بازدید 47128

نگاهی ویژه به منطقه مهرشهر کرج

کد خبر: ۹۱۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 23 July 2019

دغدغه مسکن در فضایی ایده آل، مدرن، با امکانات مناسب رفاهی، تفریحی از مهمترین نیازهای قشرهای مختلف هر جامعه ای است. حال هر چه منطقه ای به این توسعه شهری نزدیک تر باشد طبعا می تواند نیازهای متعددی را پوشش دهد و به درخواست شهروندان و ساکنانش پاسخ مطلوبی بدهد. و ذهن های زیادی را برای رویا پردازی آماده کند.

در این یادداشت سعی می کنیم به منطقه مهرشهر کرج نگاه ویژه و مخصوصی داشته باشیم و از زوایای مختلف به بررسی شرایط موجود در این منطقه برای زندگی و سکونت بپردازیم و با هم به محله هایش سر بزنیم.

در این مقاله بر آن هستیم تا زاویه  دید درستی نسبت به منطقه مهرشهر کرج برای خرید و اجاره آپارتمان داشته باشیم و با روندی که  در پیش خواهیم گرفت اطلاعاتی را در مورد محله های مختلف مهرشهر مورد بررسی قرار می دهیم در مناطقی که طیف های مختلفی از جوان ها با دغدغه های گوناگون تا خانواده های چند نفری را در خود جای داده است و این سال ها تبدیل به گزینه ی جذابی برای زندگی و یا گذران اوقات فراغت شده است.

حالا شاید برای شما هم جای ماجراجویی و لذت خاصی داشته باشد تا با هم سری به محله های مهرشهر بزنیم و با هم یک پیاده روی مجازی را در محله های مهرشهر داشته باشیم و به جمع بندی متناسبی برسیم

زندگی ارام در مهرشهر کرج

فرض کنید عصر دلپذیری را قرار است پشت سر بگذاریم و با آهنگ هایی که توی گوش هایمان شروع به خواندن می کند، قرار است سری به محله های مهرشهر بزنیم و از خانه ها و آپارتمان هایش بگوییم در این مسیر چندان حواسمان به جیب هایمان نیست و سعی می کنیم به هر محله ای سرک بکشیم و تا حدی برای هر کدام خیال پردازی کنیم و پیش خود بگوییم که هر کوچه و محله شبیه چه چیزی می تواند باشد. یک مدل؟ یک نقاشی؟ یک فیلم قدیمی؟ یک خانه شاعرانه؟

مهرشهر کرج از چند محله و کوچه پس کوچه های زیادی تشکیل شده که هر کدام برای خود فضا و حال و هوای خاص خود را دارد و شاید سلیقه های متفاوتی را در خود جای داده و این در نوع خود می تواند یک امتیاز باشد که خرید و اجاره آپارتمان در مهرشهر چندان هم رویا گونه به نظر نمی رسد و با بودجه های متفاوتی می شود به رهن و اجاره آپاراتمان در مهرشهر کرج فکر کرد و سرمایه خود را به این منطقه جذاب و خوش آب و هوا سوق داد.

مهرشهر تا سالها قبل یکی از شهرهای اطراف کرج محسوب می شد اما حالا جزیی از مناطق اصلی کرج به حساب می آید که ساکنان زیادی با سطح فرهنگی و رفاهی متفاوتی را توانسته است دریک محیط کنار هم جمع کند.

حرکت خود را در این ماجراجویی عصرانه مان از فازهای یک و دو و سه شروع می کنیم. این فازها در اصطلاحات عامیانه از فازهای لوکس با کیفیت زندگی بالا برخوردار است. مهرشهر منطقه ای با وسعت بسیار بالاست و محدوده های زیادی را پوشش می دهد. آپارتمان های نوساز با نماهای دل انگیز که در این مسیر مرور می کنیم خانه های ویلایی متناسب با ذائقه های متفاوت تر است که در اینجا از کنارشان عبور می کنیم. این فازها و بلوارهای اطرافش جز مکان های لوکس نشین و اعیان نشین است.

مهرشهر کرج در این فازهای سه گانه معروفیت و محبوبیت خاصی پیدا کرده است. تنوع آپارتمان ها با کیفیت و طیف قیمتی متفاوت باعث شده تا ما این مناطق را بعنوان یک فضای ایده آل برای سکونت و زندگی مرفه معرفی کنیم.

بلوارهای معروف مهرشهر

شاید بتوان گفت بلوار ارم مهمترین بلوار مهرشهر است. بلواری که شمال و جنوب را به هم وصل می کند و به عبارتی منطقه های چهار و دوازده کرج را به هم متصل می کند. در شرق بلوار ارم اگر حرکت کنیم به بلوار شهرداری و یا به اصطلاح عام تر چهار باندی می رسیم که به واقع پر از خانه های مجلل، با وقار و شیک هست که شکوه و زیبایی خاصی به منطقه مهرشهر داده است.

فازهای یک و دو و سه و این چهارباندی که به آن اشاره شد در واقع مناسب خانوارها با درآمد و سطح زندگی بالا هستند که البته رنج قیمتی در آنها بسیار متفاوت است. سطح رفاهی در بلوار شهرداری نسبتا بالاست و جزو مناطق مرفه نشین محسوب می شود. فضای سبز درختان و چمنزارهای متعدد در این بلوار به خوبی دیده می شود و این منطقه را تبدیل به یک فضای خوب آب و هوایی کرده است که خانواده های زیادی ترجیح می دهند برای زندگی این منطقه را انتخاب کنند. با وجود آپارتمان های لوکس و مدرن، این منطقه ها هنوز بافت ویلایی همراه با معماری های خاص خود را حفظ کرده اند که به نوعی به هویت بخشیدن مهرشهر کرج رنگ و بوی خاصی را داده است.

اما حالا که حرکت خود را روی این مسیر انتخاب کردیم باید بگوییم که یک فضای دلچسب در شمال بلوار شهرداری وجود دارد که تا حدی خیال برانگیز هم هست. یک باغ سیب بزرگ با قدمت تاریخی زیاد وجود دارد که نباید از آن غافل شد که یکی از مهمترین فضاها برای آب و هوای متبوع این منطقه است و خانه های ویلایی زیادی را می توان اطراف آن محله های مشاهده کرد.

بلوار دانش بلوار دیگری ست که در این مسیر سری به آن می زنیم که دو بلوار اصلی ارم و شهرداری را به همدیگر وصل می کند. این بلوار نیز در محدوده قیمتی متفاوتی از هم قرار دارد و با بودجه  و سرمایه های مختلف می توان به رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر فکر کرد.

محله های دیگر مهرشهر

اگر کمی از منطقه های مهم و اصلی فاصله بگیریم باید بگوییم وجود مراکز خرید و رفاهی به یکی از نیازهای امروزی بدل شده که برای انتخاب هر منطقه ای برای زندگی ضروری به نظر می رسد. باید گفت مهرشهر در این مورد نیز حرف های خوبی برای گفتن دارد. در این مسیر که با هم در حرکت هستیم مرکز خرید رویال را به عنوان یک مرکز خرید مدرن و مهم در مهرشهر معرفی می کنیم که به رونق ساخت و ساز و نیز به رشد رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر کرج کمک بسزایی کرده و نیاز های ساکنین اش را تا حدودی بر طرف کرده است.

در همان بلوار ارم اگر به سمت کوی مهر برویم  با آپارتمان ها و خانه هایی رو به رو خواهیم شد که معمولا خانوارها با درآمد متوسط و متوسط به بالا ساکن هستند به و اقع با سرمایه هایی در حد متوسط و متوسط به بالا در این محله می توان به خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر کرج تا حدودی حساب ویژه باز کرد.

پس تا به اینجای کار می توانیم متوجه شویم که تنوع فرهنگی و نیز تنوع در سطح درآمدی مختلف در میان خانوارهایی که در مهرشهر ساکن هستند و روزمره گی شان را دنبال می کنند، به وضوح قابل مشاهده است. و از این حیث می تواند طیف های مختلفی را به خود جذب کند.

محله های دیگر هم شاید برای شما و تصمیم تان مهم باشد محله هایی مثل امیر کبیر، آزادی و ولیعصر جزو محله هایی ست که هم دسترسی مناسبی دارند و هم برای قشر متوسط و متوسط به بالا می تواند گزینه منطقی باشد.

حالا که گشت و گذار خود را در مهرشهر ادامه می دهیم به محله های دیگر هم سر می زنیم مثلا ساماندهی از مناطقی ست که باز هم شاهد وجود تنوعی از خانوارها و سطح زندگی ها هستیم. آپارتمان ها و خانه های این منطقه حتی برای خانواده ها و افرادی با سطح درآمدی متوسط به پایین هم قابل ارزیابی و خرید است. رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر با وجود این مناطق با بودجه های مختلف قابل بررسی می باشد.


خانه و آپارتمان خود را بی دردسر در مهرشهر کرج اجاره کنید

تقریبا به انتهای مسیر خود رسیدیم و در این مسیر کلی رویا پردازی کردیم. و با هم دیدیم که رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر کرج چندان پر درد سر و دور از ذهن نیست چرا که با توجه به مناطقی که در مهرشهر گفتیم با سرمایه ها و بودجه های مختلفی می شود به خرید مسکن در مهرشهر فکر کرد و به انتخابی درست و منطقی دست یافت.

بافت آپارتمان های مهرشهر و معماری آن ها تقریبا نوساز هستند و تنوع خاصی را در معماری از خانه های ویلایی تا آپارتمان های چند طبقه در بر می گیرد. خانوارها با درآمد و سطح فرهنگی متنوع و مختلفی در منطقه مهرشهر کرج سکونت دارند و زندگی نسبتا مرفه و مدرنی را تجربه می کنند بنابراین برای رهن و اجاره آپارتمان و خانه در مهرشهر کرج چندان نگران بودجه مد نظر خود نباشید چرا که با توجه به طیف های مختلف موجود در این محله هایی که با هم سری به آنها زدیم، می توان با بودجه متوسط هم به خرید ملک و یا رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر کرج امیدوار بود.

در آخر باید گفت ما در این جا به بررسی برخی از محله های مهرشهر به لحاظ سبک معماری و تنوع فرهنگی و درآمدی به منظور رهن و اجاره آپارتمان و نیز خرید آپارتمان در مهرشهر پرداختیم و امیدواریم که تجربه موفقی را در این مسیر کنار هم پیموده باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار