بازدید 3021

نفت وارد کانال ۵۰ دلاری شد

قیمت نفت در بازار‌های جهانی به علت نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهان به ۵۸.۶۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 07 August 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به علت صدمه احتمالی به اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت ناشی از اختلاف تجاری آمریکا و چین که همچون سایه‌ای بر سر بازار است، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 29 سنت کاهش 58.65 دلار فروخته شد و در نزدیکی کمترین رقم 7 ماه گذشته معامله می‌شود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 22 سنت کاهش 53.41 دلار معامله شد.

با توجه اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای چینی اعمال کرد و چین نیز اقداماتی علیه محصولات کشاورزی وارداتی از آمریکا انجام داد، نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داد.

ترامپ پنج شنبه گذشته اعلام کرد که 10 درصد تعرفه بیشتر بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد کرد و می‌تواند این تعرفه‌ها را در صورتی که رئیس جمهور چین سریعا برای توافق اقدام نکند، افزایش دهد. 

بانک ای‌ان زد در یادداشتی اعلام کرد: «قیمت نفت همچنان تحت فشار است زیرا سرمایه‌گذاران با تاثیر کسری تجاری دست در گریبان هستند.»

فیچ سولوشن در یادداشتی نوشت: « مهم‌ترین خروجی افزایش اقدامات تعرفه‌ای، افزایش بی‌ثباتی‌های اقتصادی و تجاری است که تاثیر منفی بر بازار فیزیگی نفت و گاز و احساس حاکم بر بازار گذاشته است.»

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 2 آگوست 3.4 میلیون بشکه کاهش یافت که از رقم  پیش‌بینی تحلیلگران برابر با 2.8 میلیون بشکه بیشتر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار