بازدید 3562

سیل در سودان بیش از ۵۴ کشته برجای گذاشت

کد خبر: ۹۱۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 24 August 2019
بارش باران‌های سیل آسا در سودان جان بیش از پنجاه و چهار نفر را در این کشور گرفت و هزاران خانه را ویران کرد.

به گزارش فارس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که ۵۴ نفر در اثر باران‌های شدید و جاری شدن سیل‌هایی که از ابتدای ماه گذشته چندین ایالت در سودان را فرا گرفته است، کشته شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، سیل حدود بیست و شش هزار خانه را ویران کرده است، زمین‌های کشاورزی وسیعی را در برخی مناطق سیل زده به زیر آب برده و به بیش ازیکصد و نود و چهار هزار نفر خسارت زده است.

به گزارش وبگاه خبری الجزیره، دفتر سازمان ملل افزود: طرف‌های انسانی نگران احتمال وقوع سیل بیشتر هستند و بیشتر مرگ و میر‌های ثبت شده بر اثر سیل اخیر به دلیل فروریختن سقف خانه‌ها و برق گرفتگی بوده است.

بیشترین خسارت در سیل اخیر به ایالت النیل الابیض (نیل سفید) در جنوب وارد آمده است، اما خارطوم پایتخت سودان و مناطق دیگر نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

دفتر سازمان ملل به یکصد و پنجاه میلیون دلار دیگر کمک توسط اعانه دهندگان برای مقابله با سیل نیاز دارد علاوه بر این ۱.۱ میلیارد دلار برای کمک به اوضاع بشردوستانه در سودان نیاز است.

از اوایل ماه اگوست، اکثر ایالت‌های سودان باران‌های شدید و سیل‌هایی را تجربه کرده‌اند که خانه‌ها را ویران کرده و جاده اصلی اتصال خارطوم به شهر جنوبی الابیض مسدود شده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل