بازدید 13529
۷

کدام کشورها ساعت‌ کارشان کمتر است؟

کد خبر: ۹۱۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 22 July 2019

قانون سازمان کار جهانی اعلام کرده ساعات کاری در هفته نباید بیش از ۴۸ ساعت باشد، البته این بدان معنی نیست که نباید بیش از ۴۸ ساعت کار کرد، بلکه این میزان متوسط ساعت کاری در نظر گرفته شده است. البته این میزان متوسط در مشاغل خاص متفاوت است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آمار مختلفی از میزان ساعات کاری در کشور‌های مختلف منتشر شده که در برخی کشور‌ها این آمار بسیار بالاتر از میزان متوسط ساعات کار اعلام شده است. در ذیل به میزان ساعات کاری در برخی کشور‌های اروپایی اشاره شده است.

ساعات کاری در کشور‌های اتحادیه اروپا ۴۰.۳ ساعت در هفته اعلام شده و ساعت کاری مردان با ۴۲ ساعت بیش از میزان ساعت کاری زنان با ۳۸.۱ ساعت است. بیشترین ساعت کاری مربوط به مشاغل معدن به میزان ۴۲ ساعت و کمترین ساعت مربوط به بخش آموزش بوده که ۳۸.۱ ساعت است.

متوسط ساعت کاری در قبرس ۴۱.۷، اتریش ۴۱.۴، یونان ۴۱.۲، لهستان و پرتغال ۴۱.۱ ساعت است که بیشترین ساعات کاری اعلام شده است.

دانمارک با میزان ساعت کاری ۳۷.۸ و بعد از آن ایتالیا ۳۸.۸، هلند و فرانسه ۳۹ و فنلاند و ایرلند با ۳۹.۱ کمترین ساعات کاری در هفته را دارند.

آلمان

در کشور آلمان متوسط ساعت کاری ۲۸ ساعت در هفته است و بسیاری از آلمانی‌ها بیشتر وقت خود را با خانواده سپری می‌کنند. بر اساس آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۷ متوسط ساعت کاری آلمانی‌ها ۱۳۶۳ ساعت در سال است که حدود ۲۶ ساعت در هفته می‌شود.

بریتانیا

ساعت کاری این کشور را سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) ۱۶۷۶ ساعت سالانه یعنی ۳۲ ساعت در هفته اعلام کرده است.

مکزیک

میزان ساعت کار در مکزیک، ۲۲۵۵ ساعت در سال و یا ۴۳ ساعت در هفته است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط این سازمان، مکزیک، کاستاریکا، کره جنوبی، یونان، شیلی و روسیه به ترتیب در مقام اول تا ششم قرار دارند و آلمان، دانمارک، نروژ، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ به ترتیب دارای کمترین ساعت کاری بین ۳۸ کشور مورد بررسی اعلام شده‌اند.

میزان اشتغال ثابت در اتحادیه اروپا به شرح ذیل است:

رومانی، انگلستان و جمهوری چک دارای بالاترین میزان کارکنان ثابت در مشاغل مختلف هستند. کروواسی، فرانسه، اسپانیا، لهستان و اسلوونی نیز دارای بیشترین تعداد کارکنان در مشاغل کوتاه مدت هستند.

آمار اشتغال در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۲.۳ درصد از کارکنان در اتحادیه اروپا در مشاغل کوتاه مدت مشغول هستند و قرارداد‌های کوتاه‌مدت در بخش‌های کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری رایج است.

بیشترین نرخ بیکاری نیز در آمار منتشر شده اتحادیه اروپا در ژانویه ۲۰۱۹ مربوط به یونان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه است.

آیا ساعات کار طولانی در اروپا با افزایش بهره‌وری همراه است؟

بر اساس نتایج تحقیق صورت گرفته توسط اتحادیه کار اروپا در سال ۲۰۱۸ مشخص شد با وجود اینکه کارکنان بریتانیا ساعت کار هفتگی بالایی دارند، اما افزایش بهره‌وری ندارند.

از سوی دیگر، دانمارک که ساعات کار هفتگی کمی دارد بیشترین بهره‌وری را نیز دارد. بهره‌وری بر اساس تولید ناخالص داخلی در ساعت کار محاسبه می‌شود.

ایتالیا، هلند و بلژیک جز کشور‌های با کم‌ترین ساعات کار در اروپا هستند، اما میزان بهره وری آنان در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی ۳۰ درصد کمتر است. کارکنان تمام وقت در سراسر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین ۴۰.۲ ساعت در هفته کار کرده‌اند و ۹۱.۴ درصد تولید روزانه داشته‌اند.

بر اساس نظر کارشناسان اروپایی ساعات کاری کمتر نه تنها برای کارگران خوب است، بلکه می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری نیز شود.

منابع:

ec.europa.eu

weforum.org

telegraph.co.uk

Citizens information

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
شرکت های دولتی و کارمندهای بانک ها ساعتشون کم هست ما که ساعت 6.5صبح تا 6.5 عصر سر کاریم
در کشورهایی که کیفیت و کارایی کارکنان تعریف شفاف و صحیحی ندارد و به صراحت قابل سنجش نیست، با افزایش ساعت کاری تلاش میشود که حجم کار بیشتری انجام شود. شاید 50 سال پیش این راهکار خوبی بود، ولی دنیای امروز به دنبال کیفیت انجام کار است نه حجم کار انجام شده!
سلام قطعا ساعت کاریی کمتر راندمان کار را بالا می برد باعث صرفجویی در مصرف انرزی می شود و رسیدگی به وضعیت خانواده ها را بهتر می کند به یقین بدانید ساعت کاریی زیاد باعث افتخار و بهروری بیشتر نیست
وقتی کیفیت به صورت جهشی بهبود می یابد کمیت در جهت رفاه کارکنان پایین می آید.
شما اول میگی دانمارک با 37.8 ساعت در هفته کمترین میزان ساعت کار رو داره. بعد میگی المان 26 ساعت در هفته کار میکنن!!!!
لطفا آمار ایران را نیز ارائه نمایید! در حال حاضر با توجه به ترافیک در تهران هر کارمند حداقل 50 ساعت در هفته کار می کند!!! بهره وری چقدر؟!
در ترکیه ساعت کاری روزی دوازده ساعت هست یعنی هفته ای بیشتر از هفتاد ساعت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی