بازدید 5144
۲
عواقب جنگ تجاری با چین؛ کمیاب شدن عناصر کمیاب

چین با عناصر خاکی کمیاب به جنگ آمریکا می‌­رود

انجمن عناصر کمیاب چین با اعلام آمادگی برای استفاده از عناصر مهم به عنوان سلاحی در این جنگ تجاری به آمریکا هشدار داد، این جنگ تجاری به ضرر مشاغل و مصرف‌­کنند­گان آمریکایی تمام می‌­شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 11 August 2019

چین با عناصر خاکی کمیاب به جنگ آمریکا می‌­رودعناصر خاکی کمیاب در صنایع فناوری پیشرفته برای تولید هر چیزی از گوشی‌­های تلفن همراه گرفته تا جت‌های جنگنده مدرن حیاتی هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از راشاتودی؛ انجمن صنایع عناصر کمیاب خاکی چین، اوایل هفته‌­ی جاری درست چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ پکن را به اعمال تعرفه­‌های گمرکی جدیدی تهدید کرد، جلسه­‌ای ویژه با حضور اعضا، متشکل از 300 معدنچی، پردازش­گر و تولید­کننده برگزار کرد.

چین با عناصر خاکی کمیاب به جنگ آمریکا می‌­رود

روز چهارشنبه این انجمن در بیانیه­‌ای سیاست­ تعرفه‌­های گمرکی آمریکا را با هدف جلوگیری از پیشرفت چین "زورگویی تجاری" نامید. این انجمن با اظهار مخالفت سرسختانه افزود، شرکت­‌های عناصر خاکی کمیاب چینی باید به صورت فعال بازار­های خارجی و داخلی خود را توسعه دهند.

این انجمن با اذعان بر عدم وجود برنده در یک جنگ تجاری، به شهروندان و صاحبان مشاغل در آمریکا هشدار داد که آنها، قربانیان کشمکش ما بین دو تن از بزرگترین قدرت­‌های اقتصادی در جهان خواهند بود.

انجمن همچنین در این بیانیه اعلام داشت:" تاوان تعرفه­‌های گمرکی تحمیلی از جانب آمریکا را بازار و مصرف­‌کنندگان آمریکایی باید بپردازند."

انجمن عناصر کمیاب چین با اشاره به رهنمون­‌های قبلی پکن افزود، پکن می­‌تواند محدودیت­‌هایی را بر صادرات عناصر اعمال کند. و این ترس ها به­‌موجب ملاقات رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، در ماه می از تاسیسات عناصر کمیاب شهر جیانگشی به‌­راه افتاد که به موجب آن رسانه‌­های محلی خبر از آمادگی دولت چین بر منع صادرات دادند.

چنین اقدامی می­‌تواند برای آمریکا دردناک باشد، چرا که آمریکا برای تامین منابع عناصر خاکی کمیاب، که در تولید دستگاه­های با فناوری پیشرفته و کاربرد­های نظامی استفاده دارد بسیار به چین متکی است. ماه گذشته در همین راستا آمریکا با کوششی آشکار برای اطمینان از تامین منابع عناصر حیاتی خود، از معدنچیان آمریکایی خواست تا گزارشی از ظرفیت تولید خود ارائه داده و برنامه­‌هایی برای پیشرفت این صنعت پی‌­ریزی کنند.

چین بیش از 80 درصد از منابع عناصر کمیاب جهان را در اختیار دارد و میزان صادراتش را هم کاهش داده­‌است. این کشور در ماه ژوئن 3966 تن عناصر کمیاب را صادر کرده­‌است که این میزان حاکی از 26.8 درصد کاهش در میزان صادرات این عناصر در مقایسه با همین بازه­ی زمانی در سال گذشته است.

 

مترجم: نجمه نظری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عناصرخاکی کمیاب در کشور ما هم وجود دارد ویا تا حالا کسی آنرا بررسی نکرده
میزان عناصر در کشور ما در مقایسه با کشور چین ناچیز است اما این عناصر در کشو ما هم وجود دارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر