بازدید 11324

جوابیه وزارت نفت به خبر «تابناک»

پیرو درج خبری با عنوان « پالایشگاه ها خوراک قیر را به شرکت های غیر از خودشان تحویل نمی دهند »، اداره روابط عمومی وزارت نفت جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 04 August 2019

پیرو درج خبری با عنوان « پالایشگاه ها خوراک قیر را به شرکت های غیر از خودشان تحویل نمی دهند »، اداره روابط عمومی وزارت نفت جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

با سلام،

موضوع: جوابیه انتقاد رسانه تابناک در خصوص خوراک واحدهای قیر سازی

احتراما، عطف به یادداشت مورخ 1398.05.06 جنابعالی در هامش نامه شماره ۵۴۳۷۴ مورخ  98.05.05 دبیر محترم شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص انتقاد رسانه تابناک و انتشار خبری با سرتیتر پالایشگاه ها خوراک قیر را به شرکت های غیر از خودشان تحویل نمی دهند ، مراتب ذیل را به استحضار می رساند:

 - وفق اطلاعات اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، ظرفیت اسمی واحدهای موجود تولید کننده انواع قیر در کشور بر اساس پروانه بهره برداری صادره معادل ۲۹۹۹۶ هزار تن در سال و ظرفیت اسمی طرح های در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰٪ بر اساس جواز تاسیس های صادره، معادل ۵۶۳۶ هزار تن در سال می باشد.

این در حالی است که میزان تولید سالیانه وکیوم باتوم (خوراک واحدهای قیر سازی در پالایشگاه های کشور حدود ۵ / ۶ میلیون تن می باشد.

از اینرو به منظور ایجاد فرصت برابر در یک فضای رقابتی، در حال حاضر عرضه مازاد بر تعهدات وکیوم باتوم از طریق بورس کالا و بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می پذیرد که با توجه به ظرفیت بیش از 6 برابری تقاضای خوراک وکیوم باتوم نسبت به تولید آن، بدیهی است میزان خوراکی و کیوم باتوم عرضه شده تنها پاسخگوی بخشی از متقاضیان خواهد بود.

با توجه به اینکه واحدهای قیرسازی پالایشگاه های کشور به بخش خصوصی واگذار گردیده، بر اساس سیاست های وزارت نفت، در تمامی مواردی که پالایشگاه ها و واحدهای پتروشیمی قبل از خصوصی سازی، عملاً تعهداتی را برای تامین خوراک واحدهای پایین دستی (از جمله برای تامین خوراک واحدهای روغن سازی و قیرسازی) بر عهده داشته اند، به هیچ دلیلی مجاز نمی باشند، بدون رضایت این گونه واحدها، سهمیه خوراک آنها را کمتر از دوران قبل از خصوصی سازی تامین نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار