بازدید 4672

پنج کشور ارزان برای سفرهای خارجی

کد خبر: ۹۱۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 01 August 2019

سفرهای خارجی به سبب هزینه‌های بالا همیشه برای خیلی از افراد غیرممکن بوده و به‌عنوان یک رویای دور به نظر می‌رسد. مخصوصاً با وضعیت امروزه دلار و ارز که همه‌چیز گران شده است و سفر خارجی به‌صرفه به نظر نمی‌رسد؛ اما واقعیت این است که در این شرایط هم باز سفر خارجی رویای دوری نیست و می‌توان با حداقل هزینه و با انتخاب کشورهای به نسبت ارزان‌تر یک سفر خوب را تجربه کرد.

به گزارش «تابناک»، سفرهای داخلی باوجود جذابیت‌های فراوان، هیچ‌گاه نمی‌توانند جای سفر خارجی را بگیرند و لذت کشف مکان‌های تازه در خارج از مرزهای کشورمان آشنایی با فرهنگ و مردم یک کشور غریب بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. لازم است بگوییم داشتن یک سفر ارزان به معنای یک سفر بی‌کیفیت نیست و ما در این مقاله مکان‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با صرف هزینه کمتر نیز در آن‌ها لذت ببرید. همراه ما باشید تا با پنج کشور ارزان برای سفرهای خارجی  آشنا شوید. خبر خوب اینکه برای خرید تور لحظه آخری به مقصد هر کدام از این کشورهای می‌توانید روی کی سفر حساب کنید.

گرجستان، کشور سقف‌های رنگارنگ

گرجستان یکی دیگر از  کشورهایی است که هزینه اقامت، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و بازدید از آن با هزینه کمتر از ۵۰ دلار در روز امکان‌پذیر است. این  کشور در همسایگی ایران قرار دارد و به همین دلیل یکی از مقاصدی است که ایرانیان، زیاد به آن سفر می‌کنند. دو شهر تفلیس و باتومی از زیباترین جاذبه‌های گرجستان هستند که در کنار معماری زیبای خانه‌های سنتی، صومعه‌ها و کلیساهای کهن و مردم خونگرم و فرهنگ غنی این سرزمین گردشگران زیادی را به گرجستان می‌کشانند.

نزدیکی این کشور به مرز ایران موجب شده است که سفر زمینی به گرجستان امکان‌پذیر باشد و به همین دلیل هزینه سفر به این کشور بسیار معقول است. همچنین مسافران می‌توانند بدون ویزا به گرجستان سفر کنند و از پرداخت هزینه ویزا معاف باشند.

اگر برای رفتن به این کشور ارزان و جذاب مشتاق شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید تور لحظه آخری گرجستان از کی سفر، به دیدن این کشور بروید و از آن لذت ببرید.

هند، کشور 72 ملت!

سال‌هاست که سینمای هند در بین ایرانیان محبوب است و همین موضوع بسیاری از ایرانیان را مشتاق سفر به این کشور زیبا کرده است. گوناگونی فرهنگ‌ها، آداب‌ورسوم خاص، جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی آن، هند را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است که می‌تواند برای هر سلیقه جذاب باشد. وسعت این کشور ۷۲ ملت این امکان را به شما می‌دهد تا ماه‌ها در آن بمانید و هرچقدر هم وقتتان را به گشت‌وگذار بگذرانید خسته نشوید. هند یک مقصد ارزان است و اگر به آن سفر کنید هرگز برای هزینه‌های خود نگران نخواهید شد. سیستم حمل‌ونقل هند این امکان را فراهم می‌کند تا با یک بلیط ارزان، کل شهر را بگردید. همچنین در کنار هتل‌های مناسب،  مسافرخانه‌های ارزانی در شهر وجود دارد که می‌توانید به‌عنوان جای خواب روی آن‌ها حساب کنید. علاوه بر این یک وعده غذایی خوب در هند چندان گران نیست و با پرداخت چند دلار می‌توانید یک غذای خوب بخورید. تنوع غذایی هند این امکان را به شما می‌دهد که با صرف هزینه کمتر نیز گرسنه نمانید.

 تنها هزینه‌ای که ممکن است گران باشد بلیط هواپیما به هند است که برای کاهش قیمت آن نیز می‌توانید از بلیط لحظه آخری هند یا بلیط‌ چارتری استفاده کنید.

ترکیه، کشور پهناور و متنوع اروپایی- آسیایی

ترکیه به‌عنوان یکی از زیباترین کشورهای توریستی، مقصد ایرانیان زیادی است که در تمام فصول سال از آن دیدن می‌کنند. این کشور با دارا بودن ساحل‌های زیبا، آثار و مساجد تاریخی کهن، جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید مدرن و معتبر یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست که در نزدیکی مرز ایران قرارگرفته است. همین موضوع موجب شده تا سفر زمینی به ترکیه امکان‌پذیر باشد. افرادی که می‌خواهند سفری ارزان به استانبول داشته باشند می‌توانند از طریق اتوبوس خود را به این شهر برسانند. البته ممکن است طولانی بودن راه خسته‌تان کند که در این صورت می‌توانید با تهیه تور ترکیه لحظه آخری به مقصد استانبول، به این شهر زیبا سفر کنید. همچنین بهترین زمان سفر به ترکیه از آذر تا بهمن است که هزینه اقامت در هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند. برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی استانبول می‌توانید با تهیه استانبول کارت در سراسر ترکیه علاوه بر استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی، از برخی از جاذبه‌ها و موزه‌های ترکیه به رایگان دیدن کنید و هزینه خود را کاهش دهید همچنین برای غذا خوردن نیز می‌توانید به رستوران‌های ارزان‌قیمت شهر مراجعه کنید که غذاهای خوبی عرضه می‌کنند.

ارمنستان، کشور جذاب بیخ گوشمان!

یکی دیگر از مقصدهای ارزان برای مسافرت، کشور ارمنستان است که با آثار تاریخی فراوان و فرهنگ غنی خود برای بسیاری از گردشگران یک مقصد جذاب به نظر می‌رسد. نزدیکی این کشور به ایران، این امکان را به شما می‌دهد تا با اتوبوس و قطار به ارمنستان سفر کنید و به دلیل حذف قیمت بلیط هواپیما، هزینه سفر به این کشور بسیار کاهش پیدا می‌کند. البته اگر قصد داشته باشید با اتوبوس به ایروان، پایتخت ارمنستان بروید مجبورید بیش از ۲۴ ساعت در اتوبوس بمانید و اگر این شرایط برایتان غیرقابل‌تحمل نباشد، این نیز می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد. ارمنستان در قاره آسیا قرارگرفته است ولی فضایی اروپایی دارد و از طریق اکثر کشورهای اروپایی قابل‌دسترسی است هزینه اقامت در یک مهمانسرای خوب، هزینه خوردوخوراک و هزینه رفت‌وآمد با اتوبوس در این کشور نسبت به خیلی از کشورهای دیگر ارزان‌تر درمی‌آید و می‌تواند سفری ارزان را برای شما رقم بزند.

اوکراین

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که  دوست دارند اروپا را ببینند ولی به سبب هزینه‌های بالای آن این امکان برایشان مهیا نیست. اوکراین در اروپای شرقی یکی دیگر از کشورهای ارزان است که می‌تواند شمارا به خواسته‌تان برساند. این کشور به سبب قدمت کهن، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی زیبا همواره موردتوجه گردشگران زیادی قرار دارد و یکی از کشورهای توریستی در اروپای شرقی است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. به خاطر افت ارزش پول اوکراین به دلایل سیاسی هزینه سفر به این کشور برای گردشگران کاهش زیادی پیداکرده و به همین دلیل اوکراین یکی از کشورهایی است که می‌توان برای داشتن سفر ارزان روی آن حساب کرد. هاستل های مختلفی در رده‌های گوناگون در این شهر وجود دارد که می‌توانند هزینه اقامت شمارا نسبت به هزینه اقامت در هتل کاهش دهند. همچنین برای حمل‌ونقل در این شهر می‌توان از تراموا، تاکسی و اتوبوس برقی استفاده کرد و هزینه‌ی سفر را به مقدار قابل‌توجهی کاهش داد.  خوردوخوراک نیز در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه مقرون‌به‌صرفه تری دارد و با کمترین هزینه می‌توان غذای مناسبی خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی