بازدید 12473
۶
ازطرح ‌تغییرات‌ اساسنامه‌ فدراسیون‌ها درهیأت‌‌دولت تا لغو ثبت‌نام کاندیدا‌ها، زمینه‌سازی برای بازگشت رئیس‌سابق

داوری یا داورزنی؟ جنگ پنهان سرپرست وزارتی با معاون وزیر برای تصاحب صندلی ریاست والیبال / انتخابات ورزشی؛ ناامیدی نامزدهای مستقل و جولان مدیران دولتی

داوری که رکورددار سرپرستی و حضور در انتخابات فدراسیون‌های مختلف ورزشی است، موفقیت‌های اخیر والیبال را به نام خود زده و حالا فضا را برای گرفتن ریاست فدراسیون مهیا می‌بیند، اما یک رقیب بسیار سرسخت وارد کارزار شده؛ محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش که می‌خواهد با استفاده از تغییر قانون بازنشستگی در اساسنامه، صندلی سابقش را پس بگیرد. در میان زورآزمایی مدیران دولتی، جایی برای نامزد‌های مستقل و متخصص نیست.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 29 July 2019

در حالی که گفته می‌شود معاون وزیر ورزش بعد از مشکلاتی که اخیرا برایش پیدا شده است، دنبال ریاست مجدد بر والیبال ایران است، اما سرپرست موقت فدراسیون والیبال که از سوی وزیر ورزش در این مقام گمارده شده نیز سودای ریاست این فدراسیون مهم را در سر می‌پرواند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ افشین داوری که در همین مدت کوتاه هشت ماهه سرپرستی اش چند اتفاق خوب در والیبال ایران رقم خورده، نتایج تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ و همچنین قهرمانی در مسابقات اخیر جوانان قهرمانی جهان را حاصل مدیریت خودش دیده و حالا بر خلاف ماه‌های ابتدایی ورودش به والیبال رسما وارد گود رقابت برای کسب عنوان ریاست فدراسیون شده است: «با مدیریت خوب زمان، تاریخ ورق خورد و برای نخستین بار بر قله والیبال جهان ایستادیم و اگر وزارت ورزش اجازه دهد در انتخابات شرکت می‌کنم. به هر حال بنده نیز تجربیات و تخصصی دارم تا در مقاطع حساس و بحرانی مدیریت لازم را انجام دهم!»

داوری که رکورددار سرپرستی و حضور در انتخابات فدراسیون‌های مختلف ورزشی است و تا حالا به تعداد انگشتان یک دست، صندلی سرپرستی فدراسیون‌ها را تجربه کرده، حالا فضا را برای گرفتن عنان والیبال ایران مهیا می‌بیند، اما یک رقیب بسیار سرسخت وارد کارزار شده است؛ محمدرضا داورزنی رئیس اسبق فدراسیون که با آغاز دوره وزارت سلطانی فر تا رتبه مرد دوم ورزش ایران ارتقا پیدا کرد.

داوری یا داورزنی؟ جنگ تمام عیار سرپرست وزارتی با معاون وزیر برای تصاحب صندلی ریاست والیبال

تاکتیک‌های دو مهره دولتی برای تصاحب ریاست والیبال

افشین داوری که قطعا از نیت و خواسته داورزنی برای بازگشت به والیبال آگاه است و خود از ورزشکاران قدیمی و ملی پوش به حساب می‌آید، قبل از والیبال در انتخابات فدراسیون‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، ناشنوایان، کاراته، بوکس و ... چرخیده و به غیر از دوومیدانی، هیچ جا دستش بند نشده و حالا طبیعی است، به آسانی دست از این موقعیت ایده آل برندارد؛ حتی اگر پای رقیب قدری، چون داورزنی در میان باشد مگر اینکه آن‌ها پست و جایگاهی دیگر برای او در نظر بگیرند. او در جریان میزبانی ارومیه در مسابقات لیگ ملت‌های جهان، چهره‌های برجسته و پیشکسوت والیبال را با هرینه فدراسیون مهمان کرد و در سالن نیز کنار آن‌ها نشست تا بتواند از نفوذ آن‌ها در جامعه والیبال در مقطع انتخابات بهره بگیرد. او در همین راستا برای نشان دادن مناعت طبع خود در اقدامی نمادین از سفر به شیکاگو آمریکا همراه تیم ملی والیبال انصراف داد تا به اهالی والیبال ثابت کند که بر خلاف رئیس قبلی برای سفر‌های متعدد و سریالی همراه تیم ملی به والیبال نیامده است.

در مقابل محمدرضا داورزنی که به زحمت و با حربه بازنشستگی شاهد جدایی ضیایی، معاون سابق خودش از اتاق ریاست والیبال بود، حالا می‌خواهد از قدرتش در وزارت ورزش استفاده کند و پیش از جدایی کامل از بدنه مدیریتی ورزش کشور، بار دیگر ردای ریاست والیبال را بر تن کند. دوره قبلی او در والیبال ایران توام با پیشرفت‌های چشمگیر و صعود خیره کننده ایران در میان تیم‌های برتر دنیا بود و او حق خودش می‌بیند که یکی دو دوره دیگر بر مصدر کار در والیبال تکیه بزند.

داورزنی از مقدمات این انتقال که قطعا بدون حاشیه و سروصدا نخواهد بود، هم غافل نشده و در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی که قرار است در هیأت دولت به تصویب برسد، ریاست فدراسیونی را از شمول شغل رسمی خارج کرده است! به این ترتیب و در صورت تصویب و ابلاغ این اساسنامه، داورزنی که بیش از سی سال است که کارمند دولت و صنایع دفاع محسوب می‌شود می‌تواند با وجود بازنشستگی، دوباره رئیس فدراسیون شود!

بازگشت مدعیان خانه نشین ریاست با حکم دیوان؟

در این حال مشخص نیست تکلیف ده‌ها مدیر سرشناسی که با توسل به قانون بازنشستگی مجلس، از کار کنار رفته اند چه می‌شود. چهره‌هایی نظیر میرسلیم، ناطق نوری، مشحون، ضیایی، فرجی و ... که در کنار علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال ناچار به استعفا شدند. آن‌ها حالا می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و خواهان بازگشت به کار شوند.

لغو ثبت نام کاندیدا‌های والیبال با هدف ورود داورزنی؟

با این حال نخستین حلقه از زنجیره تصمیمات مشکوک وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات فدراسیون والیبال صبح دیروز گرفته شد و ثبت نام از کاندیدا‌های ریاست والیبال ایران در نخستین روز آن لغو شد! دلیل این تصمیم در پیش بودن مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان عنوان شده است، حال آنکه تاریخ این رقابت‌ها از قبل هم مشخص و وزارتخانه با اطلاع از برنامه تورنمنت‌های مهم والیبال تاریخ ثبت نام نامزد‌ها را تعیین کرده بود. گفته می‌شود این تعلیق مجدد موعد ثبت نام، دلیلی جز خریدن وقت برای ورود داورزنی ندارد و احتمالا بعد از تصویب اساسنامه جدید و هموار شدن زمینه ورود معاون وزیر به انتخابات، ثبت نام دوباره انجام می‌شود!

آیا داوری پیش از انتخابات والیبال از فدراسیون کنار گذاشته می شود؟

این در حالی است که افشین داوری دو ماه بیش از موعد قانونی شش ماهه به عنوان سرپرست در فدراسیون والیبال حضور دارد و در واقع یک سرپرست غیرقانونی محسوب می‌شود! این یعنی همین حالا هم داورزنی می تواند با یک اقدام ضربتی او را از ساختمان فدراسیون والیبال بیرون بکشد تا مانع لابی های بیشتر او برای جمع آوری آرا بشود. داوری در چارت وزارتخانه هم یکی از مدیران کل تابعه داورزنی محسوب می شود، چون اداره کل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها به وی سپرده شده است.

در این میان اما نکته اینجاست که جولان مدیران دولتی و وزارتخانه ای در ورزش جایی برای ورود کاندیداهای مستقل باقی نگذاشته و چهره های جوانی همچون بهنام محمودی که کایپتان تیم ملی و یکی از طلایه داران عصر جدید والیبال ایران بوده است، امید و مجالی به پیاده کردن ایده های جدید خود در والیبال ایران ندارند.

Image result for ‫افشین داوری + سلطانی فر‬‎

با این حال به نظر می رسد وزیر ورزش بار دیگر بلاتکلیفی والیبال ایران را تمدید کرده و گویا قصد ندارد، بر اساس قانون سرپرست دیگری برای والیبال تعیین کند. این آشفتگی مدیریتی در مجموعه سلطانی فر قبلا هم بار‌ها دیده شده و فدراسیون‌های بسیار هستند که مدت‌ها با سرپرست اداره شده اند یا برای ماه‌ها بلاتکلیف اعلام زمان انتخابات بوده اند. فدراسیون تنیس دیگر ورزش توپ و توری ایران نیز باوجود درگیری با بحران شدید و به رغم عدم تمایل سرپرستش برای ماندن ماه هاست که منتظر تعیین زمان ثبت نام مانده و گویا گوش کسی شنوای فریاد کارشناسان آن رشته نیز نیست.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
این دولت روحانی تا والیبال را هم مثل فوتبال نابود نکند. الان فوتبال ما بجز یک مصرف کننده بیت المال و هدر دادن آن برای آبی و قرمز و پروپیچ چه دستاوردی داشته. انتخابات والیبال را تا دولت صالح باید عقب انداخت.
وای برمدیران دولتی که فضای کار مدیریتی به جوان ها و استعدادهای درخشان کشور را نمیدن
همه کارها رو مردم کردن دیگران مسئول شدن!
ورزش هم همینه! موفقیتهای ملی ما، اگر نگوییم همه آن، بیشترش بخاطر استعدادهای فردیه!!
همین دعواهای مسئولین برای بدست آوردن صندلی های ریاست ، نشان از بخوربخورهایی است که هیچگاه پایان نخواهد یافت .
دیدن الان در ایران ن والبیال حرف قدرت و عزت را می دهند در دنیا .الان دعوا سر صندلی ان وپوستین ملانصرادین است .......است .ای تف به این پول وقدرت و ثروت.ادم ها یکثیف . پرو ............
افشین داوری یکی از مدیران لایق و توانمند ورزش ایران است و در هر فدراسیونی که بوده اند حقیقتا عالی عمل کرده است.مدت کوتاهی سرپرست فدراسیون بوکس بود که از نظر حسن انجام فعالیت فراموش نشدنی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار