بازدید 7401

واشنگتن: دعوت رند پال از ظریف بدون هماهنگی بود

کد خبر: ۹۱۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ 05 August 2019
مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با یک رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران در این کشور تلاش کرده‌اند «رند پال»، سناتور آمریکایی را مقصر شکست در دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران معرفی کنند.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های تندرو و نزدیک به جریان نومحافظه‌کار آمریکایی تلاش پال برای برقراری دیدار میان ظریف و ترامپ را «طرح دیپلماتیک دقیقه نودی برای کاستن از فشار‌ها علیه ایران» تعبیر کرده است.

مجله نیویورکر بامداد شنبه گزارش داده رند پال تلاش کرده دیداری میان ترامپ و ظریف در اتاق بیضی کاخ سفید ترتیب دهد، اما ظریف حاضر به شرکت در این دیدار نشده است. واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته مقام‌های دولت ترامپ تصویر متفاوتی از این ماجرا ترسیم کرده اند. آن‌ها می‌گویند اقدام رند پال، حرکتی یکجانبه بوده که با مقام‌های اصلی در دولت ترامپ هماهنگ نشده و تا اندازه‌ای به دلیل همین عدم هماهنگی به شکست منجر شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که تلاش دیپلماتیک رند پال از طرف مقام‌های ارشد دولت ترامپ مجاز نبوده است. او گفت: «مشخص است که تلاش سناتور پال به دلیل آنکه دیداری میان رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران ظریف برگزار نشد به شکست منجر شد و حالا ظریف تحریم شده است.»

یک منبع دیگر می‌گوید: «مقام‌های ارشد آمریکایی کمک به برقراری چنین دیداری یا همراه بودن با آن را تکذیب می‌کنند. پال فقط با مایک پامپئو تماس گرفت تا او را مطلع کند-همین.»

روایتی که واشنگتن‌فری‌بیکن مطرح کرده با آنچه در مجله نیویورکر آمده متفاوت است. این مجله نوشته بود پال قبل از ترامپ اجازه گرفته بود و بابت آن چند هفته با او و دستگاه وزارت خارجه آمریکا در حال رایزنی بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر