بازدید 3850

کره شمالی بار دیگر کره جنوبی را تهدید کرد

کد خبر: ۹۱۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 20 August 2019

کره شمالی بار دیگر کره جنوبی را به خاطر برگزاری رزمایش های مشترک نظامی با آمریکا تهدید کرد و به این کشور هشدار داد منتظر عواقب «اقدامات احمقانه» خود باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه «رودونگ سینمون» روزنامه حزب حاکم بر کره شمالی روز سه شنبه در مطلبی نوشت: رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، عملی کاملاً خصمانه علیه کره شمالی است که با هدف آمادگی برای حمله به پیونگ یانگ صورت می گیرد و قابل تحمل نیست.

رزمایش ۱۰ روزه کره جنوبی و ایالات متحده قرار است امروز سه شنبه پایان یابد سئول گفته است این رزمایش بخشی از آماده سازی های خود برای بازیابی کنترل عملیات نیروهای خود از واشنگتن است، اما پیونگ یانگ آن را «رزمایش تجاوز» نامیده است.

روزنامه کره شمالی می گوید برگزاری رزمایش «مانور تثبیت» در مناطق بازپس گیری شده گواهی بر این است که این رزمایش با هدف «حمله و مرگ کره شمالی» انجام شده است.

در همین حال یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی می نویسد کره شمالی در حالی دم از صلح و همکاری های مرزی می زند که انتقادات خود را نسبت به کره جنوبی به دلیل انجام رزمایش مشترک نظامی با آمریکا تشدید کرده است.

کره شمالی همچنین در هفته های گذشته در اعتراض آشکار به ادامه تمرین مشترک نظامی کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا، چندین آزمایش موشکی انجام داده است.

اوایل هفته گذشته کره شمالی هشدار داد که گفت و گوهای بین کره ای دیگر از سر گرفته نمی شود مگر اینکه کره جنوبی "بهانه قابل قبولی" برای تمرین نظامی ترکیبی خود با ایالات متحده ارائه دهد.

کمیته صلح کره شمالی نیز روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد پیونگ یانگ دیگر کاری با کره جنوبی ندارد و قصد ندارد گفت و گوهای میان کره ای را ادامه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی