بازدید 4865

"ظریف " محدودیتی در سفرهای دیپلماتیک ندارد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با یادآوری تحریم وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: سفرهای اخیر وزیر امور خارجه ایران به برخی از کشورهای اروپایی نشان از عدم محدودیت ظریف در سفرهای دیپلماتیک دارد.
کد خبر: ۹۱۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 23 August 2019

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: تحریم آمریکایی ها یک طرفه است و با تحریم سازمان ملل متفاوت است، آمریکا دامنه ابعاد اقتصادی گسترده ای دارد و از این رو از نفوذ خود استفاده می کند اما با این وجود کشورها محدودیتی برای وزیر امور خارجه ایران ایجاد نخواهند کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحریم ظریف زمانی معنا پیدا می کرد که وزیر امور خارجه ایران مال و اموالی در آمریکا داشت لذا از این جهت تحریمش بدون تاثیر است.

وی افزود: پس از این شاید برای حضور ظریف در جلسات مجمع سازمان ملل محدودیتی ایجاد کنند اما این موارد هم اخلالی در روابط دیپلماتیک ما ایجاد نمی کند، از آنجایی که رفت و آمدی به آمریکا ندارد این محدودیت ها تاثیری نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: از سوی دیگر سفرهای وزیر امور خارجه ایران به کشورهای دیگر مطرح است که این تحریم در آنها نیز تاثیری ندارد، در واقع اگر تحریم ظریف تاثیر داشت، وی در روزهای اخیر به کویت و سوئد و غیره سفر نمی کرد.

لاهوتی تاکید کرد: این سفرها نشان داد تحریم تاثیری در رفت و آمد دیپلمات های ایران ندارد البته ممکن کشوری که با ایران زاویه داشته باشد تحت فشار آمریکا موانعی ایجاد کنند که در مجموع آسیبی به روابط دیپلماتیک جکهوری اسلامی ایران نمی زند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح تحریم مقامات آمریکایی در مجلس اعلام وصول شده است و تا زمانی که کشورها با ادبیات منطق برخورد کنند، ما روابط خود را بر اساس منطق و مقررات بین الملل ادامه می دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار