بازدید 6168
۷

مرغ، رکورد دار صعود قیمت بین کالاهای اساسی

کد خبر: ۹۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 22 August 2019

جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که تغییرات قیمت آن‌ها منتشر شده، قیمت شش کالای اساسی در تیرماه امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه کاهش داشته، اما قیمت گوشت مرغ با افزایش بیش از ۱۰ درصدی در تیرماه سال ۱۳۹۸ نسبت به ماه قبل از آن، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است. در این آمار تغییرات قیمت ۹ کالای اساسی منتشر شده که طبق آن قیمت شش کالای اساسی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این آمار تغییرات قیمت ۹ کالای اساسی منتشر شده که طبق آن قیمت شش کالای اساسی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

بر این اساس، شکر سفید و شکر بسته‌ ۹۰۰ گرمی بیش‌ترین کاهش را به خود اختصاص دادند و قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۹.۲ و ۱۶.۳ درصد در تیر ماه نسبت به اردیبهشت ماه امسال کاهش یافته است. قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی از ۶۴۲۸ و ۶۸۰۴ در خردادماه امسال به ۵۱۹۶ و ۵۶۹۳ تومان در تیر ماه امسال رسیده است.

همچنین در تیرماه جاری قیمت برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی و برنج طارم اعلا به ترتیب ۲.۵، ۰.۱ و ۰.۱ نسبت به خردادماه امسال کاهش یافته است. اما قیمت برنج هاشمی درجه یک با افزایش ۰.۲ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن به ۲۳ هزار و ۲۶۶ تومان رسیده است.

در این میان قیمت گوساله و گوسفندی نیز با کاهش ۱.۳ و افزایش ۰.۵ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به خردادماه به ترتیب به ۸۷ هزار و ۲۶۳ و ۹۶ هزار و ۷۵۲ تومان رسیده است. اما قیمت گوشت مرغ که بیش‌ترین افزایش قیمت را در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن داشته، از ۱۱ هزار و ۵۱۰ به ۱۲ هزار و ۷۳۸ تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۱۰.۷ درصدی قیمت این محصول است.

هم‌چنین این آمار نشان می‌دهد که قیمت هر ۹ کالای اساسی که تاکنون منتشر شده، در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بین ۲۱ تا ۱۰۵ درصد افزایش داشته است، به طوری‌که کم‌ترین و بیش‌ترین افزایش قیمت به ترتیب مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک و گوشت گوسفندی با ۲۱.۹ و ۱۰۴.۹ درصد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
ببخشید مرغ 11510 تومانی را گجا می فروشند که برویم خرید کنیم
این قیمت های که میگید برای چه تاریخی هستش، امروز 31 مرداد سال 98 مرغ کیلویی 15 هزارتومان هستش خخخ
قیمت کالاهای صنعتی را خبر ندارید .ابزار صنعتی نمی دانید چقدر گران است و تولید صنعت را بکل خوابانده است بعلت عدم اجازه واردات ان.......
چرا مردم ما از گوست بسیار سالم و خوب بوقلمون استفاده نمی کنند؟ از نظر مزه بسیار شبیه مرغ است و البته سالم تر
ماست در 1 ماه 5000 تومان , 7000 تومان دیروز خریدم 10000 تومان این تورم اسمش؟ هفتگی میره بالا
ماست نخوریم مرغ و گوشت نخوریم بابا افتادیم به لوبیا خوری....
ناشناس
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
حتما در شرکت تعاونی وزارت خانه
با توجه به قیمت مرغ که گفته طبق آمار 11510 تومانی است تو خود صحت این آمار ها را حدس بزن
هم قیمتش بالاتر رفته و هم ران مرغ شده ران کلاغ.فقط استخوان هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان