بازدید 10749
۸

تلاش برای وساطت میان ایران و عربستان

کد خبر: ۹۱۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 23 July 2019
یک پایگاه خبری لبنانی اعلام کرد که برخی کشور‌های عربی به دنبال فراهم کردن زمینه آغاز گفتگو میان تهران و ریاض هستند و تلاش جدی را در این راستا دارند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری لبنان ۲۴ به نقل از "منابع آگاه" مدعی شد که تلاش‌های مستقیمی از سوی هیات‌هایی از عراق و مصر برای میانجیگری میان عربستان و ایران وجود دارد.

این منابع اعلام کردند که تحرکات کشور‌های عربی برای آغاز گفت: وگو میان تهران و ریاض بسیار جدی است و اقدامات آن‌ها سریع خواهد بود.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ همچنین گفته است که آزادی نفتکش ایران از سوی عربستان نیز تلاش سعودی‌ها برای نشان دادن حسن نیت قبل از آغاز مذاکرات بوده است.

اخیرا دولت عربستان همکاری‌هایی را در زمینه کشتی حادثه دیده ایران در سواحل این کشور انجام داده است. سعودی‌ها پیش از این کارشکنی‌هایی را در بحث بازگردادن این نفت‌کش انجام داده بودند. آن‌ها همچنین خدمه مصدوم کشتی ساویز ایران را نیز پس از مداوا در بیمارستان‌های عربستان راهی ایران کردند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به دو مساله فوق گفت که این دو موضوع از کانال‌های مختلف دیپلماتیک پیگیری شد و ایران از کشور‌های سوئیس و عمان و همچنین جهات ذیربط در عربستان برای ارائه خدمات و تسهیلات لازم در خصوص این دو موضوع تشکر و قدردانی می‌کنیم.

از سوی دیگر فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اخیرا سفری به قاهره داشته است و برخی منابع می‌گویند که این سفر در راستای آب کردن یخ روابط میان ایران و برخی کشور‌های عربی بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
چو دشمن مباشد تن من مباد
به هرحال كينه از كينه به پايان نمي رسد بلكه عشق قاطع كينه است.
اگر به هر دشمني محبت كني دوست شما خواهد شد. الا هواي نفس(شيطان)
هر گونه تلاشی برای مذاکره بین ایران و عربستان قابل تقدیر است
چه وساطتى
چه صلحى
اين عربستان بزرگترين دشمن ايرانه
اگر دلواپسان رانت و تحريم و تخريب کنندگان سفارت بگذارند عده اي دلواپس رانت و تحريم باعث شده مملکت به انزوا کشيده شده رژيم صهيونيستي با اعراب آشتي کنند و رانتخواران داخلي نيز از فرصت آشوبگريشان بهره برداري و چپاول راه بياندازند.
واقعا دلیل منطقی ای برای تنش بین ایران و اعراب وجود نداره .... همش سوءتفاهمه که خیلی هم به منافع اسراییل و غرب برمیگرده ...خدا لعنت کنه اسراییل رو که عامل اصلی فساد و تنش در دنیای امروز است .... کشورهای غربی خودشون رو از دست یهودیان خلاص کردند و انداختند به جان مسلمین و منطقه ما ...البته بلانسبت یهودیان واقعی و دین محور
باید برای تلاشهای خیرخواهانه ارزش قائل شد و از تلاشهای غیر خیر خواهانه هم بهره هوشمندانه برد.
ایران و عربستان اختلاف عقیدتی دارن یکی از انان باید از روی زمین محو بشه صلح امکان پذیر نیست بین دوتا تضاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل