بازدید 11528
پیمانه اقتصادی؛

وضعیت هشدار بالا برای ایران در شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹/ راهکار یک خودروساز برای کاهش آلایندگی خودروها/ کاهش قیمت دلار به ۱۱۸۵۰ تومان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون «با انتشار شاخص‌های مهم تجاری چین؛ سهام آسیایی رشد کرد، آخرین تحولات بازار مرغ/ پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار، روسیه بازار محصولات کشاورزی چین را از آمریکا گرفت، نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی در پایین‌ترین سطح تاریخ، جهش قیمت نفت با امیدواری بازار به کاهش تولید، یک مقام سعودی: اجازه نمی‌دهیم قیمت نفت سقوط کند و قیمت سکه در آخرین روز هفته» را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 09 August 2019

وضعیت هشدار بالا برای ایران در شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹/ راهکار یک خودروساز برای کاهش آلایندگی خودروها/ کاهش قیمت دلار به ۱۱۸۵۰ تومانپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون «با انتشار شاخص‌های مهم تجاری چین؛ سهام آسیایی رشد کرد، آخرین تحولات بازار مرغ/ پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار، روسیه بازار محصولات کشاورزی چین را از آمریکا گرفت، نرخ بیکاری کشور‌های اروپایی در پایین‌ترین سطح تاریخ، جهش قیمت نفت با امیدواری بازار به کاهش تولید، یک مقام سعودی: اجازه نمی‌دهیم قیمت نفت سقوط کند و قیمت سکه در آخرین روز هفته» را در بر دارد.

وضعیت هشدار بالا برای ایران در شاخص شکنندگی اقتصادی ۲۰۱۹

گزارش جدید بنیاد صلح که با بررسی و تحلیل داده های مربوط به ۱۷۸ کشور جهان بر اساس سه شاخصه اصلی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تهیه شده، اقدام به رده بندی کشورها در دسته کشورهای با شکنندگی در سطح بسیار اخطار دهنده، با اخطار بالا، در وضعیت اخطار، در وضعیت هشدار بالا، هشدار متوسط، هشدار دهنده، باثبات، بسیار باثبات، پایدار و بسیار پایدار دسته بندی کرده است.

شاخصه اقتصادی خود شامل زیرشاخه‌های درآمد سرانه، تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری، تورم، بهره‌وری، سطح بدهی، میزان موفقیت کسب و کارهای جدید، حجم تجارت داخلی و خارجی، برنامه های ریاضت اقتصادی و شکاف طبقاتی بوده است.

ایران در رتبه بندی امسال با ۸۳ امتیاز، بالاتر از کشورهایی چون فیلیپین و مصر و پایین‌تر از کشورهایی چون کامبوج و گواتمالا در رده پنجاه و دوم قرار گرفته است. ایران در بین کشورهای در وضعیت هشدار بالا قرار گرفته است که در این رده، نام کشورهای دیگری چون ترکیه (پنجاه و نهم) و بنگلادش هشتاد و هفتم) نیز دیده می‌شود. در رتبه بندی امسال، یمن با ۱۱۳.۵ امتیاز، شکننده‌ترین کشور در سال ۲۰۱۹ بوده است و پس از این کشور، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، سودان، افغانستان و زیمبابوه قرار دارند.  فنلاند با ۱۶.۹ امتیاز پایدارترین کشور رتبه بندی امسال معرفی شده است و پس از آن نام نروژ، سوئیس، دانمارک، استرالیا، ایسلند، کانادا، نیوزلند، سوئد و لوکزامبورگ دیده می‌شود.

با انتشار شاخص‌های مهم تجاری چین؛ سهام آسیایی رشد کرد

شاخص ها نشان می دهند، صادرات چین ۳.۳ درصد در ماه جولای نسبت به سال گذشته رشد کرده است، در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند، صادرات ۲ درصد سقوط کند. از سوی دیگر، پکن با تعیین نقطه میانگین تبادلات ارزی خود، در سطحی قوی‌تر از آن سطحی که نگران‌ بودند وضع شود که به تثبیت یوآن کمک کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۶ درصد رشد کرد، همچنان بیش از ۷ درصد از ارزش خود را در دو هفته اخیر از دست داده است. تا ساعت ۱۰:۱۸ به وقت تهران، شاخص نیکی ژاپن ۰.۵۶ درصد رشد کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۰۴ درصد جهش کرد و در بازار هنگ‌کنگ، شاخص هانگ‌سنگ ۰.۷۱ درصد بالا آمد.  کاسپی کره‌جنوبی ۱.۴۳ درصد جهش کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۰ درصد رشد کرد. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان، از رکورد اخیر ۹۸.۹۳۲ واحدی خود فاصله گرفت و تا ۹۷.۵۲۳ واحد پایین آمد. در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار که همین هفته پیش ۱۰۹.۳۰ بود، با هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، نظیر ین، تا ۱۰۶.۲۰، تضعیف شد.

آخرین تحولات بازار مرغ/ پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار

برومند چهارآیین عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۳۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی افزود: فروش مرغ یک ریال بالاتر از نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اجحاف در حق مصرف‌کننده است که دستگاه‌های نظارتی باید با اعمال نظارت‌های بیشتر از سودجویی برخی مغازه‌داران جلوگیری کنند. چهارآیین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت مرغ در بازار را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا افزایش تلفات و کاهش کیفیت نهاده‌های دام پیش‌بینی می‌شود که تا ۱۵ شهریور نرخ مرغ زنده در دامنه ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه رو به کاهش است، بیان کرد: روند نزولی قیمت جوجه یک روزه در بازار نشان می‌دهد که مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند که استمرار این روند عرضه مرغ در ماه‌های آتی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به گفته وی با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار بازگشایی مدارس و خنک شدن هوا از اواسط شهریور پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار تا حدودی کاهش یابد.

روسیه بازار محصولات کشاورزی چین را از آمریکا گرفت

مکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: چین می‌تواند در غیاب محصولات وارداتی آمریکا محصولات مورد نیاز خود را از روسیه تأمین کند. بر اساس اعلام وزیر توسعه اقتصادی روسیه  پکن همواره روسیه را یک شریک قابل اعتماد می‌داند وحجم مبادلات تجاری دو کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته و رکورد 108 میلیارد دلار را ثبت کرده است، حال آنکه پکن و واشنگتن به دلیل افزایش تنش‌های تجاری میزان مبادلات‌شان کاهش یافته و این می‌تواند روابط تجاری چین و روسیه را بیشتر کند. روسیه و چین هدف گذاری کرده‌اند که میزان مبادلات خودشان را به زودی دو برابر کرده و به 200 میلیارد دلار برسانند. اورشکین اعلام کرد همه محصولاتی را که پیش از این چین از آمریکا وارد می‌کرد، ما در حال مذاکره هستیم تا آنها را به بازارهای روسیه وصل کنیم. پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که به باقی مانده محصولات وارداتی چین از آمریکا تعرفه‌ اعمال خواهد کرد، دولت چین دستور داد تا واردات محصولات کشاورزی از آمریکا قطع شود. این اقدام از سوی بسیاری تحلیل شده که می‌تواند به کشاورزان این کشور و همچنین انتخابات آینده ترامپ تهدید جدی باشد. 

پیش از این، پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که روسیه و چین در بهترین شرایط تجاری و پیمان‌های اقتصادی هستند. در ماه جولای وزیر بازرگانی چین اعلام کرد با همتای روسی خود در باره تقویت تجارت دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرده است. این بحث‌ها به ویژه در زمینه افزایش واردات سویا از روسیه و دیگر محصولات کشاورزی بوده که پکن در تلاش است تا مسیرهای وارداتی خود را متنوع‌تر کند. اواخر این ماه پکن برای خرید سویا از همه مناطق روسیه چراغ سبز نشان داد.

نرخ بیکاری کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح تاریخ

متوسط نرخ بیکاری کشورهای عضو منطقه یورو کاهش یافت. به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ بیکاری تعدیل‌شده ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ژوئن ۲۰۱۹ به ۷.۵ درصد رسید که ۰.۱ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل و ۰.۷ درصد کمتر از رقم ثبت شده مدت مشابه سال قبل است. این نرخ بیکاری هم‌چنین کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در منطقه یورو از ژوئیه ۲۰۰۸ تاکنون نیز محسوب می‌شود. بنا بر اعلام مرکز آمار اروپا، متوسط نرخ بیکاری در این مدت در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۶.۳ درصد بوده که ۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این نرخ بیکاری از زمان انتشار آمار مربوط به بیکاری در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۰ بی‌سابقه بوده است. تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا بی‌کار بوده اند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۳۷۷ هزار تن ساکن منطقه یورو بوده اند. در مقایسه با ژوئن سال ۲۰۱۸، شمار بیکاران در سطح اتحادیه اروپا یک میلیون و ۲۰۵ هزار نفر و در سطح منطقه یورو یک میلیون و ۳۲ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. در بین کشورهای عضو، جمهوری چک با نرخ بیکاری ۱.۹ درصدی کماکان پایین‌ترین نرخ بیکاری را در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا دارد و پس از این کشور، آلمان با ۳.۱ درصد و مجارستان و مالت هر دو با ۳.۴ درصد قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین نرخ بیکاری متعلق به یونان با ۱۷.۶ درصد بوده است و پس از این کشور، اسپانیا با ۱۴ درصد و ایتالیا با ۹.۷ درصد بیشترین نرخ بیکاری را دارا هستند. به گزارش ایسنا؛ در بین دیگر کشورهای عضو، نرخ بیکاری در هلند ۳.۴ درصد، انگلیس ۳.۷ درصد، اتریش ۴.۵ درصد، دانمارک ۴.۷ درصد، سوئد ۶.۴ درصد و فرانسه ۸.۷ درصد اندازه گیری شده است.

بهای سکه در آخرین روز هفته

قیمت سکه طرح جدید، روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸ به ۴ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۵۰ هزار تومان بود.

راهکار یک خودروساز برای کاهش آلایندگی خودروها

شرکت خودروسازی پورشه آلمان که بدون شک یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان بین‌المللی به شمار می‌رود، به تازگی پروژه جدیدی را راه‌اندازی کرده است تا مالکان و صاحبان خودروهای پورشه با ثبت نام در وب سایت این شرکت میزان مسافت طی شده در یک سال و میانگین مصرف سوخت خود را وارد کنند که البته این ارقام برای مدل‌های مختلف پورشه متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال، صاحب خودروی پورشه کاین مدل ۲۰۱۹ با میانگین مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و کارکرد ۱۶ هزار و ۹۳ کیلومتر در سال به خنثی سازی ۴.۶۲ تن دی اکسید کربن نیازمند خواهد بود که در این صورت، وب سایت مربوطه به صاحبان خودرو چهار طرح و راهکار پیشنهادی مختلف توصیه می کند؛ برای مثال، کاربران قادر خواهند بود با پرداخت ۸۸ دلار در نجات جنگلهای زیمبایوه سهیم شوند. طرح های دیگر نیز به نجات جنگل های مکزیک، ویتنام و آلاسکا با قیمت‌های مختلف که تا سقف ۱۲۹ دلار پیشنهاد می شود، در این وب سایت وجود دارد.

به گفته شرکت خودروسازی پورشه این طرح و پروژه با همکاری سازمان South Pole سوئیسی که یک دهه در تأمین منابع مالی برای خنثی کردن گازهای آلاینده همچون دی‌اکسید کربن و حفاظت از محیط زیست و فعالیت‌های مستمر و مداومی داشته و آوازه خوبی را برای خود به ثبت رسانده، صورت گرفته است تا به صاحبان خودروهایی که در قبال کم کاری برای حفاظت از محیط زیست و آلایندگی خودروهای خود احساس گناه می کنند، امکان کمک به حفاظت از زمین و جنگل‌های در حال نابودی را می‌دهد و بدین ترتیب سهم آنها را در این زمینه ایفا می‌کند.

کاهش قیمت دلار به ۱۱۸۵۰ تومان

در معاملات روز پنجشنبه، بازار ارز با کاهش قیمت‌ها همراه شد. بر اساس این گزارش و به نقل از سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۸۰۰ تومان خریداری و در مقابل، به قیمت ۱۱۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان کاهش داشته است. در مقابل، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۳۳۰۰ تومان خریداری و با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز فبل، به قیمت ۱۱۸۵۰ تومان خریداری شده است.

جهش قیمت نفت با امیدواری بازار به کاهش تولید

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه با این انتظار که قیمت‌های پایین‌تر ممکن است به کاهش تولید منجر شود، بیش از یک دلار افزایش یافت و بخشی از افت ۵درصدی روز گذشته را جبران کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۵۲ سنت یا ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۵۱ سنت یا ۲.۹۶ درصد افزایش پیدا کرد و به ۵۲ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

یک مقام سعودی: اجازه نمی‌دهیم قیمت نفت سقوط کند

عربستان سعودی در پی سقوط قیمت نفت به پایین‌ترین حد هفت ماه گذشته، با سایر تولیدکنندگان نفت درباره واکنش‌های احتمالی برای متوقف کردن این روند به رایزنی پرداخته است. به گزارش ایسنا، یک مقام سعودی که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات مایل نبود نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت: این کشور اجازه نخواهد داد قیمت نفت سقوط کند و همه گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد. عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک است، تحت توافق کاهش تولید این گروه تولیدش را بیش از سقفی که با تولیدکنندگان دیگر اوپک توافق کرده بود، کاهش داده است. اوپک، روسیه و شماری دیگر از کشورهای غیرعضو اوپک در چهارچوب ائتلافی معروف به اوپک پلاس، ماه میلادی گذشته توافق کردند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمدید کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت نفت تحت تأثیر تنش بیشتر در روابط تجاری آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به جنگ ارزی را برانگیخته، به ریزش سنگینی تن داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
یعنی ما با یمن 30 امتیاز فاصله داریم با فنلاند 64؟ خوب معلومه داریم میریم طرف یمن.
جالب است شما هنوز پیگیر قیمت نفت هستید. شما که دیگر نفت نمی توانید بفروشید. قیمت نفت را عربستان و کویت و امارات پیگیری می کنند. شما فقط از صادرات پیاز حرف بزنید. تازه آن هم به قیمت گرانی پیاز در داخل و برای مردم.
نظر من اینه که انقدر قدرت خرید مردم پایین بیارید که دیگه حتی نان هم نتوانند بخرند بعد همه چیز ارزان خواهد شد
چه چیزمان با دنیا همخوانی دارد که بنیاد صلح بتواند بر اساس آن وضعیت ما را تحلیل کند و رده ی ما را تعیین کند.
در کشور ما مهریه(پول نداده و بی زحمت) به روز محاسبه میشود و اگر زوج توان پرداخت نداشته باشد ،جایش در زندان است. ولی ارزش سپرده افراد در بانک که باید امن ترین نگهدارنده دارایی مردم باشد به یک سوم تبدیل میشود کسی ککش هم نمیگزد ،کسی لزومی هم نمیبیند که به روز محاسبه و به سپرد گذار برگردانده شود چون در قوانین ما بانک ارجح تر از سپرده گذار است .هیچ قانونی از سپرده گذار حمایت نمیکند ،هیچ مرجعی هم آنرا ربا نمیداند.ولی خدا نکند که بخواهند دو درصد سود بیشتر به مردم بدهند پای بانک مرکزی ،تحلیلگران اقتصادی و مراجع به میان می آید که این بانکها ربوی هستند و این سودها بانکها را زیان ده کرده است.
چند سال پیش تعداد زیادی از بانکها در دنیا ورشکست شدن ولی در ایران بانکها و کارمندانش فربه تر و از دو نبش به سه نبش تبدیل شدند.
بنیاد صلح باید بیاید و معادلات جدید را در ایران بیاموزد و بعد رده بندی کند.باید ببیند چطور میشود مردم زیر بار فشارهای اقتصادی خرد شده باشند ولی در ضمن اقتصادش هر روز شکوفا تر شود.
اصلا تا به حال کدام آمار و تحلیل موسسات و سازمانهای جهانی مورد تایید مسئولین ما قرار گرفته ؟ مگر موردی که با تعریف و تمجید همراه بوده است.
امیدوارم منتشر کنید.
ایران اقتصادش رو به افولهم اونیکه اونا میگن کاهش درامد اقایون و اختلاسشونه
درشرایطی که صدورنفت ازنزدیک به ۳ میلیون بشکه در روز به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزاربشکه سقوط کرده و به تبع ان درامدارزی کشور بشدت کاهش یافته و هرروزشاهد یک تحریم وتنش جدیدهستیم و نرخ تورم و قیمت اجناس بخصوص موادغذایی روزبه روزدرحال افزایش است ثابت ماندن یاکاهش قیمت ارز معنی جزدستکاری ندارد
شاخص بورس رابادستکاری بالا میبرند نرخ دلار راپایین می اورند ولی تاابدوضعیت اینچنین نخواهدماندباهر صرافی صحبت میکنم همگی بااطمینان میگویند دلار تا قبل ازاتمام تابستان به قیمت واقعی خودکه البته بالاتراز ۱۴ هزارتومان است خواهدرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
به شکمت صابون نزن ! دلارسقوط کرده
هميشه بدترين رتبه ها را در خوب ترين رده بندي ها داريم .
اقتصاد ایران شکسته به لطف چه کسی نمیدونم اما وضعیت مردم کاملا نشون میده فقط باید واقعیت رو دید
این گزارشی که از بنیاد صلح گفتی تابناک جون خیلی مسخره هستش. من سالهای گذشته این گزارش نگاه کردم ما همیشه در سطح هشدار بودیم. نباید جوری وانمود بشه که الان وضع بدتر شده. دومین مورد اینکه بنیاد صلح یک بنیاد سیاسی وابسته به غرب پس گزارشش مورد تایید نیست. سوم اینکه در این گزارش آمارهایی داده شده که حتی خود ایران هم چنین آمارهایی نداره و این نشون میده بیشتر آمار ها در مورد ایران موثق نیست و در واقع عدد سازیست. بنظرم بهترین گزارش بانک جهانی داده رشد اقتصادی ایران سال بعد مثبته.امیدوارم آمریکا به تحریماش ادامه بده.شرکتی من توش کار می کردم بعد تحریم دوباره راه افتاده قیمتامون قابل رقابت حتی با چین شده و صادراتمون رونق گرفته.یه چند سالی اینجوری بریم جلو قطعا کشور بدون نفت اداره میشه و وضعیت اقتصادی خیلی بهتر میشه
اعلام نرخ برابری ارز در بازاری که عملا در کنترل دولت است و نرخ ارزاق و کالاها اصلا از این افت مصنوعی تبعیت نمی کند
برای مردم فقط بیشتر جنبه یک شوخی تلخ و زننده را پیدا کرده است .
تا وقتی که واحدهای مرغداری هر زمان که دوست دارند جوجه ریزی کنند و هر زمان که دوست دارند جوجه ریزی نکنند بازار قابل کنترل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
مرغداران مظلومان داستان گوشت مرغ هستند.
فریب دلالی ها را نخورید.
رضا
| Canada |
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اگر به صرفد می کنند و نصرفد نمی کنند نوکر کسی هم نیستند هر کس هم می تواند بخرد و نمی تواند نخرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
وقتی دولت ضعیف و عاجز از هر اقدامی باشد تمام صنایع به مردم بی پناه ظلم میکنند تفاوتی بین مرغداری و خودروسازی هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
این اشفته بازار نتیجه سردرگمی دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
ایکاش اجازه میدادند مرغدارهای چینی بیان کارها را بدست بگیرند بعد میبینید قیمتها چطور میشن
واردات محصولات کشاورزی چین از روسیه باعث افزایش مازاد تجاری چین با امریکا خواهد شد و جنگ تجاری بین دو کشور را تشدید میکند
هر کسی در این مملکت. وضعیت اقتصادی را مطلوب بداند ناآگاه است.... وضعیت اقتصاد بسیار بد است باید عقلا چاره ای بیاندیشند
الان کشور ایران به یک سلبریتی در دنیا تبدیل شده، دائم تو صدر اخبار دنیا هستیم. چرا از این ویژگی استفاده نکنیم؟ می تونیم با هر پستمون تو اینستاگرام کلی درآمد زایی کنیم. ببینید مقامات امریکا تو هر هفته چقدر راجع به ایران صحبت میکنند؟ چرا درباره سوئد یا سوییس اینقدر حرف نمیزنن؟ چون ما سلبریتی شدیم. باید از این فرصت استفاده کرد!!!
فشارتحریمها هرچه بیشتر بشه گلوگاههای خروج ارز به مقاصد معلوم توسط عوامل رسمی داخلی(پولشویی)بسته میماند و این عامل کاهش یا توقف قیمت دلارهست.امیدوارهستم این گلوگاهها همچنان بسته بماند..
در مقابل، هر اسکناس یورو به نرخ ۱۳۳۰۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز فبل، به قیمت ۱۱۸۵۰ تومان خریداری شده است. قیمت یورو اشتباه است
به قیمت تروریسم اقتصادی در کشورمان اوضاع اقتصادی خودشون بهتر شده است. مرگ بر آمریکا ...
روسیه خودش وارد کننده محصولات کشاورزی است تا کی اخبار دروغ منتشر می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تا هر وقت که لازم باشه
نفت ايران الان هم صادر ميشود خيلى بيشتر از روزى ١٠٠ هزار بشكه منتها با نصف قيمت
کار اقتصاد ایران تمام است دولت به جز توجیه، کاری نمیکتد
خودروسازان داخلی از طرح شرکت پورشه استقبال میکنند! هر خودروی داخلی که خریدید، چند میلیون هم اضافه تر به شرکت های خودروساز داخلی بدید تا به آبیاری گیاهان دریایی کمک کنند!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر