بازدید 5031

کدام غذاها در تابستان مسموم‌کننده هستند؟

کد خبر: ۹۱۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 02 August 2019

هوای گرم تابستان، مهمترین عامل تکثیر باکتری‌ها در بسیاری از مواد غذایی و بروز مسمومیت است.

به گزارش ایسنا،‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در همین رابطه اعلام کرده که بیشتر مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت‌های غذایی مرتبط با باکتری‌هایی از قبیل سالمونلا، توکسوپلاسما، لیستریا و نوروویروس است.

اما خطر مسمومیت غذایی در تابستان با مصرف کدام خوراکی‌ها بیشتر می‌شود؟

گوشت نیمه پخته به سرعت با باکتری E. Coli آلوده می‌شود. تمام انواع گوشت باید حداقل در دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت (۷۱ درجه سلسیوس) به طور کامل طبخ شوند تا خطر آلودگی آنها با این باکتری به حداقل برسد.

جوانه‌ها نیز از آنجا که برای رشد نیاز به شرایط گرم و مرطوب دارند برای رشد باکتری‌هایی مانند سالمونلا، لیستریا و E. Coli، محیط مناسبی هستند. حتی جوانه‌های خانگی که در شرایط بهداشتی پرورش می‌یابند، می‌توانند باکتری‌های مضر تولید کنند.

تخم‌مرغ از دیگر گزینه‌های غذایی است که خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را افزایش می‌دهد؛ البته اگر خوب پخته نشود. فراموش نکنید که پس از تماس با پوست تخم‌مرغ، دست‌های خود را با آب گرم و صابون بشویید. پوست تخم‌مرغ می‌تواند آلوده به باکتری باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در مورد خطر مسمومیت با سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج، کاهو و کلم نیز هشدار داده است. اسفناج آلوده می‌تواند در خود نورو ویروس داشته باشد و باعث ایجاد اسهال و حالت تهوع در مصرف‌کننده شود.

به گزارش دویچه‌وله، خربزه، سالاد ماکارونی، گوشت مرغ نیمه پخته و گوجه فرنگی خام نیز خطر ابتلا به مسمومیت‌های غذایی در تابستان را افزایش می‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر