بازدید 14541
میرزایی نیکو در گفت‌وگو با «تابناک»؛

در انتخابات آتی، چیزی به نام تحریم نداریم/ فراکسیون امید هر چه در توان داشت، انجام داد

چند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان سخن از شرکت نکردن در انتخابات به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 22 July 2019

در انتخابات آتی، چیزی به نام تحریم نداریم/ فراکسیون امید هر چه در توان داشت، انجام دادچند وقتی است، برخی اصلاح‌طلبان سخن از شرکت نکردن در انتخابات به میان می‌آورند و برخی هم شرط و شروطی برای شرکت مطرح می‌کنند؛ البته جناح اصولگرا نیز بی میل برای شرکت نکردن این جبهه در انتخابات آتی نیست و شرکت نکردن آن‌ها را به معنی برنده شدن خود می‌دانند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این بین، سخنان چند روز پیش رئیس دولت اصلاحات، آب پاکی را روی دست کسانی که صحبت از تحریم می‌کردند، ریخت و با اعلام اینکه چیزی به نام تحریم نخواهیم داشت، نقشه راه را برای افراد این جبهه روشن کرد.

با این حال، برخی از مردم و سران اصلاحات بر این باورند که اتفاق موجود در مجلس و عملکرد ضعیف فراکسیون امید و بخصوص رئیس این فراکسیون، امید به پیروزی در انتخابات آتی را بسیار ضعیف کرده و احتمال رأی آوری کاندیدا‌های این لیست در دور بعد را بسیار کاهش داشته است.

ابوالقاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با تابناک، با بیان اینکه عارف در مجلس منفعل عمل نکرده است، اظهار داشت: همین که عارف در آن مدت توانسته فراکسیون را جمع کند و بسیاری از اوضاع را سروسامان دهد، خوب عمل کرده است؛ البته جامعه هدف، زیاد با این موضوع موافق نیست؛ بنابراین، عارف باید در مقابل مردمی که به او رأی داده اند پاسخگو باشد، ولی او کمی خویشتن‌داری می‌کند و نمی خواهد در این زمینه‌ها وارد شود. با این حال اصلاح‌طلبان عملکردی بهتر از اصولگرایان داشته و جبهه منسجم تری نیز نسبت به جناح مخالف خود دارند.

وی گفت: در جناح اصولگرایان وضعیت بسیار ناگوار است، ولی این طرف در حال رسیدن به جمع بندی است و صحبت‌های رئیس دولت اصلاحات نیز معیار‌ها را تعیین کرده است. همچنین این صحبت‌ها نشان داد، تحریمی وجود نخواهد داشت؛ البته شاید شرط و شروطی باشد، ولی خبری از تحریم نخواهد بود؛ بنابراین، اصلاح طلبان باید موضوع تحریم را کنار بگذارند و زمزمه‌هایی هم که درباره قهر از صندوق و نرفتن به رأی گیری و مواردی از این دست هست، باید از سیاست‌ها و سیاست ورزی‌های جبهه اصلاحات حذف شود.

وی در پاسخ به این که فراکسیون امید و عملکرد این فراکسیون، باعث سرخوردگی رأی دهنده‌ها شده و عملکرد رئیس فراکسیون نیز این موضوع را تشدید کرده است، گفت: به نظر من، جمع ما فراکسیون امید با همدیگر کوتاهی داشته اند، ضمن اینکه اعتقاد من این است که باید عملکرد‌های مثبت هم دیده شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از خود بدنه اصلاحات در حال تضعیف عملکرد فراکسیون هستند. آقایی که در حذف فلانی نشسته و ادعا دارد که فراکسیون هیچ کاری انجام نداده است، کمکی به ما نمی‌کند. این فراکسیون چه کاری می توانست انجام دهد که نکرده؟ رئیس جمهور و برخی مسئولان و شعار همه این بود که حصر باید برداشته شود. وقتی آن‌ها نمی‌توانند انجام دهند، فراکسیون نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

وی گفت: کدام کار خاص را می‌خواستیم انجام دهیم که نکردیم؟ البته گاهی هم اتفاقاتی افتاده و ما نتوانستیم کاری انجام دهیم؛ آن هم به دلیل برخی ملاحظات و گیر‌هایی بوده که بچه‌های فراکسیون امید داشتند. به هر حال، این‌ها گیر تأیید صلاحیت، یا گیر شورای نگهبان و هزار ملاحظه دیگر دارند. برخی‌ هنوز می‌خواهند در سپهر سیاسی کشور باشند و همه نمی‌خواهند از رده خارج شوند. عده زیادی از این‌ها هنوز جوان هستند و دنبال کارند و می‌خواهند نقش بیشتری داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: به نظر من کسانی که نماینده‌ها را به مجلس فرستادند، باید تا کنون ده بار از این نماینده‌ها می‌خواستند و به آن‌ها می‌گفتند در مجلس چکار می کنند. این‌ها که نماینده‌ها را در لیست گذاشتند، کدام جلسه را با این‌ها گذاشتند. همین شکوری راد، یکی از نماینده‌های تهران را صدا زد و گفت: مسأله یا طرحی را در مجلس پیگیری کنند، اگر هم جلسه‌ای بوده، خود نماینده‌ها با افراد جلسه گذاشته اند.

وی در پایان یادآور شد: کسانی که افراد را در لیست تأیید کردند، حتی خود خاتمی باید به عنوان لیدر یا شورای سیاست گذاری، نقشه راه می‌داد. بسیاری از این نماینده‌ها، جدید و ۷۰ درصد آن‌ها سال اولی بودند؛ بنابراین، باید تبیین می‌کردند که نفراتشان در مجلس باید چه کاری انجام دهند. الان طلبکار شدن فایده‌ای ندارد و به جز ایجاد تفرقه و شکاف، هیچ تأثیری نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۹
در انتخابات آینده دروغ و تکرار نخواهیم داشت.
عدم شرکت بخشی از جامعه تحریم تلقی نمی شود و این عدم شرکت یا بدلیل خستگی و به تنگ آمدن وعده های دروغ و ناکارامدی مجلس و دولت استویا اینکه می دانند که عدم شرکت ایشان هیچ خللی در انتخابات ایجاد نمی کند و کسانی که پای کار برای انتخابات در جناح مقابل هستند کار را تمام می کنند و در مقایسه شورای پیشین تهران با شهرداری قالیباف با شورای فعلی تهران با شهردارانی که پر مدعا بودند ؛ می بینیم که منصفانه آن شورا و شهردار بهتر از این شورا بودند و تنها نقطه قوت شورای فعلی انتخاب حناچی به عنوان یک شهردار تکنوکرات و غیر سیاسی است که ای کاش اول راه انتخاب شده بود و یادشان باشد که تهدید اگر در انتخابات شرکتنکنیم جلیلی رییس مجلس می شود کارایی ندارد و تا اینجای کار عملکرد آقای رییسی در قوه قضاییه نشان داد که نباید تحت تاثیر جوسازی قرار گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
فکر کردی خیلی باهوشی تو هم دروغ گویی
ناشناس
| Poland |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بله بله احسنت.شورای پیشین بسیار متخصص بودند و اجازه خشک کردن باغها و پاساژ کردن کوچه ها را ندادند بخصوص اقایان رضا زاده و جدیدی که تخصصشان مدیریت شهری بود و البته بقیه اعضای شورا.هر چند که درست گفتی که اگر اصلاحطلبان تحریم کنند در نبود اسبهای مسابقه ان دیگران در رقابت با خودشان برنده خواهند شد ولی ان نیز تجربه بسیار خوبی خواهد بود که در نهایت بسود مملکت تمام خواهد شد
مازیار
| Germany |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ببینید دوستان، انصاف بدهیم. انسانها ذائقه های متفاوتی دارند. بعضی ها ذائقه دخالت در امور سیاسی را ندارند. همه هم یک جور نیستند. کمتر شرکت کردن ممکن است بخشی از آن به خاطر نارضایتی ها و امثال آن باشد. ولی بخش عمده آن به لیل تفاوت در ذائقه است. ما هم هی سعی نکنیم همه مردم را پای صندوقها بکشانیم، اگر کمتر شدند را دلیل بر نارضایتی بدانیم. آوردن پای صندوق افرادی که ذائقه دخالت در امور سیاسی را ندارند، از هر جهت برای کشور هزیه دارد.
با آرزوی ایرانی سربلند، مقتدر و پیشرفته
سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ما رای نمیدهیم ، به چی رای دهیم به گوشت کیلویی 70 هزار تومان یا پراید 50 میلیونی ، اگر رای بدهیم حتی سفید یا خط خطی یعنی همه بدبختی ها و استباهات میولین را قبول داریم و راضی هستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
قطعا در شهر های بزرگ انتخابات با بی رونقی کامل روبرو می شود
آنچنان ناامیدی و یاس با این اقتصاد نفله و نابودشده تو مردم ایجاد کردن که نگو و نپرس . بعد مقننه میشه فراکسیون امید مجریه هم تدبیر و امید !!!! خخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مسئله فقط اقتصاد نیست

تبعیض تمام جامعه رو دربر گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ه هر حال، این‌ها گیر تأیید صلاحیت، یا گیر شورای نگهبان و هزار ملاحظه دیگر دارند. برخی‌ هنوز می‌خواهند در سپهر سیاسی کشور باشند و همه نمی‌خواهند از رده خارج شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
نگفتم دیوار تحریم ترک برداشته ، باور نکردید . بفرمایید آقای میرزایی هم می گوید در انتخابات آینده چیزی بنام تحریم نخواهیم داشت و همه تحریم ها مره واحده لغو نه تعلیق خواهد شد علی برکت الله
سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
در چند سال اخیر مجلسیان جلوی گرانی کدام کالا را گرفته اند و یا حتی اعتراض کرده اند ، همشون با گرانتر شن راضیند و خشوند تر هم میشوند ،اصلا این مجلس و ریاست جمهوری و دولت باید از کشور حذف شوند و همان بیت رهبری کشور را اداره کند بهتر است، حداقل 12 میلیون کارمند بی خاصیت که به بدنه کشور آویزان شده اند و هیچ خدمتی به کشور نمیکنند از ردیف بودجه حذف میشوند.
کشور هم تک صدا میشود و اموراتش بهتر میگذرد، ما اصلا ریاست جمهوری ناکارامد و مجلس ناکارامدتر نمیخواهیم .
تنور انتخابات برای بعضیها همیشه گرم و نون داره
باید حزب های جدید معرفی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حرب جدید کشکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
حزب معرفی نمی شود .تشکیل می شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مشکلت حزب؟ شما کسیو میشناسی نماینده مردم باشه ؟
این آقای میرزایی گویا تو باغ نیست ایندفعه شماها نیستین که با منافع حزبیتون تعیین کننده اید. بلکه این سری مردم هستن. دیگر خاتمی وزنی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
هیچکدام وزنی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آفرین.واقعیت تمام همین است.جناح ها هر کاری میخواهند میتوانند انجام دهند،ولی ایندفعه مردم فریب قول ها ای کاندید ها را نخواهند خورد و شرکت نمیکنند.
تمومه ماجرا
تا حالا اگه در انتخابات شرکت کردم از سادگی ام بود به هیچ وجه در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
به هرکی رای دادیم منافع خودشون رو به منافع مردم و البته به اسم اسلام ترجیح دادن. دیگه برام فرقی نمیکنه اصلا انتخابات برگزار نکنن و همینطوری به سری رو به عنوان نماینده معرفی کنن.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کسی که میگفت حجابو ازاد میکنه خودش مشخص شده که اولین نفری بوده که این قانونو پیش کشیده
زرشک
منتظر رای ملت بمانید!!!!
معلومه که تحریم نداریم
چون کسانی که میخوان بیان رأی بدن به عشق اصلاحات و سیدش نمیان
شب دراااااااااز است و قلندر بيدااااااار حضرت آقا
خواهيم ديد
اگر تمام توانشان اینقدر بوده ، پس بفرمایید که اصلا توانی نداشته اید !!؟؟
و انتظار مجدد از مردم برای شرکت در انتخاباتی که امثال شماها قرار است در آن هیچ کاری نکنید
، همان بهتر که انتخاباتی هم اصلا انجام نگیرد و کلا تعطیل گردد
فقط هدر رفتن پول و وقت مرد ماست
هر کس را خواستن بیارن
ترغیب مردم به شرکت در انتخابات ماوامی که هیچ تفاوت یا تغییری در اداره خط مشی کشور ندارد کار بغایت اشتباه است.
ممد چطو ممنوع الهمه چیه بعد موقع انتخابات از ممنوع الهمه چی در میاد یهویی
شاهنامه خوشه آخرش. به چی دل خوش باشیم رای بدیم؟به تورم مسکن شغل امنیت آزادی عدالت؟؟؟
اگه رامبد جوان بیاد من رای میدم
اگر ملت انتخابات آتی را تحریم کنند معلوم می شود که بالغ شده اند.
باش تا راى بديم !!!
لابد انتظار دارید که مردم در انتخابات بعدی شرکت کنند ؟!! خیلی رو دارین بخدا.
نه اصولگرا نه اصلاح طلب و نه رای سفید و نه ترس از نداشتن مهر انتخابات در شناسنامه ...به هیچ قیمتی در انتخابات شرکت نخواهیم کرد ..تّکرار میکنم ،به هیچ قیمتی ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
جوش نزن خب شرکت نکن بخودت مربوطه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
۱۰:۳۱
نظر ایشون نظر عمومه
شما جوش نزن از خوندن نظر مخالف
تّکرار میکنم هرگز و به هیچ قیمتی اجازه نخوام داد مهر انتخابات وارد شناسنامه ام شود
اگه با حلوا حلوا دهن شیرین میشد که تا الان کلی شیرینی خورده بودیم برادر موضوع گیری و سرکار گذاشتن مردم دیگه دورش تموم شده
به جای رای تابوت حمل میکنیم
من رای نمیدم ، هر کسی هم اومد ، اومد . اصلا مهم نیست . اون آقا هم مدام تکرار کنه ، دیگه من یکی سیاه نمیشم
اگر احزاب به رغم خودشان می خواهند اوضاع را مدیریت کنند کور خونده اند . ملت ماجرا همه احزاب را تمام شده می دانند و این بار خود ملت می خواهد در انتخابات شرکت نکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
آخه کدوم حزب اینه که همه زیر مجموعه حزب جمهوری هستن
بنده ی خدا ملت ایران نه تنها از احزاب و چپ و راست و .... عبور کرده اند بلکه از همه چیز و همه کس عبور کرده اند.
آب در هاون می کوبید .
در ضمن دیگر ملت ایران را مضحکه نکنید که می خواهید اوضاع را محک بزنید.
اصلن چیزی به نام انتخابات خواهیم داشت ؟!
شرکت نمیکنم چون میخوام بدونن که چک سفید امضا به کسی نمیدیم.. خوب کار کردید پشتتون هستیم بد هم کار کردید فشار میاریم تا خوب کار کنید.ولی خب من یه نفر پشت انقلاب هستم چون به نظرم همین که جلوی غرب کثیف ایستاده کار بزرگیه
بودن یا نبودنشان هیچ فرقی به حال مردم ایران نداره .چون هروقت سرکار آمدند کشور را صدسال به عقب بردند
اگه دم انتخابات حقوقا سه برابر بشه، انتخابات شورا هم قاطیش بشه تا مردم فریب بخورن ، دستم بشکنه اگه یک رای دیگه تا آخر عمرم به شما بدم
نه به انتخابات
دوباره به زمان انتخابات نزدیک شدیم و دعوا شروع شد
تاسف بار است صحبت های این نماینده. مردم با هزار امید و فداکاری و گذشت یه بار دیگه رفتند رای دادن بعد این اقا میگه نماینده ها نگران تایید صلاحیت برای ایندشون هستند یا میگه کاری از دستمون بر نمی یومد و باز هم در کمال تعجب می خواد مردم رای بدن. جناب چی فکر کردی در مورد خودت و مردم؟ بعد چهار سال نفهمیدی مردم برای چی رای دادن؟ حالا رای بدن که چی بشه؟
به خداوندی خدا قسم دیگران را نمیدانم ولی به هیچ وجه نه من و نه خانواده ام دیگر توی این مملکت توی هیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد.
مهم نیست که اصلاح طلبان انتخابات رو تحریم کنند یا نه، مهم اینه که مردم تحریم می کنند یا نه.
عدم شرکت قاطبه مردم در انتخابات به معنی حضور اصولگرایان با رای حداقلی به مانند مجلس هفتم در مجلس است و به تجربه 40 ساله حضور این به اصطلاح اصولگرایان در راس سبب روبرو شدن با وقایع و واقع گراتر شدن و به اصطلاح اصلاح طلب شدن است نمونه اش محمدخاتمی، هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی، احمدی نژاد، لاریجانی و دهها نماینده فعلی و هزاران نماینده و وزرای سابق که حتی در انتخابات از سوی شورای نگهبان به همین دلیل تغییر نگرش و مواضع ردصلاحیت شدند و این بیشتر به صلاح کشور است چون کفگیر اصولگرایان الان به ته دیگ خورده و نیرویی برایشان باقی نمانده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
عزیزم کفگیر همشون ته تیگ خورده
" فراکسیون امید هر چه در توان داشت، انجام داد. " این یعنی توان فراکسیون امید مساوی با صفر است.
بیشتر میام تابناک که کامنت ها را بخونم . توی کامنت ها معلومه که مردم چی میگن. آدم امیدوار میشه
هر حرکتی که به ثبات و امنیت کشور آسیب بزند مردود است
وقتی نامزد ها واقعی مردم در رای گیزی نیستند و همچنین وقتی که انتخاب شونده اختیاری ندارد و نمی تواند به وعده هایش عمل کند و دیگران همه تصمیمات را بر خلاف میل رای دهنده گان اکثریت می گیرند چه دلیلی برای رای دادن هست؟
باز یاد مردم افتادید
باز شروع شد؟
خداوند منو به خاطر همه اون مهرهای فراوانی که تو شناسناممه منو ببخشه ولی دیگه یه مهر بهش اضافه نمی کنم!
به چی رای بدیم .نمایش انتخابات دیگر هیچ فایده ای ندارد
سالهاست انتخابات تحریم شده فقط شما چشماتونو بستین
دیگر هیچ موقع رای نخواهم داد و فقط دارم حسرت این رو میخورم چرا رای دادم!
اینکه میگن شکم سیر از گرسنه خبر نداره،درسته.این مسئولان محترم گویا از مردم بی خبرند و تحلیل درستی ندارند و به فکر پست و مقام هایشان در انتخابات ها هستند.واقعیت اینست که اکثریت قاطع مردم آگاه شده و در انتخابات شرکت نمیکنند.
به نظرم شرکت کنیم و رای به امام زمان بدیم بلکه ایشون بیاد کارا درست بشه
ملت خودش تصمیم می گیره نیاز به تایید و تکذیب خارج نشین هایی که اصلا نمی دونند انتخابات خوردنی است یا پوشیدنی کاری نداره
منتخبین کنونی کارامدی ثابت نگهداشتن قیمت مرغ را ندارند چه برسد به خدمت به کشور...!
من و خانواده ام و تمام دوستان و اقوام ، شرکت نمیکنیم ،
انتخابات بعد باید افراد اقتصاد دان واقعی با کارنامه و مدرک اقتصادی واقعی و رزومه درست و برنامه مشخص برای اقتصاد و تولید و مسکن و محیط زیست و اشتغال و سرمایه و صادرات کاندید شوند. نه افراد پوپولیست و سیاسیون شعار گرا که یکی با شعار اصلاحات یکی با شعار پول نفت سر سفره مردم و یکی با شعار برجام آمدند و مردم را بیچاره کردند و انتخابات را به یک وسیله سو استفاده خود و اطرافیانشان تبدیل کردند.
من که تا زمانی که همسانسازی حقوق بازنشستگان عملی نشود در هیچ انتخاباتی شرکت نمی نم
اتفاقا داریم خوبش داریم انتخابات بی انتخابات.......
به یک نفر می شه همیشه دروغ گفت به همه هم می شه یک بار دروغ گفت اما به همه و همیشه نمی توان دروغ گفت.
ما رای نمی دیم.
ما که رای نمیدیم،از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و... بخواید بیان رای بدن!!!
چرا تحریم وقتی مردم رو تحریک میکنیم میان رای میدن مگه چقدر وقتشون و میگیره درسته تا حالا برای مردم نون نداشته برا ما که اب داشته ... چرا تحریم
انتخابات رو وقتی تحریم می کنن که یه عده ای بخوان رای بدن
رای مردم پشیزی ارزش ندارد رای بدهید یا ندهید آنها کار خودشان را می کنند قر ار بود امسال سال رونق تولید باشد رشد اقتصاد شد منهای ۶ درصد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی