بازدید 5705

روحانی: سیاست ما تعامل گسترده با جهان است

این که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست. مگر آن که یک روزی از تمام تحریم های ظالمانه خود دست بردارند به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن وقت شرایط جدیدی است و می شود درباره آن فکر کرد و براساس منافع ملی ما خود حرکت می کنیم.
کد خبر: ۹۲۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ 27 August 2019

رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌ گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست مگرآنکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت السلام والمسلمین حسن روحانی امروز- سه شنبه- در مراسم آغاز ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از قدرت های ما، قدرت دیپلماسی و سیاسی است. ما با دیگران صحبت و مذاکره می کنیم تا منافع مردم و حقوق مردم را تامین کنیم. اما آنهایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به ترویسم اقتصادی کردند هر گونه تحول در رفتار ما با آنها از توبه آنها آغاز می شود که بارها این را گفتم.

وی افزود: آنها باید به تعهداتشان برگردند؛ باید راه و مسیر خطایی که انتخاب کردند عوض و در خدمت امنیت و منافع جهان حرکت کنند. با احترام و تکریم متقابل انقلاب ما را به رسمیت بشناسند نظام و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و از خطاهایشان برگردند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در رابطه ایران با آمریکا بدون این که آنها از تحریم ها دست بردارند و روی مسیر غلطی که انتخاب کرده خط بکشند، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود.

کلید تحولات مثبت در اختیار آمریکا است
روحانی اظهار داشت: تحولات مثبت، ‌ کلیدش در اختیار واشنگتن است. اگر آنها می خواهند در منطقه بزرگ ما از امنیت بیشتربرخوردار باشند و آن طور که ادعا می کنند با کشورهای منطقه ما روابط بهتری داشته باشند و آن طور که ادعا می کنند و می گویند از ایران هیچ چیز نمی خواهیم جز آن که ایران بمب اتم نسازد - که این به گفته آنها نیست که ما بمب اتم بسازیم یا نسازیم- ما بمب اتم نمی سازیم چه شما بگویید و چه شما نگویید.

شعار ما از روز اول تعامل سازنده با جهان بود

شعار ما از روز اول، تعامل سازنده با جهان بود چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم. در این دوسال گذشته دولت دوازدهم هم با این شعار پیش رفتیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است. رهبری یک گام هم فراتر از گام دولت برداشته است. ایشان گفتند تعامل گسترده و بر همین مبنا ما حرکت می کنیم.
روحانی تصریح کرد:‌ ما خواهان تنش با دنیا نیستیم. ما خواهان امنیت در منطقه و جهان هستیم. همکاری با همه کشورهای دوست و آماده همکاری با آنها هستیم. آماده هستیم با همه مقررات بین المللی در چارچوب امنیت و منافع ملی مان حرکت کنیم. به این دلیل مسیر توانمند کردن ایران و قدرت ملی انتخاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می کند و هرچه قدرت فرسوده شود، دشمنان امید و طمع بیشتر نسبت به کشور ما خواهند داشت. اصل برای ما امنیت ملی، منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: لازم باشد با کسی حرف می زنیم، لازم باشد در جایی بایستیم دفاع می کنیم و اگر کسی بخواهد به ما زور بگوید برابر زورگو می ایستیم. اما هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.
روحانی گفت: ما اگر کشور توانمندی از لحاظ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی امنیتی و سیاست داخلی و خارجی باشیم کسی نمی‌تواند ما را شکست دهد این اساس منطق ما است. منطق ما عوض نمی شود و ما با همین منطق حرکت می کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش یادآور شد: در برابر با قدرتهای جهان مذاکرات انجام دادیم و انجام می دهیم بر همین مبنا استوار است. قدرت ایران احقاق حقوق مردم و ایستادگی برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

دکترین نظامی ما برپایه سلاح های متعارف است
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در سخنان دیروز گفتم تولید ملی در راس کار ما است. اگر رونق تولید در کشور به وجود آمد و اگر ما توانمند و قدرتمند شدیم می توانیم به راحتی از این پیچ و خم ها عبور کنیم. چه شما بگویید واجب است بمب اتم بسازید چه شما بگویید نباید بسازید که هیچ تاثیری ندارد. چرا که اراده و دکترین نظامی ما برپایه سلاح های متعارف است. ما دنبال سلاح های کشتار جمعی چه هسته ای و چه شیمیایی و چه میکروبی نرفته و نمی رویم.

وی تاکید کرد: نه به خاطر حرف شما، نه به خاطر اخم شما و نه به خاطر تشر شما، ‌ بلکه به دلیل اعتقاد و اخلاق و تصمیم امنیت ملی کشورمان و به خاطر فتوای رهبری خودمان این کار را نمی کنیم. اگر راست می گویید نگرانی شما فقط این است، این نگرانی برطرف شده است، پس اولین قدم را بردارید. بدون این قدم این قفل باز نخواهد شد. قدم آن است که از تحریم بگردید. تمام تحریم های علیه ملت ایران که غیرقانونی و ظالمانه و غلط بوده است باید بگردد.

روحانی اظهار داشت: اگر همه تحریم ها را برداشتید برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید آن وقت شرایط، ‌ شرایط دیگری است. دولت دوازدهم برمبنای منافع ملی خود حرکت و اقدام می کند. ما که مرد مذاکره بودیم و همه دنیا این موضوع را قبول دارند و اهل مذاکره بودیم و هستیم.

به جای عکس گرفتن دنبال حل مشکلات هستیم
روحانی بیان کرد: دو سال با ۶ قدرت جهانی مذاکره کردیم الان هم تقریبا به طور مداوم با آن ۵ قدرت دیگر یعنی ۱+۴ مذاکره می کنیم. راه ما روشن است اگر آنها به تعهداتشان برگردند ما هم بر می گردیم و به تعهداتمان عمل می کنیم. ما راه خود را ادامه می دهیم ما بدنبال حل مشکلات و مسائل از راه معقول هستیم اما دنبال عکس نیستیم.
وی تاکید کرد: این که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست. البته فتوشاپ آن امکان پذیر است ولی واقعی آن امکان پذیر نیست، مگر آن که یک روزی از تمام تحریم های ظالمانه خود دست بردارند به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن وقت شرایط جدیدی است و می شود درباره آن فکر کرد و براساس منافع ملی ما خود حرکت می کنیم.

در تواضع شهیدان رجایی و باهنر کوچکترین تغییری ندیدم

روحانی با اشاره به هفته دولت گفت: خوشحالیم که در روزهای هفته مبارک دولت که به نام دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر نامگذاری شده است. امیدوارم همه ما بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید برای کشور و رفاه ملت استفاده و بهره برداری کنیم. همچنان که آن دو شهید این چنین بودند.

وی ادامه داد: من در دوره آشنایی با این دو شهید چه قبل و چه بعد از انقلاب و چه آن زمان که این دو شهید نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس اول بودند و چه در زمانی که مرحوم رجایی نخست وزیر شد و مرحوم باهنر وزارتخانه را بر عهده گرفت و چه آن زمانی که دو این شهید مسئولیت ریاست جمهوری و نخست وزیری را برعهده گرفتند در تواضع اینها یک سر سوزن تغییر ندیدم. یعنی رجایی همان رجایی قبل از انقلاب بود و باهنر همان باهنر قبل از انقلاب.

رئیس جمهوری بیان کرد: این خیلی مهم است که در فراز و نشیب زندگی و در روزهای سخت و در روزهای راحت، روح و قدرت و توانایی و اراده انسان و تواضع انسان در برابر مردم تغییر نکند.

روحانی اضافه کرد:‌ بعضی‌ها هستند که متاسفانه روح کوچکی دارند و با یک پست و مقام و و ترفیع درجه و مدرک خودشان را گم می کنند و گاهی حتی راهشان را هم گم می کنند. مرحوم شهید رجایی و باهنر و همچنین سایر شهیدانمان مثل شهید مطهری و شهید بهشتی به ما آموختند چگونه زندگی کنیم و این مهم است.

رئیس دولت تدبیر و امید با ذکر خاطره ای از شهید رجایی گفت: اواخر سال ۵۹ ما جلسه ای داشتیم در نخست وزیری همانجا که مرحوم رجایی در آن ساختمان ۵ طبقه بودند. شبی جلسه داشتیم که در آن جلسه شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و برخی دوستان در آن حضور داشتند. جلسه حدود ساعت ۱۰ شب تشکیل شد در همان اتاقی که ما بر روی زمین نشسته بودیم مرحوم رجایی پشت میز نشسته بود و گفت که من این کارها را تمام می‌کنم و می آیم.

رئیس جمهوری افزود: همین طور که ما با هم صحبت می کردیم آقای بهشتی اشاره کرد که کمی آرامتر صحبت کنید آقای رجایی پشت میز خوابش برده است. مرحوم شهید بهشتی گفت که (شهید رجایی) ۴۸ ساعت است که ایشان نخوابیده است. اینها با چنین روحیه ای زندگی کردند و با اخلاص و فداکاری کار کردند.

برای خدمت به مردم ساعت نشناسیم/خدمت به مردم افتخار است

روحانی اضافه کرد: البته من مخالفت کارت زدن نیستم. اما برویم برای خدمت به مردم و ساعت را نشناسیم. صبح برویم سرکار تا آن لحظه ای که توان داریم کارمان را انجام دهیم و افتخار کنیم. خدمت به مردم افتخار است.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تمام اعضای خانواده بشری را به عنوان جمع خانواده حق بدانیم و چنین روحیه ای داشته باشیم ما همه مشکلاتمان را می‌توانیم حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خداوند این قدرت و هوش و اراده را به ما داده ما اهل ایران هستیم با فرهنگ بزرگ و درخشان قرآن. از مشکلات می‌توانیم عبور کنیم با وحدت و یکپارچگی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان