بازدید 29675

برند مشهوری که برای نازی‌ها لباس طراحی می‌کرد

کد خبر: ۹۱۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 02 August 2019
دوران حزب نازی با شگفتی‌های بسیاری همراه بود و یکی از این شگفتی‌ها نیز همکاری برند مشهور هوگوباس با حزب نازی است. برندی آلمانی که در خدمت حزب نازی فعالیت می‌کرد و به این واسطه ابتدا رشد و سپس سقوط کرد.
برند مشهوری که برای نازی‌ها لباس طراحی می‌کرد
به گزارش تابناک به نقل از انتخاب، خانه مد آلمانی هوگو باس در سال ۱۹۲۴ توسط هوگو باس در متزینگن تأسیس شد، اما این برند چند سال پس از تأسیس، ورشکست شد. هوگوباس دوباره در سال ۱۹۳۱ احیا شد.

هوگوباس با نماینده طلبکاران توافق کرد و در همان سال هوگو باس عضو حزب نازی شد. این عضویت به معنای همکاری با حزب نازی برای تولید یونیفورم سربازان بود. کم کم دامنه این همکاری به سران ارشد حزب نیز رسید و سران ارشد حزب نازی نیز از لباس‌های هوگوباس استفاده می‌کنند.
برند مشهوری که برای نازی‌ها لباس طراحی می‌کرد
جالب است بدانید این همکاری پس از پایان جنگ جهانی به مشکلاتی برای هوگوباس منجر شد و این برند در سال ۱۹۴۶ به علت همکاری با حزب نازی به مشکلاتی بر خورده بود و جریمه سنگین هفتاد هزار دلاری را نیز دریافت کرد، اما پس از آن مشکل جریمه را حل کرد و دوباره تلاش کرد سیستم خود را احیا کند.

با گذشت سال‌ها از آن زمان اکنون برندی که زمانی در خدمت هیتلر و نیرو‌های او بود تبدیل به برندی بزرگ شده که برای ستارگان هالیوودی فعالیت می‌کند. هوگو باس هم اکنون در سراسر جهان شعبه‌هایی معتبر دارد.
برند مشهوری که برای نازی‌ها لباس طراحی می‌کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار