بازدید 27652
ظریف در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو و دیپلماسی/ به آمریکا سفر نمی‎کنم؛ به مقر سازمان ملل می‌روم/ تعهد محضری می‌دهم ۱۴۰۰ در منزل تشریف دارم/ در آمریکا انقلاب که نشده که دوباره مذاکره کنیم

به آمریکا سفر نمی‌کنم و برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کنم که محدودیت‌های اعمال شده برایم مشکل ساز نیست؛ البته برای همکارانم که در آنجا مقیم هستند، محدودیت‌های اعمال شده غیرانسانی است. برای تحریم من بهانه ای نیافتند، جز اینکه نماینده مردم ایران هستم!
کد خبر: ۹۱۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 05 August 2019

از دقایقی پیش، وزیر خارجه کشورمان در نشستی خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی پاسخگوی پرسش های خبرنگاران شد.

به گزارش «تابناک»؛ محمدجواد ظریف با تبریک روز خبرنگار در شروع سخنان خود، سالروز شهادت محمود صارمی و دیپلمات‌هایی که در جریان حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف به شهادت رسیدند را گرامی داشت و با زنده کردن یاد و خاطره شهید آوینی و مرحوم مردوخی، برای سه تن از خبرنگارانی که این روزها در بستر بیماری هستند، آرزوی سلامت و بهبودی کرد.

وزیر خارجه در بخشی از سخنان خود، همچنین با بیان این که ما تمدنی هستیم که در اوج پیشرفت علم و تمدن مان، علم خود را در اختیار دیگران قرار دادیم، گفت: ولی آن‌ها اکنون اجازه نمی‌دهند، حتی این علم را بخریم.

وی در ادامه گفت: امروز ایالت متحده در دنیا تنهاست و نمی‌تواند ائتلاف ایجاد کند. کشور‌های دوستشان هم خجالت می‌کشند با آن‌ها در یک ائتلاف حضور پیدا کنند. آن‌ها هر جا رفتند با حقارت روبه‌رو شدند. آن‌ها از جنگ ویتنام در هیچ جنگ دیگری به جز جنگ «گرانادا» به هیچ پیروزی نرسیده اند.

ظریف خطاب به مقامات آمریکایی‌ها گفت: دوره گفتمان سلطه و زورگویی به اتمام رسیده است.

وزیر خارجه در ادامه با اشاره به سیاست‌های تحریمی آمریکا در عرصه جهانی علیه برخی از کشور‌ها از جمله ایران گفت: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور از سوی آمریکایی‌ها به معنای شکست گفت‌وگو و دیپلماسی است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما هیچ گاه امنیت خود را نخریده ایم و نخواهیم خرید، چون امنیت ما قابل خرید و فروش نیست. امنیت ما از مردم‌مان نشأت می‌گیرد.

تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو و دیپلماسی/ به آمریکا سفر نمی‎کنم؛ به مقر سازمان ملل می‌روم/ تعهد محضری می‌دهم ۱۴۰۰ در منزل تشریف دارم!
 
در پی این سخنرانی کوتاه، نوبت به پرسش و پاسخ رسید که پیش از آن، اعلام شد به دلایلی از جمله استقبال زیاد و محدودیت زمانی، با استفاده از قرعه کشی مشخص شده که کدام خبرنگاران و به چه ترتیبی سؤال خواهند پرسید؛ قرعه ای که ابتدا به ایسنا افتاد تا ظریف در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر تحریم بر وظایفش از جمله سفر به آمریکا بگوید: «به آمریکا سفر نمی‌کنم و برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کنم که محدودیت‌های اعمال شده برایم مشکل ساز نیست؛ البته برای همکارانم که در آنجا مقیم هستند، محدودیت‌های اعمال شده غیرانسانی است.»
 
ظریف در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص دیدارهایش در حاشیه سفر به مقر سازمان ملل گفت: در این سفرها از صبح تا آخر وقت ملاقات دارم و در جلسات مختلف و دیدار‌ها هستم. ملاقات‌های من شفاف است و با افراد خارج از قوه مجریه آمریکا دیدار‌هایی دارم و همچنین با اصحاب رسانه. این دیدارها سوای دیپلماسی رسمی کشورمان است. آمریکایی ها با وجود تأکید بر آزادی بیان، برای کسانی که در جلسات با بنده هستند دردسر ایجاد می‌کنند.

وی افزود: نکته دیگر آن‌که به عنوان دیپلمات باید بتوانم مذاکره کنم و طرف مقابل هم باید احساس کند که می‌تواند مذاکره کند، نه مصاحبه. اگر قرار باشد مسائل را بیرون مطرح کنم، یعنی طرف باید بیاید و یکسری کلیشه بیان کند و این برای دیپلماسی سم مهلک است. یک وظیفه دیپلماسی عمومی داریم، اما آن را با دیپلماسی نباید قاطی کنید و اگر قرار باشد صورت مذاکره را بیرون بدهیم دیگر با ما مذاکره نمی‌کنند؛ بنابراین، خبر‌های ما از ملاقات‌ها مختصر است. البته تأکید می‌کنم ما حرفی نداریم که بخواهیم به دیپلمات‌ها بگوییم، اما به مردم نگوییم.
 
ظریف در ادامه گفت: درباره آنچه در مذاکرات اتفاق افتاده چیزی مطرح نمی‌کنم، اما در سفرم به نیویورک گفته شد که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم، مگر این‌که آن پیشنهاد را [دیدار در کاخ سفید] بپذیریم که نپذیرفتم. ترامپ قبل از من مقام معظم رهبری را تحریم کرده است. اینکه آمریکایی‌ها حرف‌های بزرگتر از دهانشان می‌زنند و می‌گویند که چه کسی مسئول است و چه کسی نیست، موضوع جدیدی نیست. در همه تصمیمات دیپلماتیک کشورمان همه مشارکت می‌کنند و من هم افتخار دارم که بخشی از این تصمیم گیری هستم.
 
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم خودش از سوی آمریکایی‌ها گفت: تنها بهانه‌ای که آن‌ها برای تحریم بنده دارند، این است که من از طرف مردم ایران در عرصه جهانی صحبت می‌کنم و تلاش کردم صدای مردم ایران باشم. این اقدام آمریکایی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها به دیپلماسی و گفت‌وگو علاقه ندارند. برخی از مقامات آمریکایی حتی با دیپلماسی دشمنی دارند. این اقدام آمریکایی‌ها حتما به ضرر ما تمام نمی‌شود.
 
تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو و دیپلماسی/ به آمریکا سفر نمی‎کنم؛ به مقر سازمان ملل می‌روم/ تعهد محضری می‌دهم ۱۴۰۰ در منزل تشریف دارم!/ در آمریکا انقلاب که نشده که دوباره مذاکره کنیم
 
پرسش بعدی در خصوص گام سوم ایران بود که ظریف در پاسخ به آن با تأکید بر حساب شده بودن دو گام قبلی و غیرممکن بودن بازگشت ایران به وضعیت قبل از برجام، گفت: گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی نه آخرین قدم است و نه خروج از برجام، بلکه در چارچوب برجام خواهد بود.
 
پرسش بعدی به مناقشه میان انگلیس و ایران در ماجرای توقیف نفتکش‌ها اختصاص داشت که ظریف در پاسخ به آن گفت: پیشتر هم توضیح داده ام که مقصد نفتکش ایرانی به انگلیس ربطی نداشته، اما با وجود این، تأکید می‌کنیم که این کشتی به مقصد ممنوعه نمی‌رفته است. در این ماجرا انگلیس نشان داد، در تروریسم اقتصادی ایالات متحده همدست است.

وی در ادامه افزود: ما مسئول امنیت در منطقه خلیج فارس هستیم و همواره امنیت این منطقه و تنگه هرمز را حفظ کرده‌ایم. در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی، باید یادآوری کنم که پیشتر گاهی از برخی تخلفات که کشتی‌ها در تنگه هرمز مرتکب می‌شدند چشم پوشی می‌کردیم که دیگر نمی‌پوشیم. یعنی اقدام ما تنها چشم پوشی نکردن بر تخلفات است.

«تعهد محضری می‌دهم که سال ۱۴۰۰ در خانه هستم و یا در دانشگاه»؛ جمله کلیدی ظریف در پاسخ به پرسشی بود که در خصوص افق کاری وی برای آینده مطرح می‌شد؛ پرسشی که وزیر خارجه تأکید داشت بهتر است از آن عبور کنند تا به مسائل مهم تر و روز برسند و به همین دلیل تأکید کرد که حاضر به تعهد محضری در این خصوص نیز هست.
 
در بخش دیگری از پرسش و پاسخ، ظریف با تأکید بر این که آمریکایی ها در جریان مذاکرات برجام برخی رکوردهای کاری شان را زدند اما با بر سر کار آمدن ترامپ زیر همه چیز زدند و خواستار مذاکره دوباره شدند، گفت: مگر در آمریکا انقلاب شده؟ تنها یک انتخابات برگزار کرده‌اند و حتما می دانند که دولت ها وارث تصمیمات دولت های قبلی هستند و می‌بایست به تعهدات پایبند باشند.
 
در ادامه پرسش و پاسخ، ظریف در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: ترامپ می‌گوید این جنگ، خساراتی به همراه دارد و آمریکا نباید خود را درگیر کند؛ اما بر اساس گفته های مستند آمریکایی ها می‌گویم اگر اختیار جنگ در دست ترامپ بود به صد کشور حمله می‌کرد. ترامپ باید نگران تلاش تیم "ب" برای تحمیل سیاست‌های این تیم بر سیاست‌های ریاست جمهوری باشد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این که آقای روحانی چندی پیش در یک سخنرانی مطرح کردند که امکان دارد صحبت‌های ما با غربی‌ها به نتیجه برسد و از دیگر سو شاهد ایجاد یک ثبات در وضعیت ارزی کشور هستیم؛ نظر شما در مورد این تحولات چیست، گفت: الحمدلله دولت موفق شده با همکاری بخش‌های مختلف جامعه شرایط اقتصادی را به سمت آرامش سوق دهد و شرایط در حال حرکت به سمت آرامش است و بازار ارز نیز این را نشان می‌دهد. البته من در این حوزه متخصص نیستم و اظهار نظری نمی‌کنم.

وی در همین چهارچوب گفت: برخی افرادی که در حوزه سیاست خارجی تخصصی ندارند، بعضا مطالبی را در این ارتباط مطرح و دخالت‌هایی می‌کنند که این موضوع حال ما را می‌گیرد، ولی ما یاد گرفته‌ایم در حوزه غیر تخصصی خود دخالت نکنیم و بهتر است مسئولان مرتبط با حوزه اقتصاد در مورد این گونه مسائل صحبت کنند. کار دیپلماسی این است که راهکار پیدا کند و در واقع دیپلمات دنبال روشی برای رسیدن به راه حل جهت حل مشکلات است و ما هیچ وقت این کار را متوقف نمی‌کنیم.
 
تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفتگو و دیپلماسی/ به آمریکا سفر نمی‎کنم؛ به مقر سازمان ملل می‌روم/ تعهد محضری می‌دهم ۱۴۰۰ در منزل تشریف دارم/ در آمریکا انقلاب که نشده که دوباره مذاکره کنیم/ گفتند تعهد ندهی ظرف ۲ هفته تحریم می‌شوی

ظریف با اشاره به گفت‌وگو‌های ایران با کشور‌های مختلف خاطرنشان کرد: این آمریکا بود که از برجام خارج شد و قانون شکنی کرد. اگر آن‌ها دست از قانون شکنی و تروریسم اقتصادی بردارند، مشکلات حل می‌شود، ولی تا وقتی این اتفاق نیفتاده باز هم راهکار‌هایی وجود دارد و ما در مورد این راهکار‌ها با کشور‌های مختلف در حال رایزنی و گفت‌وگو هستیم.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها دارای تعهداتی در برجام هستند و بعد از خروج آمریکا از برجام نیز تعهداتی ارائه دادند و اگر این تعهدات اجرا شود، امکان عبور از این مرحله وجود دارد، ولی اگر آن‌ها تعهدات خود را محقق نکنند ما در چارچوب برجام به اقدامات خود در راستای کاهش تعهدات‌مان ادامه می‌دهیم. ما مایل نبودیم این کار را بکنیم، ولی با توجه به وضعیت موجود و عدم اجرای تعهدات از سوی طرف‌های مقابل این تصمیمات گرفته شد. برجام مبتنی بر بی اعتمادی متقابل تدوین و ساز و کار‌هایی در آن پیش بینی شده که اگر یکی از طرفین تخلف کرد، طرف مقابل بتواند کاری انجام دهد.

وزیر امور خارجه افزود: ما می‌توانیم برنامه هسته‌ای‌مان را بسیار گسترده‌تر از قبل از برجام به پیش ببریم و طرف‌های مقابل ما هیچ گاه نخواهند توانست اجماع امنیتی که پیش از برجام علیه ایران ایجاد کرده بودند، دوباره ایجاد کنند، چون همه دنیا می‌دانند این ایران بوده که به تعهدات خود پایبند بوده و در پانزده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این موضوع اشاره شده است و اگر مشکلی هست، ناشی از قانون شکنی آمریکاست و اکنون اجماع علیه آمریکا به خاطر خروج از برجام و قانون شکنی‌اش در عرصه بین‌المللی وجود دارد.
 
ظریف با بیان این که اروپایی‌ها نمی‌توانند از مکانیسم ماشه استفاده کنند، افزود: اقدامات ایران خلاف برجام نیست و در داخل برجام است و ما در چارچوب برجام اقدام به کاهش تعهدات خود کرده‌ایم. آن‌ها نمی‌توانند علیه ما در شورای امنیت اقدامی انجام دهند، مگر اینکه در این زمینه به زور متوسل شوند و شما می‌دانید که اقدام زور با اقدام قانونی فرق دارد. من نه امروز بلکه ده سال هم برگردم به قبل، باز برجام را امضا می‌کنم. برجام سند افتخار نه من، بلکه مردم است. برجام به پشتوانه مردم و رهبری امضا شد.
 
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی درباره تماس محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی با تهران گفت: بنده از تماسی خبر ندارم و از درون ولیعهد سعودی هم اطلاع ندارم. فکر می‌کردند که یمن را ظرف چند هفته می‌توانند مغلوب کنند. معتقدیم که مردم را هیچ وقت نمی‌شود مغلوب کرد. باید یادآوری کنم هیچ کس نمی‌تواند امنیت را بخرد... امنیت با همکاری محقق می‌شود. در موسم حج لازم است بگویم به کشتار و اعمال فشار بر ملت‌های یمن، افغانستان، سوریه و لبنان پایان دهید؛ سفره گفت‌وگو با ایران برای همه باز است.

وی درباره تحولات افغانستان و مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر هم گفت: همه کشور‌ها غیر از افغاستان باید نقش حاشیه‌ای داشته باشند، نقش اصلی را باید افغانستان داشته باشد. ایراد مذاکرات آمریکا با طالبان این است کشوری که خودش مشکلات و دردسر‌ها و بدبختی را ایجاد کرده بدون حضور دولت افغانستان با طالبان گفت‌وگو می‌کند. ایران در هیچ توافقی شرکت نکرده، مگر با حضور افغانستان. در کنفرانس بُن هم در کنار مردم افغانستان بودیم. ما در جلسه‌ای که دولت افغانستان در آن حضور نداشته باشد نیستیم.

ظریف در پایان گفت: شرمنده مردم هستیم، به خاطر آسیب‌هایی که به آن‌ها رسیده است. من به شخصه از مردم عذرخواهی می‌کنم به خاطر کم کاری‌هایی که کردیم، برای اینکه معیشت آبرومندانه‌ای داشته باشند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۵۳
چندماه قبل اعلام مي شود نه مذاکره مي کنيم و نه جنگ مي شود. وقتي ضريف را تحريم مي کنند مي گوييم ببينيد راه مذاکره را مسدود کردند!!!! حال يکي نيست به ما بگويد وقتي قرار است نه مذاکره شود و نه جنگ! تحريم ظريف جلوي کدام مذاکره را خواهد بست
پاسخ ها
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اصولگراها منصفانش اینه با وجود کاندیداهای قوی اصلاح طلب و اعتدالی برنده شوند نه با رد صلاحیت رقیبان قوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
از اول هم باید مذاکره میکردیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اصولگراها همشون انگشت کوچیکه ظریف نمیشن
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
قابل توجه ناشناس : 12:14
آی گل گفتی
حکایت این آقا مصداق بارز این بیت شعره:
بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر،.
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
جات را با یکی دیگه عوض کن
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
عجب ادمهایی ؟مگه مذاکره قرار هست فقط با امریکا انجام بشه؟با بقیه کشورها شما قراره با دود مکاتبه کنی؟باشه بابا شما باش وزیر خارجه
پشیمانی از جهرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
وزیرخارجه ای که مختصات جهان امروز و طرفهای مذاکره را نشناسد یا از مردمش مخفی کند همان بهتر تحریم شود و در کشورش بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چرا شکست اینها رو به اصولگراها ربط میدیم ؟ از حقیقت فرار نکنیم
قاشق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چون ظریف نماینده شخص بود ن مردم ایران تحرمیش کردند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
عملیات کرکری دوباره شروع شده است.
علی
| Denmark |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آقای روحانی

اگر واقعا میخواهی مردم در رای گیری آینده از شما و همفکران شما حمایت کنن تنها کاری که میتونی بکنی اینه که این جریان برجام و موشکی و سیاست منطقه ای ایران را با غرب سریع تر حل کنی چون مردم ایران به تو رای دادن و تو رییس جمهور هستی
. مردم حمایت ات میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
انگاری همه. هموطن ها یادشون رفته تمام این ها نتیجه کارهای تیم انحرافی. ریس جمهور قبلی بود که با کاغذ پاره خوندن. تحریم ها ما به الان رسیدیم. اگر این ها این مدت تلاش کردند که خرابی های سیاست خارجی دوره ها قبل رو برطرف کنند الانم همون ها با همراهی منافقین و شاهی ها. دارند بهترین وزیر خارجه مارو تخریب می کنند یادمون نره رهبر انقلاب برای وزارت خانه خارجه و دو تا دیگه. نظر و تصمیم خودشون رو هم به دولت انتقال میدن مطمعن باشید اگر ایشون میخواست خلاف منویات رهبری حرکت کنه. تا الان جا حمایت های علنی رهبری. گوشزد میشد و اجازه اقدامات بیشتر رو پیدا نمیکرد. اون منافقین داخلی که جلوتر رهبر انقلاب قدم میزارن اونا عین دوره احمدی نژاد با رفتاراشون باعث هجمه دولت امریکا به ظریفند
استفعا بده برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ولی لطفامثل دفعه قبل نمایشی نباشه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مشاهده خط فکری استکبار و بیان شدن ان توسط این هموطن و مثبت گرفتن ان نشانه عمق نفوذ دشمن در بین هموطنان میباشد.بنظر تریبونها باید خط فکری خود را مشخص کنند در حمایت از ظریف.
احسان
| Netherlands |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
مشکل شخص ظریف نیست. اما اجازه مذاکره رو نمیدن متاسفانه، اگه ظریف با ترامپ حرف میزد خیلی از مشکلات حل میشد
محمد
| France |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
احسان نااگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خدایی یه نیگاه به سوابق کنید آیا تا حالا اصولگرایان کشور را اینچنین نابود کردن؟
علی
| Denmark |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
هیچ چیزی بدتر از این نیست که مسئولی یا وزیری یا رییس جمهوری مسئولیت داشته باشه ولی اختیار نداشته باشه آخه چرا وزیر امور خارجه نبایستی اختیار ملاقات با رییس جمهور کشور ابر قدرت را نداشته با شه؟
پیدا کنید پر تغال فروش را..‌..
آخه این بدبختی ها تا کی ادامه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اقای ظریف بخاطرخودت وخانواده ات ومردمی که بعدازسالها انتظار ازبرجام چیزی عایدشان نشداستعفابده وبرو
بنده خدا
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فکرکنم گوش بزنگ بی بی سی هستی
آمریکا مگر در جنگ عراق و افغانستان هم پیروز نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
نصف افغانستان بعد از 18 سال هنوز دست طالبانه، پیروزی یعنی چی؟ اینکه به عراق حمله کنی و تریلیونها هزینه کنی و چند هزار سرباز هم کشته بدی که بقول خودشون باعث افزایش نفوذ ایران بشی؟ این پیروزیه؟
ایران عزیزم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کجا پیروز شد !البته امثال شما شکست اربابنان را پیروزی قلمداد می کنید! اینقدر کور کورانه اطاعت امر نکنید
این همه آدم رو تحریم کردند صدای هیچ کدوم در نیومده حالا شما تحریم شدی چی شده مگه؟ فداکاری کن استعفا بده جاتو بده به کسی که تحریم نیست این اولا
دوم اینکه بهانه تحریمشون نمایندگی مردم ایران نبود روراست حرف بزنید با مردم
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تموم پز و فیس و افاده شون همین برداشتن تحریم بود.....
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ایشون صداش در میاد چون صدای مردم ایرانه.باید هم ارباب شما رو رسوا کنه.مجسمه ازادی رو روسفید کردن.شما نوچه های ارباب هم از داخل همون خط رو برین.خیال میکنین عمو سام نگاهش به شما بهتر از عربستان باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
صدای بقیه که تحریم شدند اگر بقول شما درنیامده دلیلش این است که در صف اول دیپلماسی و ارتباط با دنیا نبودند....اصلا اگر می دانستی " وزیرخارجه" یعنی چه خودت را با این کامنت مضحکه نمی کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چون خیلی از اونایی که تحریم شدن اثری نه رو خودشون داره نه بقیه
با تحریم ظریف نیخوان صدای ایران رو خفه کنن
100 بار گفتند بیایید مذاکره کنیم بدون پیش شرط هم گفتند به اتاق کاخ سفید هم دعوت کردند برای بار صدو یکم تحریم وزیر خارجه را تحریم کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آخه مذاکره برای چی. وقتی از برجام خارج می شوند و وقتی 12 شرط رذیلانه برای ایران تعیین می کنند کدام آدم عاقلی این مذاکره را قبول می کند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خودتو به خواب زدی مثل اینکه. طرف زده از پیمان خارج شده و تحریم کرده بعد کجا بدون پیش شرط مذاکره میخواد. خوب راست میگه شرایط رو اول برگردونه به قبل تحریم بعد بگه بیایید بدون پیش شرط مذاکره کنیم.
آمریکا، اروپا، روسیه، چین، هند، ........ همه از تنش و تحریم ایران سود می برند. در ظاهر درخواست کاهش تنش و مذاکره دارند آقای ظریف نمی توانند معجزه کنند.
لطفادرتعهدنامه تان اینراهم قیدبفرمایید که منبعدباهیچ مقام امریکایی چه دولتی وچه پارلمانی مذاکره مخفیانه نخواهیدکرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تو چکاره ای که تکلیف تعیین میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فرق " مذاکره " با " ملاقات " را بفهم لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اقای فهمیده ۱۴:۵۴
اگرنتیجه ملاقات ظریف باسناتورجمهوریخواه مذاکره نیست پس چی هست؟ شماکه ادم بفهمی هستی بگو!!! واقعافکرمیکنی این سناتورداشته ازکنار دفترشریف درنیویورک ردمیشده دیده ظریف کنارپنجره نشسته داره قهوه میخوره گفته برم پیشش تنهایی قهوه نخوره ضمنا ازطرف خودم! وزیر خارجه ایران رابه کاخ سفید درواشنگتن دعوت کنم برای صرف قهوه بارییس جمهورامریکا؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مخاطب 16:44
کامنتی که گذاشتی فقط از یک نوجوان 15 یا 16 ساله برمی آید با همان سطح از درک و فهم و دانش!!!ا
باشه بابا تو خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
قدر مجموعه گل مرغ سحر داند وبس
که نه هر کو ورقی خواند معانی دانست
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ما افتخار نمیکنیم برای فلسطین تحریم بشیم
اولا عمر دست خداست ثانیا با این ناکارامدیهای شما ودولت انتظار دارید هنوز بعداز 1400 در مسند قدرت باشید مگر ملت دوباره در خواب غفلت فرو رفته باشند که امثال شماهارو دوباره انتخاب کنن آقا ما پشیمونیم پشیمون
پاسخ ها
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اتفاقا روی خوب چیزی سرمایه گذاری کرده.حافظه تاریخی ملت ایران .زود فراموش میکنند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
شغل شما برج سازی تو کوچه هست ایا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
رو که نیست .
شما چه دستاوردی داشتی که دست پیش می گیری
حتما در صورت کاندید شدن رییس جمهور می شی
. حالمون به هم خورد تا صفحه هر سایت و هر روزنامه ای رو باز میکنیم مجبوریم اخبار مربوط به این بابا رو ببینیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
خیلی حالت بده .. استراحت کن دوست عزیز !
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
صحبت میکنم بعد از این از شخص شما خبر بزارن.شما خودشو ناراحت نکن
اگر واقعا انچه می گویند حقیقت دارد می توان گفت دورود به اقای ظریف اگر ایشان پیشنهاد امریکایی ها را در مقابل تحریم خودش رد کرده است . امریکایی ها با همین روشها طارق عزیز وزیر امور خارجه عراق را تحت فشار قرار می دادند و از این طریق اقداماتشان بر ضد عراق را به انجام می رساندند . البته به همین خاطر طارق عزیز اعدام نشد ولی در ذلت مرد . افرین به اقای ظریف که تحت فشار امریکایی ها قرار نگرفتند و مقاومت کردند زیرا ضعف مسئولین بخصوص وزیر امور خارجه می تواند به ضرر تمامی مردم یک کشور منجر شود بی جهت نیست که برخی ظریف را نشانه گرفته اند من همیشه از اینکه او در مذاکرات می خندد عصبانی می شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
لبخندش دریچه تخلیه فشار است عزیز
ظریف . در امریکا بخاطر آزادی بیان که وجود دارد من با خارج از دولت با رسانه ها گفتگو میکنم . اما دولت ترامپ ایجاد مشکل میکند . ۶ سال ایجاد مشکل نکرده بود . در انجا احمدی نزاد گفت خود امریکا به برج های دو قلو زد و خودش مردم کشورش را کشت . شما جای امریکایی باشی چه قصاوتی میکنی . شما را در کلیبپی دیدم که به احمدی نزاد یاداشت میدادی که اینجوری بگو نه انطوری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حالا شما اگه جای ایران باشی چه میکنی؟بن لادن و بقیه عاملین حمله عربستانی.هیچ فرد ایرانی در حمله حاضر نیست.حالا عربستان دوست و ایران تحریم!!!!همینقدر متناقض
ظریف بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
درواقع روحانی بای بای
اقا اینها فایده نداره تحریم شدی رفت برا کی مرثیه میگی
آقای ظریف هنوز هم می خواهید انحصار گرایی کنید ؟ رییس جمهور خودش زیر سوال است چه برسد به وزیر خارجه اش . کشور ما با جاهای دیگر فرق می کند در ایران کلی نیروهای بسیجی و انقلابی هست که به خاطر انحصار طلبی اصلاح طلبان به کنار رانده شده اند و در علم و عمل و تقوا و مهارت در مذاکره خیلی از شما سرتر هستند و می توانند هر مذاکره ای را مدیریت کنند . شما نگران نباشید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تقوی و مهارت شما رو هم قبلا دیدیم. علی الحساب فعلا لطف کرده از ریختن اب به اسیاب دشمن دست بردارید تا بعد ببینیم غیر از اینکار چه خدمت مفیدی به کشور میتونی بکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
انحصارطلبی اصلاح طلبان....ممنون طنز جالبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تابناک وقتی فرق بین " جوک" و " طنز" را نمی دانی بیخود کامنت مردم را دستکاری نکن و مفهوم را صد وهشتاد درجه تغییر نده
ظریف هم مهره سوخته شد
چرا همه کسانی که در کار خود موفق نبوده اند می خواهند برگردند به دانشگاه قبلا هم داشته ایم
تیتر را تصحیح کنید....ظریف گفت: به من گفتند پیشنهاد دیدار با ترامپ را نپذیری طی دو هفته تحریم می شوی
نگفته اگر تعهد ندهی....!!!!
اگر ظریف دیپلمات موفقی بوده پس قوام السلطنه که بعد از جنگ جهانی دوم روس ها را از شمال ایران بیرون کرد و یا مصدق که نفت را ملی کرد چکاره بوده اند . بی خودی در بزرگ کردن بعضی ها اغراق نکنیم که ظلم به دیگرانی است که خیلی بالاتر بوده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اگر اونها موفق بودن دلیل نمیشه که ظریف رو ناموفق بدونیم.ظریف با یک دنیا مذاکره کرد و نه یک کشور
اقای ظریف چرا ملاقات با ترامپ تو کاخ سفید رو قبول نکردی ؟ واقعا شما وزیر خارجه هستید ؟! وقتی افراطیون داخلی برجام بحران رو قبول ندارن ترامپ هم قبول نداره پس چرا فرصت مذاکره مجدد رو از دست میدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کدام وزیر خارجه ؟؟؟؟!!! وزیر خارجه ای که از سفر بشار اسد به ایران خبر نداشت !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
به دلیل مذاکره نمیکنیم جنگ هم نمیشود

توقع دارید ظریف به کاخ سفید برود؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
با ذلت و زیر فشار مذاکره معنی نداره. اینو بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دقت کنید تهران قبول نکرد نه ظریف.
چه جار و جنجالي راه انداخته مگر خون شما با ديگران كه تحريم شدن فرق ميكند يا نه مال و اموال بيشتري در خطر داريد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
برای خودش نیست برای شماست هموطن.این قضیه ساده رو تو رو خدا بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
پروفسور گرامی!!! ایشان وزیر خارجه هستند و نفر اول در سیاست خارجی و ارتباط با دنیا
چرا اقای طریف نمیخواهید قبول کنید وزارت خارحه تو خلارج از ایران جایگاهی نداره ، همچنان که وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه جایگاهی نداره ؟
اقا برو سنگین تری والا
در اینکه منطق ظریف در سخنوری قوی است شکی نیست ولی منطق بدون قدرت تصمیم گیری فایده نداره ؟! وقتی در جریان سفر استاد اسد به تهران ظریف نبود ؛ همه فهمیدن ظریف واقعا در وزارتخانه ضعیف است ؟؟؟؟
سلام:وزیر محترم خارجه نه تنها با برجام و امتیازات داده شده (تعطیلی 100 نوع فناوری پیشرفه هسته ای) در آن هیچ گره ای از مشکلات کشور گشوده نشد بلکه خود به گره تحریم گرفتار شد به غرب و امریکا چشم دوختن وامید به مذاکره ای که جز خسران چیزی برای کشور ندارد سرانجامی جز این نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
این باصطلاح اظهارفضل نداشته و اطلاعات غلطت بدرد خاله خالچه های دور و اطراف و فامیلت می خورد
ظریف بعد از تحریم با ظریف قبل از تحریم فرق می کند هر چقدر هم بخواهیم نادیده بگیریم نمیشود مهره سوخته نیست ولی به شدت تضعیف شده است
ما با آمریکا مشکل داریم آمریکا هم با شما مشکل دارد شما الان سنگی بر راه مذاکرات هستی با بقای خودت فقط راه را سد می کنی
پیشنهاد میکنم روحانی حاج حسین شریعتمداری رو وزیر خارجه کنه تا برود دهان استکبار رو سرویس کند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اون که برای خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بسیاری از این افرادی که علبه ظریف کامنت گذاشتند لیاقتشان امثال شریعتمداری و جلیلی است و نه ظریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
طعنه نزن
تحریم ظریف شکست پراگماتیسم در سیاست خارجی ایران است بهتر است استعفا بدهد حتی روحانی هم بهتر است برود وگرنه این دو نفر تا دو سال فقط شعار می دهند
در آمریکا انقلاب نشده ولی شما اشتباه کردی برجام را نبردی به کنگره آمریکا ترامپ از حق قانونی خود برای بیرون آمدن از برجام استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کنگره می رفت که تصویب نمی شد جانم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بابا تو چقدر اطلاعاتت تو روابط بین الملل زیاده استاد. ولی یک سو‌ال، اگه امضای این توافق بر خلاف
آقای ظریف من به وجود شما افتخار می کنم و از خدای بزرگ برای شما سلامتی و شادی روزافزون آرزومندم​. قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری۰
به دریا بنگرم دریاچه بینم
یه صحرا بنگرم صحرا نبینم
به هر جا بنگرم کوه و در و دشت
نشان از قامت رعنا ته بینم
ظریف رو دلش کنید قیمت مرغ رو بگیرید ؟! جناب همتی تو به جان عزیزانت دست از معیشت مردم بردار ؟! به خدا قسم مایحتاج مردم مثل سیب زمینی و پیاز و مرغ و حبوبات سر به فلک رسیده ، بابا حقوق ملت که ۲۰ درصد بیشتر اضافه نشده که اون هم باید برای هزینه های اب و برق و گارز و تلفن باید بدن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
عوضش برجام داریم.
سردار سلیمانی رو برای مذاکره بفرستید تا مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
هر کسی را بهر کاری ساختند
برو مذاکره کن تو اصلا برای همین حقوق می گیری یعنی چه که میلیاردها تومان هزینه مسافرت شما به آمریکا میشود بعد آنجا می گویی من حاضر نیستم با ترامپ مذاکره کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
اجازه نداشته
ظریف خودش گفت که امریکا بامن مذاکره نمی کنه حالا که به کاخ سفید برای مذاکره دعوت شده چرا نرفت؟؟؟؟؟

معلومه که ظریف می خواسته بلوف سیاسی بزنه که امریکا گول بخوره و کوتاه بیاید در اخر لو رفت و خودش تحریم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
باور کن از کامنتت من بجای تو خجالت کشیدم آی کیو
دولتمردان به فکر حذف یارانه ها هستند ، همه ملت میخان از یارانه ۴۵ هزار تومانی انصراف بدن ، اونا حق واقعی خودشون رو یعنی یارانه ۶۵۰ هزار تومانی رو میخان ، واقعا محمود من کجایی محمود چه بی وفایی؟؟؟؟
دولتمردان به فکر حذف یارانه ها هستند ، همه ملت میخان از یارانه ۴۵ هزار تومانی انصراف بدن ، اونا حق واقعی خودشون رو یعنی یارانه ۶۵۰ هزار تومانی رو میخان ، واقعا محمود من کجایی محمود چه بی وفایی؟؟؟؟
درود بر ظریف
جناب روحانی عزیز لطفا معوقات یکساله ما رو پرداخت کنید
به خدا حسرت یه مسافرت کوچک به دل بچه هام مونده ؟! این حقوقی که به ما کارمندان جز میدهید که ۱۰ روزه تمومه ؟ تمام هزینه ها ۴ برابر شده ، ۵ ماه است که گوشت یخ زده هم به لب نزدیم ؟! وزارتخانه هم که رها شده است ؟! اول مهر هم که نزدیک میشه دیگه دارم کم میارم؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
چقدر ساده ای شما !!!!!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تازه مهر 98. کو تا مهر 1400؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کارمند چون پول مفت می گیره بهتره گرسنه بمونه. مشاغل ازاد هستند که هم با بی مدیریتی و هم با تحریم خارجی دست به گریبان هستند و پول مفت نمی گیرن
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
ترکیه بغل گوش ما هم امنیت داره و هم استقلال و هم با همه دنیا با صلح و صفا است و دشمن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بقول ظریف : ما خودمان انتخاب کرده ایم که اینگونه زندگی کنیم !!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
.ترکیه ای که هم توش کودتا شد، هم توی فرودگاه بمب گذاری، با کردها که همیشه تنش دارند،، کشورشون موس مبس اتحادیه اروپا رو می کنن واسه عضو شدن، پایگاه هوایی در اختیار آمریکا گذاشتن و هزار مود دیگر، شده است ملاک شما برای پیشرفت و امنیت! ارزش پولشون هم که با تنش ۳۰ درصد سقوط کرد
همتون از صدرتاذیل نه عذرخواهی نه استعفانه حلالیت طلبی از ملت رو تو برنامه تون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
عذرخواهیش از سر بزرگواری بود نه اینکه واقعا مقصر باشد...آنانکه در داخل همه کار کردند او تیمش را زمین بکوبند باید عذرخواهی و حلالیت طلبی کنند
دیگه لبخند نمی زنه؟ دلواپس شده؟
اقای ظریف قیمت آپاتمان تو نیویورک چنده الان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حرف مفت نزن
آقای ظریف با اون تبحری که درزبان انگلیسی داری فقط تاتونستی به امریکاومتحدانش تاختی وازمنافع خیلی از جاها دورورمادفاع کردی ولی برای ایران و ایرانی هیچ نتیجه سودآوری نداشت حتی اون برجام !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
وقتی کیلویی کامنت بگذاری و هرچه بذهنت تراوش کند بنگاری بهتر از این نمی شود سزار ناآگاه
اقاي ظريف از تخلف برخي كشتي هايي كه ازتنگه هرمز ميگذشتند چشم پوشي ميكردم .مگر چشمپوشي از تخلف خود تخلف نيست درهرحال زندگي مردم را به نابودي كشانديد
اقای ظریف ،تو بری امریکا از آزادی بیان اونها استفاده کنی و حرفتو بزنی اما وزیر خارجه امریکا بخاطر سانسور نتواند حرفش را بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
ما که مدعی ازادای بیان برای همه دنیا نیستیم.باشه مجسمه ازادی نیویورک رو بر دارن و بعد دست از تظاهر به حقوق بشر و ازادی بیان بردارن و به هیچکس هم اجازه صحبت ندن قابل قبولتره.تا ایکنه از یه طرف مدعی ازادی بیان برای همه دنیا باشن و کشورها رو متهم به نقض اون بکنن و همزمان نماینده یک دولتی از خاورمیانه رو ساکت کنن
در سال 1954 آمریکا به ویتنام حمله کرد جنگی وحشتناک و غیر انسانی درتاریخ ثبت شده است ...

تمام ویتنام با هواپیماهای B 52 با عامل نارنجی که یک نوع سم بوده است بمب باران شد .......

سالها ویتنام به رهبری ( پدر هوشیمینه ) با آمریکا جنگیدند ....

یکی از ژنرالهای 4 ستاره ی امریکایی در ان زمان به رئیس جمهور امریکا گفت :

ما تمام ویتنام را نابود کردیم ، آیا ما میخواهیم در ویتنام بمانیم ؟

جواب رئیس جمهور امریکا این بود : نه .

و امروز می بینیم که ویتنام کجاست و آمریکا هم در چه موقعیتی است .....

باید ار تاریخ درس گرفت
الان دلیل اینکه خودت را نماینه مردم اعلان کردی چیه؟؟؟
نماینده من که نیستی
تیم قبلی بسیار با صلابت تر مذاکره می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
نتیجه آن بقول شما صلابت شد اجماع جهانی علیه ایران و رفتن زیر منشور 7 شورای امنیت
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بله بله.اینجا یک مطلب جالبی اشاره کردین.چرا و به چه دلیل ظریف مجبور شد همزمان با ابرقدرت امریکا و اژدهای زرد و بازماندگان روسیه تزاری و امپراطوری بریتانیای کبیر و بزرگترین قدرت اروپایی قرن گذشته بطور همزمان مذاکره و مصاف کنه؟؟؟؟؟فکر کنم کمی وجدان وجود داشته باشه میدونی که علت به خاطر کاغذ پاره خوندن تحریم و تمسخر دنیا با جمله اینقدر قطعنامه بدینکه....رییس جمهور قبلی و البته ضعف تیم مذاکره قبلی بود.دست بردار دوست عزیز
متاسفانه همانطور که در اصلاح طلب ها افراطی وجود دارد در اصول گرایان هم برخی که نه اطلاعات و دانش در امور بین الملل را ندارند ورود پیدا می کنند به اظهار نظر کارسناسی و حتی پای خود را از دایره انصاف خارج می کنند
مذاکره تنها کار دستگاه دیپلماسی هست اگر این وظیفه رو انجام نده دیگه چه تحریم بشود چه نشود فرقی نداره ... ترامپ هم حدود یک سال معافیت ها رو تمدید کرد و تحریم نکرد ولی گفتن ما مذاکره نمیکنیم اونم وظیفش انجام میده ! حالا که تحریم ها برگشته میگن مذاکره میکنیم به شرط رفع تحریم ها ... این چه دیپلماسی اخه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
احسنت تمام مطلب را در چهار جمله گفتی واقعا که ما دچار سردرگمی هستیم و برای دو روز آینده هم برنامه نداریم
آقای ظریف!
شما اگر واقعا طرف مردم هستید پاسپورت آمریکایی فرزندانتون رو جلوی دوربین ها پاره کنید و ازشون بخواهید تابعیت آمریکایشون رو پس بدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
دروغ دیگران را تکرار نکن که روز قیامت بدجور گیر خواهی کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
تو که اینو میدونی چرا به اطلاعات سپاه نمیگی تا اونام بدونن عزیزم؟؟؟
:)
آقای ظریف!
شما اگر واقعا طرف مردم هستید پاسپورت آمریکایی فرزندانتون رو جلوی دوربین ها پاره کنید و ازشون بخواهید تابعیت آمریکایشون رو پس بدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
کسی که قبلا در آمریکا بوده و آنجا را رها کرده و برای
خدمت به کشور آمده (مثل شهید چمران ) با کسی که در ایران بوده و برای تفریح وآسایش به آمریکا می رود تفاوت بسیار است
جناب آقای ظریف مردم قدر دان جنابعالی و هر مدیر دلسوزی هستند که وظایفشان را بدرستی و عشق به خدمت انجام می دهند.
تابه حال این همه ماموریت دلاری از جیب مردم بیچاره هیچ سودی نداشته
مصیبت کشور هم همین همکاران و فرزندان و دوستان و آشنایان و دورقاب چینان وزرا و مسئولین هستند وگرنه وزیر هم مثل بقیه آدم ها است که نباید وابسته به آمریکا باشد
یعنی هیچ مشکلی در کشور نیست جز تحریم وزیر خارجه . تا کی باید کشور گرفتا مسائل حاشیه ای باشد؟!
کامنت ها رو که خوندم دقیقا متوجه شدم هنوز در همان دوران زنده باد مصدق صبح و مرگ بر مصدق شب هستیم. با همان جماعت و متاسفانه با همان طرز تفکر. تا تحریم نشده بودیم ظریف خوب بود، حالا که ترامپ زورگویی کرده و به ناحق فشار آورده با حرفهای سخیف میریم بدنبال ظریف. عجب جماعتی هستیم ما
ترامپ:
ز تحریم خلقی بهم انگیخته ام

خوب و بدشان بهم در آمیخته ام

خود گوشه گرفته ام تماشا را

کآب در خوابگه مورچگان ریخته ام
دلم به حال افرادی که عرضه هیچ کاری را ندارند و به آقای ظریف که در نوک حمله دشمنان است، پرخاش می کنند، می سوزد. خوشبختانه در مملکت هنوز افرادی هستند که ظریف را درک می کنند و می فهمند. عقده های درونی مانع می شود که انسان بتواند حقایق را درک کند. ایمان وعمل صالح است که به انسان چشم حقیقت بین می دهد.
تو صاحب نفسی ای غافل درون خاک خون می خور
که صاحبدل اگر زهری خورد آن انگبین باشد
ترامپ میخواست با رهبر یا رییس جمهور ایران عکس تبلیغاتی بندازه ولی دید نمیشه به عکی باظریف رضایت داد
وقتی ظریف قبول نکرد خورد تو برجکش تحریمش کرد
دكتر ظريف بنده جزو طرفداران عملكرد شما در حوضه ديپلماسي هستم.ولي احتراما احساس ميكنم ديگه خودتون هم از پس توجيه اين عملكردها بر نمياين،حضور در كاخ سفيد و اعلام نقطه نظرات ايران با توجه به پوشش خبري گسترده و جايگاه شما و رييس جمهور امريكا از لحاظ رعايت پروتكل هاي مراودات ديپلماتيك قطعا در راستاي منافع مملكت بود.
در دوران اوباما هم لازم بود رئیس جمهور امریکا هر سه ماه یکبار تعلیق تحریمها را امضا کند یعنی در دوران اوباما هم این حق برای رئیس جمهور امریکا محفوظ بود که هر زمان لازم دید از برجام خارج شود ترامپ از حقی که از قبل بهش داده شده بود استفاده کرد نزدیک به یک سال هم تعلیق تحریمها را امضا کرد
درود بر سانسورچی عزیزم خدا قوت
تکنولوژی جدید دست پیدا کردید که کلمات نظرات هم تغییرات میدین؟ چقدر دسترسیتون زیاده شوک شدم.
من کاری به این حرفها ندارم امروز یکی از کانال های خارجی را نگاه میکردم متوجه شدم اقای ظریف مصاحبه مطبوعاتی داره سریع اومدم شبکه خبر را زدم دیدم شبکه میلی خودمان یک برنامه تکراری دیشب را پخش میکنه .به این نتیجه رسیدم اقای ظریف هم از طرف امریکا تحریم شده هم از طرف شبکه میلی خودمان.
اقای ظریف مظلوم واقع شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
حقد وحسد و کینه
به اقای ظریف توصیه می شود ، داستان لورنس عربستان را مطالعه کنند
آخرش مذاکره می کنیم مثل قطعنامه 598 یا مذاکرات اتمی. فقط هزینه ها ی وارد شده به مردم عادی فارق از رانت و پارتی بازی را اقرایش می دهید
ظریف کی بودی تو؟؟؟.
با سلام . ما در دوران اصلاحات جز بدبختی و فلاکت مردم چیزی ندیدیم من 40 سال عمر از خدا گرفتم تا جایی که یادم هست هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی که از طیف اصلاحات هستش مردم رو بدبخت نکرد .
بابا تحریم اقای ظریف از سوی امریکا که مسئله ای مهم نیست
صدا وسیما خودمون و خیلی از رسانه ها و سایت های خودمون که خیلی جلوتر در این امر ملی پیش قدم بودند
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد ان صدا و سیما کرد
درود بر اقای ظریف و.انسانیتش وووووعقلش ودیپلمایسیش ...ووووایشان تک هستند
عاغا حقوقها را یکسان کنید تا همه با هم فشار بکشیم و صورت یکی مثل ماه منور نشود و صورت دیگری مثل کدو تنبل...
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی