بازدید 10478
۶

زمینه‌سازی جدید اسرائیل برای ماجراجویی نظامی در لبنان!

در چند سال گذشته، اسرائیل همواره به بهانه‌های مختلف، حملاتی علیه مواضع حزب الله به ویژه در سوریه راه اندازی کرده است. یکی از بهانه‌های اسرائیل برای حملات خود، مسأله انتقال سلاح به حزب الله بوده که این حملات در چند سال گذشته مداوم وجود داشته است. حال به نظر می‌رسد، اسرائیلی‌ها پا را فراتر گذاشته اند و در پی راه اندازی حملاتی در لبنان به بهانه انتقال سلاح به حزب الله هستند.
کد خبر: ۹۱۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 24 July 2019

در چند سال گذشته، اسرائیل همواره به بهانه های مختلف حملاتی را علیه مواضع حزب الله به ویژه در سوریه راه اندازی کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از بهانه های اسرائیل برای حملات خود، مسأله انتقال سلاح به حزب الله بوده که این حملات در چند سال گذشته مداوم وجود داشته است. حال، به نظر می رسد، اسرائیلی ها پا را فراتر گذاشته اند و در پی راه اندازی حملاتی در لبنان به بهانه انتقال سلاح به حزب الله هستند.

در این رابطه، «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه تهدید کرد، فرودگاه و بندر بیروت و گذرگاه مرزی المصنح میان سوریه و لبنان از اهداف نظامی این رژیم به شمار می آیند.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که فرودگاه دمشق، بیروت و بندر بیروت از مسیرهایی هستند که ایران برای ارسال سلاح به حزب الله لبنان استفاده می‌کند.

ادرعی همچنین با تکرار ادعاها علیه ایران مدعی شد که تهران، حزب الله لبنان و برخی طرف‌ها در سوریه موادی با کاربرد دوگانه از طریق بندر بیروت به لبنان با هدف کمک به ساخت موشک‌های حزب الله ارسال می‌کنند.

زمینه سازی جدید اسرائیل برای ماجراجویی نظامی در لبنان!

«دنی دانون»، سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز همین ادعا را تکرار کرد و مدعی شد، ایران از بندر بیروت برای قاچاق سلاح برای حزب‌الله استفاده می‌ کند و «بندر بیروت در حال حاضر بندر حزب‌الله شده است».

«امل مدللی» سفیر و نماینده لبنان در سازمان ملل در واکنش به اظهارات دانون اعلام کرد: تاریخ اسرائیل پر از انجام حمله علیه لبنان است؛ لبنانی‌ها این اتهامات را تهدید مستقیم صلح و زیرساخت‌های غیرنظامی خود می‌ دانند.

وی افزود: سفیر اسرائیل این اظهارات را بیان می‌کند تا نگاه‌ها را از وضعیت بدی که اسرائیل با اشغال فلسطین به وجود آورده، منصرف کند. این موضوع جدیدی نیست اما اگر این اتهامات برای تشویق جامعه بین‌الملل به انجام حمله علیه لبنان، فرودگاه غیر نظامی و زیرساخت‌های این کشور بیان می‌شود ـ مانند همان کاری که در سال 2006 اسرائیل انجام داد ـ پس شورای امنیت نباید ساکت بماند و باید با منع اسرائیل از انجام حمله‌ای دیگر علیه لبنان به مسئولیت خود عمل کند.

این در حالی است که رژیم اسرائیل پیشتر نیز در اتهاماتی بی اساس، مدعی وجود سلاح در نزدیکی فرودگاه بیروت شده و آن را متعلق به حزب الله لبنان دانسته بود.

آنچه واضح است این که اسرائیل با این ادعاها در پی راه اندازی حملاتی علیه حزب الله در درون مرزهای لبنان است. در واقع، اسرائیل ممکن است به دنبال ماجراجویی جدیدی باشد که صرفا به جنوب لبنان محدود نمی شود، بلکه شامل مواضعی همچون فرودگاه ها و بنادر در بیروت خواهد؛ مسأله ای که بدون تردید با پاسخ متفاوتی از سوی حزب الله و حتی دولت لبنان در قیاس با حملات اسرائیل به سوریه مواجه خواهد شد.

با این حال، برخی ناظران نسبت به هرگونه ماجراجویی اسرائیل در لبنان با تردید می نگرند و برآنند با توجه به اینکه نوع پاسخ حزب الله در حملات احتمالی علیه مواضع خود در لبنان متفاوت از سوریه است، اسرائیل احتمالا به پیامدهای آن آگاهی کامل دارد و تهدیدات اخیر، صرفا یک جنگ روانی است.

از سوی دیگر، این ادعاها می تواند در راستای افزایش فشارهای سیاسی بر حزب الله در لبنان ارزیابی شود. در واقع، تل آویو قصد دارد با این تهدیدات، فشارهایی از سوی دولت و گروه های غیرهمسو با حزب الله، علیه آن ایجاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
کی از شر این ظالمان دنیا رها میشود
من که فکر میکنم همانطور که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود گفته اسرائیل باحمله به لبنان وجواب مقاومت با هزاران موشک برای همیشه از صحنه روزگار محو خواهد شد.
اسراییل مثل حیوونی میمونه ک هر چند وقت ی بار هوس پاچه گیری ب سرش میزنه بعد ک زدی تو پوزه‌اش تا ی مدت آروم میشه و بعدا دوباره شروع میکنه
ايران و سوريه ولبنان بايد از اين وضع منفعل خارج بشوند. اصولا علنا اعلام كنند كه اين حق ماست كه به انواع سلاح خودمان رو مجهز كنيم، اين حق ماست حتي اگر روزي براي پس گرفتن جولان اشغالي به اسراييل حمله كنيم! اين كه نميشه اسراييل هم اشغالگر باشه هم كساني رو كه اشغال كرده بطور قانوني از داشتن سلاح منع كنه!
اسراییل بایستی با اشغال لبنان و بخشهایی از سوریه برای خود عمق استراتژیک ایجاد کنه
این گوی و این میدان برای آنها که میخواهند اسراییل را از صفحه دنیا محو کنند. خدا را شکر که اسراییل برای نابودی خودش زمینه سازی میکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار