بازدید 5427
۲

ابطال پایه و مرتبه جریمه تقلب علمی

کد خبر: ۹۱۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 23 July 2019

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب از ابطال پایه و مرتبه علمی اگر از راه تخلف علمی کسب شده باشد، خبر داد.

به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف، در راستای اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب افزود: تعداد قابل توجهی از این تخلفات علمی مربوط به حوزه دانشجویی بوده، برهمین اساس دانشجو به کمیته انضباطی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: تبصره ۶ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب عنوان کرده است که مدرک افراد متخلف ابطال می‌شود و اگر متناسب با آن مدرک حقوق دریافت کرده باشند، حقوقشان نیز مسترد می‌شود و از ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: هیچگونه تبعیضی در برخورد با استاد و دانشجو متخلف وجود ندارد.

وی یادآورشد: پایه و مرتبه علمی اگر از راه تخلف علمی کسب شده باشد، این پایه و مرتبه نیز ملغی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
باید در تابلو ها اطلاع رسانی شود و از قبل اطلاع رسانی عمومی شود که خود فرد بیاید آن را اعتراف کند. اخطار رسمی داده شود
فضاحت علمی در دانشگاه ها را متوقف کنید. متاسفانه در سالهای اخیر و خصوصا یکسال اخیر تماس های بسیار نادرستی از سوی افراد غیر علمی و دانشجونما داشتم که خواهان نگارش مقالات برای دانشجویان دکتری و حتی نگارش تز بودند که مبالغی از ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان و بیشتر پیشنهاد می دهند.به واقع این تقلب ‌و فضاحت تا کجا پیش رفته که علنا افراد پیشنهاد چنین موارد نفرت انگیزی را می دهند. استادانی که دانشجویان ناتوان دکتری را گرفته اند و امروز درمانده از توان علمی آنها هستند. دانشجونماهای دکتری که توان نگارش مقاله دفاع خود را ندارند ‌و فقط عنوان جعلی دکتر را یدک می کشند. روز به روز این پیشنهادات بی‌شرمانه از سوی افرادی حتی از دانشگاههای ظاهراً معتبر افزوده می شود و گویا هر چقدر هم رد می کنیم از جایی دیگر این وقاحت سر بلند می کند.سرقت علمی از مقالات و تزها درد کمی نبود که امروز متاسفانه افراد ناتوان و غیر علمی دانشجونما، خصوصا در مقطع دکتری، مفتضحانه با پرداخت پولی کثیف خواهان نگارش مقاله یا تز خود هستند.لطفا این فضاحت و بی احترامی و پیشنهادات بیشرمانه را متوقف کنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی