بازدید 9290

درآمد، شغل، مهارت،... خرده فروشی (ریتیل)!

کد خبر: ۹۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 21 July 2019

همه ما بارها کلمه خرده فروشی را شنیده، و برخی از ما ناخودآگاه به یاد یک مغازه کوچک افتاده ایم که در آن فروشنده پیری در حالی که روی چهارپایه کوچک خود نشسته با مهربانی مشغول خوش و بش با مشتریان و فروختن کالاهای خود به آنان است! ولی خرده فروشی مفهومی به مراتب عمیقتر و جذابتر از اینها دارد...

به گزارش «تابناک»، خرده فروشی در تعاریف کسب و کار نوین، عبارت است از فروش کالا و خدمات به مشتری نهایی بصورت حقیقی (فروشگاهی) یا مجازی (آنلاین) که امروزه صنعت بسیار عظیمی بنام ریتیل را تشکیل داده و بازه وسیعی از کالاها شامل مواد خوراکی، پوشاک و منسوجات، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل و برقی، سرگرمی، ورزشی و غیره را شامل می شود. این صنعت به علت اشتغال زایی بسیار زیاد در بخشهای تولید، توزیع و فروش اهمیت فوق العاده ای در پویایی اقتصادی و بعضاً فرهنگی یک جامعه دارد.

صنعت ریتیل در ایران نیز توسعه بی رقیبی داشته و ورود بسیاری از نامهای تجاری بزرگ به بازار ایران، رشد کمّی و کیفی محصولات بومی، بالا رفتن کیفیت ظاهری و عملیاتی فروشگاهها و همچنین توسعه صدها مرکز خرید در اندازه ها و اشکال مختلف در اکثر شهرهای کشور همه دلالت بر این دارد که این صنعت نه تنها در سالهای اخیر سریعتر از هر صنعت دیگری در ایران رشد داشته بلکه در سالهای پیش رو نیز این رشد و توسعه ادامه خواهد یافت، که این به معنی ایجاد بستر بسیار مناسبی برای اشتغال جوانان ایرانی و توسعه مهارتهای حرفه ای آنان می باشد.

در نتیجه پیشرفت جهانی و همه جانبه فن آوری، صنعت ریتیل در سالهای اخیر دچار تغییرات شگرفی شده و مدیریت مؤثر شبکه خرده فروشی دیگر با روشهای سنتی مقدور نمی باشد! لذا کلیه دست اندر کاران شامل سرمایه گذاران، مدیران و همچنین دانش پذیران علاقه مند باید این مهم را مد نظر قرار داده و علاوه بر همگام شدن با علم روز، اصول و روشهای نوین مدیریت ریتیل را به خوبی بیاموزند.

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز همگام با تغییرات و تحولات در ساختار دوره های آموزشی MBA و DBA برای پاسخگویی به نیازهای مدیران، برای اولین بار در ایران دوره کوتاه مدت MBA خرده فروشی (ریتیل) را بصورت فشرده (150 ساعت) با مدیریت علمی دکتر علیرضا جلیلی ارائه نموده است. در این دوره دانش پذیران MBA توسط مجربترین اساتید کشور مدیریت خرده فروشی مدرن را طی دروسی شامل اصول و مبانی ریتیل، سازمانهای خرده فروشی، مدیریت و توسعه فروشگاهها، اصول مدیریت مراکز خرید، شناخت فرآیند تصمیم‌گیری و رفتار مصرف ‌کننده، استراتژی آمیزه بازاریابی، جذب، استخدام و مدیریت منابع انسانی و اصول رهبری و هوش هیجانی به صورت عملی و کاربردی همراه با بازدید از فروشگاههای متعدد و مراکز خرید خواهند آموخت.

معرفی کامل این دوره به همراه سرفصلهای سایر دوره های MBA و DBA یکساله دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در وبسایت  http://www.postMBA.org قابل دسترسی و مشاهده می باشد. همچنین جهت راهنمایی و کسب مشاوره جهت انتخاب حوزه تخصصی، تیم مشاوره مجرب آموزش دانشکده مدیریت با شماره تماس های 88220537 – 88357506  پاسخگوی علاقه مندان به پذیرش دوره ها خواهند بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر