بازدید 3986

تداوم بارش پراکنده در نوار شمالی ایران

کد خبر: ۹۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 09 August 2019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده و نوسانات دمایی در سواحل دریای خزر طی روزهای آینده، از توقف کوتاه‌مدت وزش باد و گرد و غبار در منطقه زابل خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه طی دو روز آینده شاهد بارش پراکنده در سواحل دریای خزر خواهیم بود، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در دو روز آینده برای نوار ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش دما حدود ۳ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در بعدازظهر امروز (جمعه ۱۸ مرداد)، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین در برخی مناطق استان هرمزگان رشد ابر و باران پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت فردا (شنبه ۱۹ مرداد)، علاوه بر مناطق مذکور در شمال آذربایجان غربی نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تأکید کرد که امروز جمعه (۱۸ مرداد) وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل ادامه خواهد داشت که در روزهای شنبه و یکشنبه به طور موقت از شدت وزش باد در این منطقه کاسته می‌شود، اما از روز دوشنبه (۲۱ مرداد)، مجدداً انتظار وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در این منطقه داریم.

وظیفه با بیان اینکه پس‌فردا (یکشنبه ۲۰ مرداد)، بارش از غرب سواحل دریای خزر واقع در استان‌های اردبیل و گیلان آغاز خواهد شد، تأکید کرد: در روز دوشنبه (۲۱ مرداد)، در کل سواحل دریای خزر بارش گسترش خواهد یافت. همچنین در بعدازظهر همین روز در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های گلستان، سمنان و خراسان شمالی و برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، شمال همدان و کردستان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، در روز دوشنبه (۲۱ مرداد)، در برخی نقاط دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های کردستان، همدان، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین با تأکید بر اینکه در روز دوشنبه (۲۱ مرداد)، در نوار شمالی، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه رخ می‌دهد، ادامه داد: در روز سه‌شنبه (۲۲ مرداد)، در استان‌ یزد، جنوب سمنان، کرمان و شرق اصفهان وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و غبار دور از انتظار نیست. همچنین در این روز علاوه بر بارش پراکنده در سواحل دریای خزر در ارتفاعات زاگرس نیز رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۱ و ۲۲ مرداد)، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (شنبه ۱۹ مرداد)، آسمان تهران صاف خواهد بود و گاهی وزش باد در این شهر خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود که دمای پایتخت در این روز در بالاترین نقطه به ۳۷ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتیگراد برسد، همچنین پس‌فردا (یکشنبه ۲۰ مرداد)، هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و افزایش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز ۳۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار