بازدید 3350
فریاد بلند رکود از بازارهای اوراق

سهام آسیایی سقوط کردند

کد خبر: ۹۱۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 15 August 2019

روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد با وحشت گسترده سرمایه‌گذاران از سقوط تاریخی سود اوراق بلندمدت آمریکا که نشانه‌ای جدی برای رکود اقتصادی این کشور است،بازارهای جهان به هم ریخت و قیمت سهام و نفت سقوط کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد ۹۸ با وحشت گسترده سرمایه‌گذاران از سقوط تاریخی سود اوراق بلندمدت آمریکا، که نشانه‌ای جدی برای رکود اقتصادی است، بازارهای جهان به هم ریخت و قیمت سهام و نفت سقوط کرد.

هجوم گسترده سرمایه‌گذاران وحشت‌زده به خرید اوراق بهادار باعث افزایش قیمت و کاهش سود آنها شد؛ ضمن اینکه برای اولین بار در تاریخ، سود اوراق ۳۰ سال آمریکا به زیر ۲ درصد سقوط کرد و ۱.۹۶۵ درصد شد.  

سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به ۱.۵۴۵ درصد سقوط کرد که پایین‌تر از سود اوراق ۲ ساله است. این معکوس شدن منحنی سود اوراق قبلا فقط در سال ۲۰۰۷ میلادی رخ داده بود و به درستی رکود اقتصادی بزرگ جهان که در سال بعد از آن اتفاق افتاد را، پیش‌بینی کرد.  

کریس راپکی، اقتصاددان ارشد مالی ام‌یواف‌جی یونیون بانک می‌گوید: معکوس شدن منحنی اوراق «فریاد هشداری» است که رکود اقتصادی تقریبا قطعی است و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند خود را از سر راه آثار مخرب رکود کنار بکشند، چراکه رکود باعث افت درآمدهای شرکت‌ها و سقوط تا ۲۰ درصدی سهام خواهد شد.  

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد؛ ضمن اینکه نیکی ژاپن ۱.۲۱ درصد سقوط کرد.  

ای‌اس‌اکس استرالیا با سقوط سنگین ۲.۸۵ درصدی روبرو شد. در عین حال، در بازار چین، شاخص‌ها افت اولیه خود را جبران کردند؛ کامپوزیت شانگهای ۰.۰۹ درصد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۲ درصد رشد کردند.  

کوسپی کره‌جنوبی هم با ۰.۶۵ درصد رشد همراه شد. همچنین در بازار ارز، دلار ۰.۸ درصد در برابر ین ژاپن، که به عنوان سرمایه امن در نظر گرفته می‌شود سقوط کرد و به نرخ برابری ۱۰۵.۹۱ رسید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار