بازدید 5094
۲
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش نماگر بورس در روزی که دلار ارزان‌تر شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه چهارم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۵۶۴۶ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۲۷۴ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. روند صعودی بورس در حالی امروز به ثبت رسید که بهای دلار، از ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار گرفته و حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۲۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 26 August 2019
جهش بورس در روزی که دلار سقوط کرد
 
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه چهارم شهریورماه ۹۸)، با افزایش ۵۶۴۶ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۲۷۴ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۹۲ واحدی به رقم ۳ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. روند صعودی بورس در حالی امروز به ثبت رسید که بهای دلار، از ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار گرفته و حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشته است.
 
به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۱۷ واحدی معادل ۲.۱۰ درصد به رقم ۷۳ هزار و ۸۷۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۲۱۶ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد، عدد ۷۵ هزار و ۹۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۸۳ واحدی معادل ۳.۰۱ درصد به رقم ۵۰ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۳۸۰ واحد افزایش معادل ۲.۴۱ درصد را رقم زد و به سطح ۳۱۴ هزار و ۱۸۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۶۰۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۶ درصد به رقم ۱۹۹ هزار و ۸۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۲۲۳ واحد افزایش معادل ۱.۶۸ درصد همراه بود و عدد ۵۵۸ هزار و ۶۱۱ واحد را به نمایش گذاشت.

جهش بورس در روزی که دلار سقوط کرد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۸۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۸۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۸۱ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۵۸ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۲۲۸ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۱۹ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۶۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۲۶ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۲۲ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۱۰ واحد و نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران ۱۵۸۱.۳ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۷۱ هزار و ۱۱۶ نوبت معاملاتی بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شفافیت هر چه بیشتر صورت های مالی شرکت ها ، بهترین راه برای شناخت شرکت ها و سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است
دولت و مجلس باید به دنبال شفافیت هر چه بیشتر شرکت های بورسی باشند تا شاهد بازار سرمایه شفاف و پایدار باشیم
چه پولی داره میاد توی بورس ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار