بازدید 5451

اکثریت حزب بوریس جانسون در پارلمان شکننده شد

کد خبر: ۹۱۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 02 August 2019
حزب محافظه‌کار انگلیس که به‌تازگی تحت رهبری بوریس جانسون درآمده است، در اولین انتخابات پارلمانی این کشور پس از رهبری جانسون از حزب لیبرال دموکرات شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» که به تازگی رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلیس را تصاحب کرده است، در رقابت میان دوره‌ای بر سر یکی از کرسی‌های پارلمان، شکست خورد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، حزب محافظه‌کار با از دست دادن این کرسی، در آستانه از دست دادن اکثریت پارلمان قرار گرفته است و اگر یک کرسی دیگر از دست بدهد این جایگاه را از دست خواهد داد.

«جین دادز» نامزد حزب لیبرال دموکرات توانست در این انتخابات میان‌دوره‌ای، با اختلاف ۱۴۲۵ رأی، بر «کریس دیویس» نامزد حزب حاکم محافظه‌کار پیروز شود و کرسی «ولز» را تصاحب کند.

به گفته کارشناسان، علت شکست حزب جانسون، اعلام او برای خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق با بروکسل است.

همچنین، از دست دادن این کرسی، خطر عدم جلب رأی اعتماد پارلمان توسط کابینه جانسون را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرده است این حزب به جانسون رأی اعتماد نخواهد داد.

دادز در مراسم پیروزی انتخاباتی خود از جانسون خواست خروج بی‌توافق از اتحادیه اروپا را از دستور کار خارج کند. او گفت: «اولین اقدام من به عنوان نماینده شما در پارلمان پس از ورود به وست‌مینیستر این خواهد بود که آقای بوریس جانسون را هرکجا که مخفی شده پیدا کنم و به بلند و واضح به او بگویم دست از بازی کردن با آینده جوامع ما بردار و برگزیت بی توافق را رد کن».

بزرگترین بحران سیاسی انگلیس از دوران جنگ جهانی دوم، از زمانی آغاز شد که مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

از آنجا که احتمال پذیرش توافق جدید از سوی اتحادیه اروپا بسیار کم است، وزرای کابینه جانسون در حال کسب آمادگی برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار