بازدید 2198

ائتلاف سعودی خواستار آتش‌بس فوری در عدن شد

ائتلاف سعودی-اماراتی ساعاتی پس از تسلط شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) بر کاخ ریاست جمهوری در عدن، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱ 11 August 2019

ائتلاف سعودی-اماراتی ساعاتی پس از تسلط شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) بر کاخ ریاست جمهوری در عدن، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه شد.

اگرچه درگیری‌های مسلحانه تقریبا متوقف شده و تبادل آتش با تسلط شورای انتقالی جنوب بر کل استان عدن از جمله کاخ ریاست جمهوری المعاشیق خاتمه یافته است، اما ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای گفت طرفین باید درگیری‌ها را متوقف کنند زیرا در غیر این صورت ائتلاف به استفاده از زور متوسل خواهد شد.

به نوشته وبگاه «الخبر الیمنی»، ائتلاف سعودی از همه نیروهای نظامی و شبه‌نظامی در عدن خواست از تمام مواضعی که طی روزهای اخیر به کنترل خود درآورده‌اند، عقب نشینی کنند.

وزارت خارجه عربستان سعودی هم از دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست منصور هادی و دیگر طرف‌ها خواست تبادل آتش را متوقف کرده و در نشستی فوری در ریاض گردهم آیند.

درگیری‌های مسلحانه در شهر عدن، از چهار روز پیش و در پی آن آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای تحت امر خود خواست به سمت کاخ المعاشیق (که بعد از سیطره بر آن به «الیمامه» تغییر نام یافت) حرکت کرده و آن را تصرف کنند.

تا کنون بسیاری از رسانه‌ها و مقامات وابسته به منصور هادی از جمله «احمد المیسری»، وزیر کشور و «محمد الحمیری» وزیر مشاور در امور پارلمان، امارات را اصلی‌ترین حامی شبه‌نظامیان شورای انتقالی اعلام کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل