بازدید 4414

تاکید اروپا بر برگزاری انتخابات افغانستان در تاریخ معین

کد خبر: ۹۱۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹ 16 August 2019
در حالی‌که این روز‌ها بحث صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تحت‌الشعاع قرار داده، اما اتحادیه اروپا بر برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده تاکید می‌کند و آن را «سرنوشت‌ساز» می‌خواند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه هشت صبح چاپ کابل روز پنجشنبه نوشت، نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل در صفحه رسمی توییتر خود نوشت که انتخابات ریاست جمهوری باید در زمانی‌که قبلاً از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شده برگزار شود.

اتحادیه اروپا بر این باور است که انتخابات فرصتی برای افغان‌ها خواهد بود تا حمایت خویش از دموکراسی و تحکیم مشروعیت رهبری سیاسی شان را نشان دهند. این اتحادیه برگزاری انتخابات را یک فرصت جدید برای افغان‌ها دانسته تا رهبری و زعامت مشروع کشور را بر اساس اصول دموکراسی برگزینند.

اتحادیه اروپا در حالی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان معین تاکید می‌کند که اخیرا شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته اند که منتظر نتایج هشت دور گفت: وگو‌های نمایندگان ایالات متحده و طالبان هستند.

به همین دلیل و با آنکه حدود ۲۰ روز از آغاز کارزار‌های انتخاباتی سپری می‌شود، اما مبارزات انتخاباتی نامزدان در کابل و استان‌ها کمرنگ است. در انتخابات دوره‌های گذشته در همان روز‌های آغازین در و دیوار شهر کابل و شهر‌های بزرگ این کشور با پوستر‌های انتخاباتی پوشیده می‌شد، اما بازار انتخابات تاکنون گرمی دوره‌های قبل را ندارد.

برخی گزارش‌ها حاکی است که ممکن است بار دیگر انتخابات ریاست جمهوری به خاطر به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح به تعویق بیافتد. انتخابات و پیشرفت مذاکرات صلح به صورت موازی و در رقابت باهم پیش می‌روند، آن طوری که آگاهان می‌گویند، هر کدام از این روند زودتر به نتیجه برسد، دیگری را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حکومت همواره بر برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده تاکید کرده است.

این انتخابات سومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان است که بر اساس نظر کمیسیون انتخابات این کشور در ششم مهر ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

قرار بود این انتخابات همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه ولایت غزنی و انتخابات شورا‌های ولایتی افغانستان برگزار شود، اما بعد‌ها کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که فقط قادر به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر