بازدید 2564

رشد معکوس شاخص سهولت کسب و کار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در شاخص سهولت کسب و کار ترقی معکوس داریم به طوری که هر شاخص هر سال، حدود سه تا چهار پله تنزل می‌کند.
کد خبر: ۹۱۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲ 28 July 2019

به گزارش فارس؛ حسین سلاح ورزی در همایش آینده کار و کارفرینی جوانان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: براساس آمار موسسات معتبر بین‌المللی در سال‌های پیش‌روی اقتصاد ایران، نرخ تشکیل سرمایه در بخش نرخ تشکیل سرمایه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و کسب و کارهای سنتی به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی را داشت. 

وی با اشاره به موانع پیش‌روی کسب و کارها بیان داشت: به همان سرعتی که شاخص نوآوری کشور در حال ارتقا است در شاخص سهولت کسب و کار ترقی معکوس داریم به طوری که هر شاخص هر سال حدود سه تا چهار پله تنزل می‌کند که این علائم بسیار نامناسب و ناامید کننده است. 

سلاح ورزی بیان داشت: این در حالی است که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1400 باید از لحاظ شاخص کسب و کار هر ساله 10 پله صعود می‌کردیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه برای حل بخشی از مشکلات این حوزه دولت و حاکمیت باید ماده 2 و 3 قانون بهبود محیط کسب و کار را به عنوان قانونی که حداقل خواسته‌های بخش خصوصی را دارد رعایت کند، گفت: این مواد از قانون بیان می‌کند که در تدوین دستورالعمل مربوط به حوزه کارآفرینی نظر فعالان بخش خصوصی باید کسب شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل