بازدید 5830

«غنی» و «عبدالله» متهم به تخلف انتخاباتی شدند

کد خبر: ۹۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ 03 August 2019

کمیسیون مستقل شکایات‌ انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تیم‌های «محمد اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» در جریان کارزار انتخاباتی، از منابع دولتی استفاده می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در اطلاعیه این کمیسیون آمده است که «تیم دولت‌ساز» غنی در گردهمایی لویه جرگه از مکان ، تجهیزات و وسایل نقلیه دولتی استفاده کرده است.

« همچنین، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» عبدالله نیز در گردهمایی خود در هتل اورانوس (ششم مرداد) از تجهیزات و وسایل نقلیه دولتی استفاده کرده است.

این اطلاعیه تصریح دارد که شماری از مقام‌های ارشد دولتی نیز در نشست‌های این دو تیم حضور داشتند.

استفاده از امکانات و وسایل دولتی برای انتخابات در افغانستان تخلف محسوب می شود.

اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اخطارهای کمیسیون شکایات انتخاباتی توجه نکنند، بر اساس قانون و شیوه نامه انتخاباتی با جریمه نقدی روبرو می شوند و در صورت ادامه این تخلفات، ممکن است با محرومیت تبلیغات انتخاباتی مواجه شوند.

در نخستین روز از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به دفتر معاون اشرف غنی حمله انتحاری شد. پس از آن بود که هیجان تبلیغات انتخابات در این کشور فروکش کرد.

کارزار تبلیغات انتخاباتی در افغانستان 60 روزه است و 18 نامزد این دوره از انتخابات، دو ماه فرصت دارند تا برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند.

محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، محمد حنیف اتمر، رحمت‌ الله نبیل، احمد ولی مسعود، فرامرز تمنا، عبدالطیف پدرام، نورالحق علومی، زلمی رسول، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت ‌الله حفیظ، محمد شهاب حکیمی، محمد ابراهیم الکوزی، شیدا محمد ابدالی، غلام ‌فاروق نجرابی و نور رحمان لیوال، نامزدهای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند که برای رسیدن به ارگ تلاش می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار