بازدید 4238

جدی‌ترین گزینه تهاجمی استقلال؛ پاتوسیِ دوم در راه است؟

کد خبر: ۹۱۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 21 July 2019
فرناندو کانسین بازیکنی است که شایعه شده جانشین پاتوسی در استقلال می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، یک سایت بلژیکی مدعی شده فرناندو کانسین قصد جدایی از اوستنده را دارد. بازیکنی که هم‌بازی رامین رضاییان بود و شایعه مذاکره‌اش با استقلال هم شنیده شده است. بازیکن 27 ساله‌ای که سابقه ارسال 3 پاس‌گل در لیگ اروپا را دارد و یک مرتبه هم بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

فرناندو خیلی زود از برزیل راهی بلژیک شده بود تا برای تیم زیر 19 ساله‌های اندرلخت بازی کند. کانسین 2 سال بعد از درخشش در رده پایه‌های اندرلخت راهی تیم بزرگسالان شد. مقصد بعدی فرناندو، اوستنده بود و با درخشش در این تیم، قرارداد قرضی‌اش برای 5 سال تمدید شد. حالا قرار است او به جای ستاره فصل قبل استقلال یعنی پاتوسی، پیراهن آبی به تن کند.

گل‌زن یا گل‌ساز؟

فرناندو کانسین در 53 مسابقه‌ای که در لیگ پیراهن اندرلخت را پوشیده بود، 3 گل زد و 10 پاس‌گل داد. در اوستنده هم 216 بازی در لیگ انجام داد و حاصل آن 21 گل زده و 47 پاس‌گل بود. یعنی این بازیکن مجموعا 24 گل در لیگ بلژیک زد و 57 پاس‌گل داد. هر چند که آمار پاس‌گل‌های او بیش از دو برابر گل‌های زده‌اش است، ولی نشان داده در زدن ضربات نهایی هم تبحر بالایی دارد.

سبک بازی متفاوت با پاتوسی

فرناندو کانسین در پست‌های وینگر راست و چپ، هافبک تهاجمی، هافبک میانی، مهاجم سایه و هافبک راست و چپ سابقه بازی دارد. البته پرتکرارترین پست او، وینگر و هافبک میانی است که اتفاقا بهترین عملکرد را هم در این پست‌ها داشته است.

کانسین در 103 مسابقه‌ای که به عنوان وینگر راست بازی کرد، 12 گل زد و 29 پاس‌گل داد. به عنوان هافبک تهاجمی 9 گل ساخت و 7 گل زد. در 4 مسابقه‌ای که وینگر چپ بود هم سه پاس‌گل داد.

فصل به فصل با گل‌های کانسین

تعداد گل‌های زده کانسین در لیگ بلژیک هیچ وقت از عدد 7 عبور نکرده و او بیشتر از 6 پاس‌گل هم تجربه نکرده، ولی در هر فصل حداقل روی 5 گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. آماری که نشان می‌دهد استقلال می‌تواند روی او حساب باز کند. بهترین عملکرد کانسین به چهار فصل قبل برمی‌گردد که 7 گل زد و 6 پاس‌گل داد. 

سایت برنامه نود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی