بازدید 7168
۲
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت‌های پایانی طلا و سکه در اولین روز هفته/ سیگنال افزایشی نرخ جهانی طلا به بازار تهران نرسید/ حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان

بازار طلا و سکه اولین روز هفته را با توجه به کاهش بهای ارز، با روند کاهشی سپری کرد. این در حالی است که انتظار می‌رفت با توجه به جهش نرخ جهانی طلا به رکورد شش ساله، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باشیم.
کد خبر: ۹۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 10 August 2019
سکهبازار طلا و سکه اولین روز هفته را با توجه به کاهش بهای ارز، با روند کاهشی سپری کرد. این در حالی است که انتظار می‌رفت با توجه به جهش نرخ جهانی طلا به رکورد شش ساله، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باشیم.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه نزودهم مردادماه ۹۸) بازار طلا و سکه، شاهد افت قیمت‌ها بودیم. روندی که تنها به دلیل کاهش نرخ ارز به ویژه دلار بوده است و در این میان، رشد نرخ جهانی، از کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه، جلوگیری کرده است.
 
بر این اساس برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بسته شده در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.
 
سکه

کشتی آرای با تاکید بر اینکه امروز نرخ جهانی اونس طلا به سطح ۱۴۹۷ دلار رسیده است، افزود: این رقم بعد از شش سال به ثبت رسیده است. اما این افزایش قیمت، نتوانست بر روند صعودی قیمت طلا و سکه اثرگذار باشد، زیرا در معاملات امروز، قیمت دلار از رقم ۱۱۹۵۰ تومان ابتدای صبح به رقم ۱۱۷۰۰ تومان کاهش یافته است.  
 
بر این اساس، در پایان معاملات امروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج شنبه، ۴ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده است.

هر سکه یک گرمی نیز، ۹۶۰ هزار تومان می‌باشد. نکته مهم در خصوص سکه‌های نیم، ربع و یک گرمی، وجود حباب قیمت می‌باشد و به نظر می‌رسد در هفته‌های جاری، این حباب تخلیه شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار به رقم ۴۱۲ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که در ابتدای صبح، ۴۲۰ هزار تومان بود.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید و نسبت به ابتدای معاملات، ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

حباب سکه امامی نیز در اولین روز هفته، به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام
من نمیدونم چه حکمتی هست که یا ارز نمیزاره طلا بیاد پایین...یا طلا نمیزاره ارز بیاد پایین..همیشه یکی ترمز کاهشی اون یکی رو دستکاری میکنه
دلار 5000 تومان هم ارزش ندارد. این قیمت بالای بازار فقط به دلیل انباشت دلار در بالشتها در خانه ها است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل