بازدید 10503
واکنش

کمیل قاسمی: فکرش را نمی‌کردم تایمازوف دوپینگی باشد

اگر بخواهیم قانونی و منطقی حساب کنیم، مدال طلا باید به بازنده نفر اول برسد. اگر اینطور سلسله مراتب را رعایت کنند، به خاطر اینکه من به تایمازوف در نیمه نهایی باختم، باید طلا را بگیرم. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حق به حقدار برسد.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 24 July 2019

بعد از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف، قهرمان المپیک لندن بحث‌های زیادی در خصوص قهرمانی کمیل قاسمی، ملی پوش سابق سنگین وزن ایران به جای وی به گوش می‌رسد.

به گزارش تابناک ورزشی، کمیل که در المپیک لندن بعد از باخت در نبمه نهایی مقابل این حریف ازیک به مدال برنز بسنده کرد ولی حالا در این خصوص می گوید: من هم از خبرگزاری‌ها و فضای مجازی دیشب متوجه این خبر شدم. هنوز به صورت رسمی نامه‌ای به دست من، فدراسیون یا کمیته ملی المپیک نرسیده است. اطلاعات من هم بر اساس اخباری بوده که در رسانه‌های ایران و جهان منتشر شده است.

قاسمی که به تازگی از کشتی کنار رفته است، گفت: نمی‌دانم الان قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما امیدوارم با پیگیری مسئولان بتوانم حقی که از من پایمال شده را به دست بیاورم. می‌گویند اتحادیه جهانی کشتی باید درباره اینکه مدال به چه کسی برسد، تصمیم گیری کند. اگر بخواهیم قانونی و منطقی حساب کنیم، مدال طلا باید به بازنده نفر اول برسد. اگر اینطور سلسله مراتب را رعایت کنند، به خاطر اینکه من به تایمازوف در نیمه نهایی باختم، باید طلا را بگیرم. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حق به حقدار برسد.

کمیل قاسمی: فکرش را نمی‌کردم تایمازوف دوپینگی باشد

وی با ابراز شگفتی از شنیدن این خبر گفت: آن زمانی که کشتی می‌گرفتیم، کسی فکر نمی‌کرد تایمازوف دوپینگ کند. به هر حال او قهرمان ۳ دوره المپیک است و عناوین زیادی دارد. اصلا این بحث مطرح نبود، تا اینکه از یک سال قبل بحث دوپینگ این کشتی گیر مطرح شد. پارسال گفتند دوپینگ او برای المپیک ۲۰۰۸ درآمده و حالا هم که دوپینگش برای المپیک لندن مثبت شده است. نمی‌دانم چطور بعد از این همه سال متوجه می‌شوند که این کشتی گیر دوپینگ کرده و آن موقع متوجه نشده بودند.

کمیل قاسمی گفت: من هیچ وقت به ذهنم هم نمی‌رسید که تایمازوف دوپینگ کرده باشد، اما از سال قبل که بحث دوپینگ او در المپیک پکن مطرح شد، تصورم این بود که در سال ۲۰۱۲ نیز این اتفاق افتاده باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: من آن کشتی نیمه نهایی را خیلی نزدیک به تایمازوف باختم. بعد از تساوی در ۲ تایم با خوش شانسی تایمازوف کلینچ به نفع او درآمد و مرا برد. شاید اگر گوی شانس به نفع من درمی آمد، همان موقع طلا می‌گرفتم. به هر حال خواست خدا بوده که بعد از ۷ سال به مدال طلا برسم. صددرصد اگر طلای المپیک را می‌گرفتم، مسیر زندگی‌ام را عوض می‌شد. طلای المپیک سقف رویا‌های یک ورزشکار است. یکی می‌گوید اولین طلای سنگین وزن را می‌گیری یا دیگری می‌گوید پرافتخارترین کشتی گیر المپیکی می‌شوی، اما من به این مسائل فکر نمی‌کنم. من کاری که باید را انجام دادم و از جانم مایه گذاشتم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی