بازدید 5447

سیاه‌ترین روز بورس آمریکا در ۲۰۱۹

کد خبر: ۹۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 06 August 2019

مهم‌ترین شاخص بورسی آمریکا امروز ۷۶۷ واحد ریزش کرد.

سیاه‌ترین روز بورس آمریکا در ۲۰۱۹

به گزارش ایبِنا به نقل از فاکس بیزینس، شاخص های بورسی آمریکا امروز وارد یک سقوط آزاد شدند و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر سر کاهش نرخ برابری یوان در برابر دلار، نگرانی‌ها نسبت به متوقف نشدن جنگ تعرفه ها را تشدید کرد.

بر اساس این گزارش، در آخرین دور معاملات بورس وال استریت، شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" با سقوط ۲.۹ درصدی در سطح ۲۵ هزار و ۷۱۷.۷۴ واحدی قرار گرفت و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ریزش تقریبا مشابه ۲.۹۸ درصدی تا سطح ۲۸۴۴.۷۴ واحدی عقب رفت.

اوضاع برای دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی "نزدک کامپوزیت" از این هم بدتر بود و این شاخص با سقوط کم سابقه ۳.۴۷ درصد به محدوده ۷۷۲۶.۰۳۹۵ واحدی رسید. در بین شرکت های بزرگ آمریکایی ارزش هر سه شرکت بزرگ این کشور با ریزش های سنگینی مواجه شد: نماد اپل با ریزش ۵.۲۳ درصدی مواجه شد تا هر سهم آن به ازای ۱۹۳.۳۴ دلار مبادله شود، نماد گوگل ۳.۷۴ درصد کاهش یافت تا هر سهم آن به ۱۱۵۴.۷۵ دلار برسد و نماد بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی جهان یعنی آمازون با ریزش ۳.۱۹ درصدی به ۱۷۶۵.۱۳ دلار رسید.

دیگر شرکت های بزرگ آمریکایی نیز از ریزش‌ها در امان نبودند: نماد شرکت بوئینگ با کاهش ۲.۵ درصدی به ۳۳۱.۰۶ دلار و نماد شرکت "کت پیلار" با کاهش ۲.۳۲ درصدی به ۱۲۱.۶۵ دلار رسید. هر ۱۰ گروه بورسی شاخص "اس اند پی" قرمز پوش بودند.

روند نزولی بورس‌ها در اروپا نیز کاملا مشهود بود: شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۲.۴۷ درصدی به ۷۲۲۳.۸۵ واحد رسید. در پاریس شاخص "کک ۴۰" با عقب گرد ۲.۱۹ درصدی به ۵۲۴۱.۵۵ واحد عقب نشست و شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با ریزش ۱.۸ درصدی در سطح ۱۱ هزار و ۶۵۸.۵۱ واحدی قرار گرفت. در اسپانیا شاخص "ایبکس" با ریزش ۱.۳۵ درصدی تا سطح ۸۷۷۷.۲۰ واحد عقب نشست. در بازار کالا، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۶۳ درصد افزایش به ازای ۵۵.۳۲ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۰.۶۵ درصد افزایش به ازای ۶۰.۴۶ دلار معامله شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر