بازدید 5156

جوابیه شركت بهستان دارو به خبر «تابناک»

کد خبر: ۹۱۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 01 August 2019
پیرو درج خبری با عنوان «با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد»، شرکت بهستان‌دارو جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

 

به گزارش «تابناک اقتصادی»، متن این جوابیه به شرح زیر است:

مدير مسوول محترم سايت تابناك

باسلام واحترام

پيرو مطلبي كه با عنوان " با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد" در تاریخ 07/05/1398 در آن سايت منتشر و در آن به نام شركت بهستان دارو نيز اشاره شده است، به استحضار مي‌رساند اين شركت، به موضوع فوق، قبلا و پيرو انتشار گزارشي مشابه در روزنامه شرق، در تاريخ 01/05/1398 پاسخ داده كه در صفحه ٥ آن روزنامه نيز منتشر شده است.

ليكن مجددا اين پاسخ جهت شفاف سازي و انتشار در سايت تابناك در اولين فرصت، به شرح زير خدمتتان ارسال مي گردد.

لازم به توضيح است مطابق آمار به روز دريافت شده از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، در سال ١٣٩٧ كل تعهدات ارزي اين شركت مبلغ ١٨٨،٢٧٨،٣٧٢ ميليون يورو بوده است كه از اين رقم ١٨٦،١٦٣،٠٥٨ ميليون يورو دارو وارد كشور شده و از گمركات ترخيص شده و رقم ٢،١١٥،٣١٤ يورو ترخيص نشده، كه معادل ١،٩٨٣،٦٣٤ يورو آن كه در مهلت قانوني ترخيص قراردارد، در پروسه ترخيص بوده و ظرف يك هفته آينده و ١٣١،٦٨٠يورو مانده  نيز باقي مانده ثبت سفارشات است كه معادل آن، كالا در حال حمل است.

بدين ترتيب وضعيت كل ارز دريافتي در سال ١٣٩٧ توسط اين شركت مشخص بوده وحتي يك يورو آن نيز داراي ابهام نمي باشد.

در خصوص رقم ١٤،٧٩٠،٣٧٣ ميليون يورو اشاره شده به عنوان رفع تعهد نشده نيز شايان ذكراست، رقم كل موارد رفع تعهد نشده طبق آمار به روز بانك مركزي، معادل ٧،١٨٢،٣٠٠ يورو مي باشد كه ٤،٨٧٠،٠٦١ يورو آن مطابق بخش هفتم مجموعه مقررات ارزي و نامه عمومي شماره 451869/97 مورخ 18/12/1397 بانك مركزي در مهلت قانوني ارايه اسناد و رفع تعهد قرارداشته و رقم ٢،٣١٢،٢٣٩ يورو باقي مانده مواردي است كه داروهاي مربوطه وارد شده و مستندات تاييدشده مربوطه نيز موجود بوده و به بانك‌هاي عامل نيز ارايه گرديده ولي به دليل اشكالات موجود، رفع تعهد سيستمي آن درسامانه يكپارچه عليرغم واردات كالا تاكنون انجام نشده كه در دست اقدام است.    

شرکت بهستان‌دارو افتخار دارد که به رغم همه مشکلاتی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه در مسیرهای تامین داروها وجود دارد، بهترین داروهای تخصصی و فوق تخصصی دنیا را از معتبرترین شرکتهای دارویی به دست بیماران و مراکز درمانی می‌رساند. بدین‌وسیله، همچنان که درگزارش رفع تعهدات ارزی این شرکت درقبال ارزهای تخصیص یافته، طی نامه شماره 98/10/2499  مورخ 26/03/1398 به اداره کل محترم نظارت بردارو و مواد مخدر سازمان غذاودارو، ارایه شده است، تاکید می‌کنیم که در مقابل کلیه ارزهای تخصیص یافته، داروهای مورد تایید با مقادیر و قیمت‌های مصوب ، وارد و در شبکه توزیع تحت نظارت مستقیم سازمان دارو و غذا در دسترس بیماران قرار گرفته یا در فرایند تامین در فرجه زمانی قانونی است. همچنین مواردی بوده که به دلیل شرایط کمبود و اورژانس، بدون تخصیص ارز و پس از دریافت مجوزهای لازم دارو را تامین کرده‌ایم. فرآیندها و مستندات اثبات کننده این عملکرد  توسط مراجع نظارت کننده و همچنین سازمان دارو و غذا بررسی و تایید شده است.

کماکان، این شرکت بر مبنای قانونمندی و اصل شفافیت آماده ارائه مدارک مربوط به کلیه فرایند‌های وارداتی و عملکرد خود در جهت رفع هرگونه سوءتفاهم به مراجع ذیربط است.

هدف از این اطلاع‌رسانی، دادن اطمینان خاطر به مردم خوب کشورمان است که تا به امروز هر آنچه که سازمان دارو و غذا به عنوان نیاز بیماران تشخیص داده و مجوز تامین آن را صادر کرده از طرف این شرکت تامین شده یا در حال تامین است و لذا کمبودی از نظر داروهای این شرکت در بازار گزارش نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل