بازدید 2557

رشد ۱۶.۹ درصدی نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در بهار ۹۸

کد خبر: ۹۱۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 05 August 2019

مرکز آمار اعلام کرد که نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن بهار امسال به رقم ۴۷۴.۶ درصد رسید که نسبت به فصل قبل ( زمستان 97 ) ۱۶.۹ درصد رشد دارد.

براساس گزارش مرکز یاد شده، گروه «استخراج کانه‌های فلزی» بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت و این گروه شامل «استخراج کانه‌های فلزی آهنی» و «استخراج کانه‌های فلزی غیرآهنی» است.

نرخ تورم تولیدکننده در «استخراج کانه‌های فلزی آهنی» از عدد ۵۳۱.۴ به عدد ۶۰۷.۴  رسید و با ۱۴.۳ درصد افزایش نسبت به فصل گذشته بیش­ترین تاثیر را بر افزایش شاخص گروه «استخراج کانه­ های فلزی» داشت.

همچنین نرخ تورم رشته فعالیت معدنی «استخراج سنگ­های آهنی» بیش­ترین اثرگذاری را بر افزایش شاخص زیرگروه «استخراج کانه‌های فلزی آهنی» داشته که به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی «کنسانتره آهن» است.

نرخ تورم تولیدکننده «استخراج کانه‌های فلزی غیرآهنی» از عدد ۳۰۷.۷ به عدد ۳۴۶ رسید و با ۱۲.۵ درصد افزایش نسبت به فصل قبل رتبه دوم تاثیرگذاری بر افزایش شاخص گروه «استخراج کانه­ های فلزی» را در پی داشت.

نرخ تورم تولیدکننده در فعالیت «استخراج سنگ مس» از ۲۷۹.۸ به ۳۱۸.۸ رسید و به این ترتیب نسبت به فصل زمستان ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد، این افزایش به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی «کنسانتره مس» است.

گروه «استخراج زغال سنگ» با افزایش ۷۳.۱ درصدی رتبه دوم تاثیرگذاری بر افزایش تورم کل بخش معدن را داشته است. تورم این گروه از عدد ۳۸۳.۱ در فصل زمستان ١٣٩٧ به ۶۶۳ در بهار امسال رسید. افزایش شاخص این گروه به­ دلیل افزایش قیمت ماده معدنی «کنسانتره زغال سنگ» است.

منبع: ایرنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر