بازدید 6147

سازمان حمایت: انجمن هواپیمایی صلاحیت قیمت گذاری ندارد

کد خبر: ۹۱۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹ 22 August 2019

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان: متاسفانه افزایش غیر قانونی قیمت بلیط هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر و زاگرس، ​محرز است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای عباس تابش در حاشیه سرکشی از این دو شرکت در جمع خبرنگاران افزود: همچنان با افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما مواجه هستیم. به عنوان نمونه قیمت بلیط رفت و برگشت تک نفره تبریز- بندر عباس، ​ ۱ میلیون و ۵۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید.
 
وی اضافه کرد: با مکاتباتی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم قرار شد مبنای قیمت‌ها همان افزایش آذر سال ۹۷ باشد، اما به نظر می‌رسد ایرلاین‌های داخلی در عمل، قیمت‌ها را بدون مجوز افزایش داده اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این پرسش که دلیل افزایش قیمت این شرکت‌ها چیست؟ گفت: این شرکت‌ها مدعی هستند از انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجوز گرفته اند این درحالیست که انجمن هواپیمایی و هر انجمن دیگر در کشور صلاحیت قیمت گذاری برای هر نوع خدمت و کالایی را ندارد و باید طبق مصوبه شورای هماهنگی‌های اقتصادی سران سه قوه مجوز خود را از ستاد تنظیم بازار بگیرد.

وی افزود: متاسفانه با وجود مکاتبات صورت گرفته با سازمان هواپیمایی برای ارائه مستندات مبنایی تعیین نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها تا این لحظه هیچ مستنداتی برای نرخ‌گذاری خود به این سازمان اعلام نکرده‌اند.

آقای تابش گفت: در مذاکره با سازمان هواپیمایی تاکید کردیم حاضریم قیمت‌های آذر ماه سال گذشته که مصادف با اوج جهش‌های ارزی در کشور بود را مبنای محاسبات تعیین نرخ بلیط هواپیما قرار دهیم، ولی متاسفانه باز هم این سازمان و شرکت‌های هوایی، مستندات نرخ گذاری‌های خود را به این سازمان اعلام نکردند و در گزارش‌های دریافتی ما از نرخ‌های فروش بلیت ایرلاین‌ها، ​ مشخص شد که همه ایرلاین‌های داخلی، نرخ خود را حتی از نرخ آذر ماه سال گذشته نیز بالاتر برده‌اند و قطعاً در این نرخ‌گذاری تخلف داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های هوایی دولتی نیز گرانفروشی داشته‌اند یا خیر؟ افزود: متاسفانه در همه شرکت‌های هواپیمایی با گرانفروشی مواجه هستیم و البته برای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان هیچ تفاوتی میان شرکت‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد و ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد هیچ شرکتی به مردم اجحاف کند. البته این انتظار از شرکت‌های دولتی هست که باید بیش از دیگر شرکت‌ها در جهت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان تلاش کنند.

آقای تابش تخلف این شرکت‌ها را جرم دانست و گفت: امروز با حضور بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و گشت تعزیرات، ​ هم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری و هم برای این دو شرکت پرونده تشکیل شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: با تصمیم امروز، مقرر شد این دو شرکت مستندات فروش خود را به تعزیرات ارائه کنند تا پس از بررسی دریافتی مبلغ غیر قانونی به مسافران برگشت داده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی