بازدید 4761

تبادلات مالی غذا و دارو بر اثر تحریم‌ دچار مشکل شده است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که تبادلات مالی مربوط به مواد غذایی و دارویی بر اثر تحریم‌ها دچار مشکل شده است.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 31 July 2019

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که تبادلات مالی مربوط به مواد غذایی و دارویی بر اثر تحریم‌ها دچار مشکل شده است.

احمد همتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران مشمول غذا و دارو نمی‌شود، گفت: اروپا در این زمینه کاملا هماهنگ با آمریکا عمل می‌کند و در واقع هر کسی نقش خودش را انجام می دهد ولی موضوع روشن این است که هدف آنها ایجاد مشکل اقتصادی برای ایران است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: حداقل چیزی که در مورد غذا و دارو می‌توان گفت این است که وقتی تبادلات مالی به راحتی انجام نمی‌شود و وعده‌های اروپا مثل اینستکس و مواردی مثل آن انجام نشده بنابراین تمام فعل و انفعالات اقتصادی از جمله تبادلات مالی مربوط به مواد غذایی و دارویی هم دچار مشکل خواهد شد و طبعاً در وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی اثر می گذارد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از یکی دو سال قبل پیش بینی‌هایی صورت گرفته تا مشکلات مربوط به تحریم‌ها به حداقل برسد ولی عملاً خیلی از مبادلات مربوط به مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی هم دچار چالش‌هایی می شود که ناشی از تحریم‌های آمریکا و همراهی اروپا و آمریکاست و آنها باید در این باره پاسخگو باشند.

همتی در پایان با بیان اینکه وجود مشکلاتی در زمینه تبادلات مالی بر همه بخش‌ها اثرگذار است، تاکید کرد: همانطور که جمهوری اسلامی برنامه خودش را آغاز کرده اگر این روند ادامه داشته باشد طبعا تعهدات ایران نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل