بازدید 10016
۴

زندگی در مسیر

عکس و متن: محمد جلایی
کد خبر: ۹۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 26 July 2019
راه آهن مازندران را باید نخستین گام‌های گسترش خطوط راه آهن در کشور دانست. نقطه مبدایی که همین حالا یکی از مقاصد لوکوموتیو‌ها و کوپه‌های شلوغ قطار‌های پایتخت و دیگر شهر‌های کشور است. قاب‌های سبزرنگ کوپه قطار‌های مازندران نه تنها سبزی جنگل و آبی و خاکی رودخانه‌های بکر این استان را تصویر می‌کنند، بلکه نمایشگر حیاتی هستند که گویی اصلا به سبب حضور همین ریل‌های زنگ زده و صدای سوت‌های ممتد قطار‌ها در اطراف راه آهن شکل گرفته اند.

روایت مستند بی حضور آدمی مدرک بزرگی برای اثبات خود کم دارد. چهره‌های عادت کرده به هوای شرجی مازندران و دستان کهنه کارگران کارخانه‌های نساجی-که دیگر نیست-گواه حجم حضور حیات در مسیر ریلی سبزرنگ قائمشهر است؛ شهری کوچک با خاطره‌هایی بزرگ که صدای قطار و چرخ‌دنده‌های ماشین ریسندگی را باید در تاریخ آن شنید. حالا، اما خبری از نخ و الیاف و رنگرزی در این شهر نیست و بسیاری از مردان و زنان خاک خورده این دیار عصر‌های خود را در حاشیه ریل راه آهن سپری می‌کنند و قطاری هم اگر بیاید چند ثانیه‌ای از جای خود بر می‌خیزند تا خطر رفع شود و دوباره زندگی روی ریل خود بیافتد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
با ۲۰ سی تا کشته رسیدگی نمیشه باید بالای چند صد نفر بشه تا درستش کنن .روابط عمومی....
عشقه....
کاش مردم محلی تلاش کنند و خدمات توریستی باکلاس و زیبا و ارزان قیمت ایجاد کنند ....چون مسیر قطار نعمت بزرگیست و باید ازش بهره فراوانی ببرند .... من به شخصه خیلی خوشم میاد از سفر با قطار به شمال و لی حقیقتا خدمات در این مسیرها خیلی خوب نیست ...منظورم خدماتی که بوی رونق بدهد و مسافر احساس کند سفر مهیج و خوبی انتخاب نموده است ...

بومیان عزیز ، صد در صد بهداشت فراموش نشود...
به نظر می‌رسد که عبور خط قطار در داخل شهر آنرا تبدیل به یک سلاح سرد کرده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی