بازدید 11799

ونزوئلا کلا تحریم شد!

کد خبر: ۹۱۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 06 August 2019

رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرمانی همه اموال حکومت ونزوئلا را توقیف کرده و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن را برای شرکت‌ها و افراد آمریکایی و غیرآمریکایی ممنوع کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان صبح سه شنبه گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب (به وقت محلی) اعلام کرد که از طریق فرمانی اجرایی تحریم‌های موجود علیه ونزوئلا را تبدیل به یک تحریم اقتصادی کامل کرده است.

براساس فرمان اجرایی ترامپ، همه اموال حکومت قانونی ونزوئلا و نهاد‌های وابسته به آن توقیف و تبادلات تجاری با آن، به جز در مواد خاص که تعیین می‌شود، ممنوع شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره در این باره نوشت: ضروری است که اموال حکومت ونزوئلا به دلیل تداوم غصب قدرت توسط رژیم غیرقانونی نیکلاس مادورو... توقیف شود.

ترامپ در این نامه مادورو را متهم به نقض حقوق بشر، دستگیری خودسرانه و بازداشت شهروندان ونزوئلایی، سرکوب آزادی رسانه‌ها و تلاش برای تضعیف خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت و مجلس ملی این کشور کرد.

تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا از انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته در این کشور آغاز شد که در آن مادورو پیروز شده و برای دومین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

پس از مراسم تحلیف مادورو، گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا وی را غاصب قدرت خوانده و خود را رئیس دولت موقت اعلام کرد که بلافاصله با حمایت دولت ترامپ مواجه شد.

آمریکا با اعمال تحریم‌های گسترده علیه بیش از ۱۰۰ تن از مقام‌های دولتی ونزوئلا و همچنین شرکت نفت و بانک مرکزی این کشور تلاش کرد تا منابع مالی دولت مادورو را قطع کند.

واشنگتن پس از شکست در سیاست براندازی خود در ونزوئلا اکنون با تحریم کامل ونزوئلا دخالت در امور داخلی این کشور را به اوج رسانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
امریکا بیا همه دنیا را تحریم کن
خخخخه
اموال حکومت ونزوئلا به دلیل تداوم غصب قدرت توسط رژیم غیرقانونی نیکلاس مادورو... توقیف شود....

واقعا امریکا دلش به حال مردم ونزوئلا می سوزد ؟؟؟
این کار آمریکا سبب قدرت بسیار روسیه و چین در ونزوئلا خواهد شد
كجايي چاوز ؟
تا باشه از ایران باشه
بیچاره شدند به قرآن!
حقشونه! این کوچکترین بلایی است که بر کشورهایی که در کشورهای دائم شورای امنیت سرمایه گذاری می کنند نازل می شود نمونه دیگر آن لیبی بود
حالا شاهد هستیم که یک نفر بظاهر انسان مانند ترامب دیوانه جطور میتواند مانند یک گرگ گرسنه بجان انسانهای بیگناه در کشور آزادیخواه ونزوپلا بیفتد و کشورهای دیگر بدون هیچ نوع عکس العملی نظاره گر این جنایت باشندهمانگونه که در رابطه با کشور یمن نیز اینگونه عمل نمودند!!! آنوقت اسم این نوع عملکرد را مفتضحانه حمایت از حقوق بشر میگذارند و مانند یک گله گوسفند منتظر رسیدن نوبت به آنها برای به سلاخی کشیدنشان میمانند اما دریغ از یک عکس العمل مخالف .آری آمریکای جنایت کار دنیا را اینگونه میخواهد!!!!
به امید پیروزی مردم ونزوئلا و شکست دیکتاتوری مادورو
کشور ما ایران موظف است هر گونه کمک در هر سطحی را از این دو کشور یمن و ونزوپلا دریغ ننماید ومنتظر بیروزی های بیشتر در آینده نزدیک باشد. آنشا الله
میترسم کم کم مثل ان بشویم...
ترامپ فعلاً در حال بدبیاری است و این فقط به ایران محدود نمی شود که در ونزوئلا هم تیغش نبرید و با این دستورهایی که واماندگی او را ثابت می کند می خواهد با زور دیگری را در ونزوئلا به قدرت برساند. آقای ترامپ مردم ونزوئلا شخصی را که شما حمایت می کنید را نمی خواهند مگر زور است.
دستت درد نكنه يه ديكتاتور رو بايد اينطوري نابود كرد مردمش رو به بدبختي رسونده تورم گوني بيداد ميكنه
احتمالا ایرانرو هم دارن به این سمت میبرن !
مادورو دیکتاتور تا ونزویلا را مانند سوریه از بین نبرد ول کن قدرت نیست.مردم دلشان می خواهد حکومت امریکایی داشته باشند نه روسی....
یعنی کثیف تر و دزدتر از این سیستم آمریکا ندیدم . به اسم دموکراسی رسما اخاذی میکنن
تعریف تروریسم:"استفاده از خشونت و ارعاب در دستیابی به اهداف سیاسی."
نمی دانم ترامپ دیوانه است یا عقده ای ؟
تازه شدن مثل ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر