بازدید 5287

راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان متجاهر در پایتخت

کد خبر: ۹۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 21 July 2019

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از تاسیس یک مرکز موضوع ماده ۱۶ ویژه زنان معتاد متجاهر در استان تهران تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش «تابناک»، فرزانه جوادی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز در بخش دولتی و خصوصی درمان معتادان متجاهر در استان تهران مشغول فعالیت هستند افزود: این مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران به ارائه خدمات درمان، بازتوانی و کاهش آسیب معتادان متجاهر مشغول هستند.

جوادی با اشاره به اینکه از این تعداد پنج مرکز دولتی هستند اظهار کرد: همچنین ۷ مرکز دیگر نیز در بخش غیردولتی به ارائه خدمات می‌پردازند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه ظرفیت کلی مراکز ماده ۱۶ استان٩٧١٠ نفر است، تصریح کرد: از این تعداد ۴٧١٠ نفر در مراکز موضوع ماده ۱۶ هستند و ۴٨٨۴ نفر هم در مرکز فشافویه تحت درمانند.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد معتادان حاضر در مراکز ماده ۱۶ تا پایان خرداد ماه امسال ٨٩٢٣ نفر است، ادامه داد: از بین این تعداد حدود ۱۰۰ زن در مراکز تبصره ۲ ماده ١۶ هستند.

جوادی در ادامه تأکید کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که تا پایان امسال یک مرکز ماده ١۶ ویژه زنان تاسیس کنیم. این مرکز اقدامات لازم در مورد زنان معتاد را از غربال، سم زدایی، درمان با MMT و خدمات غیر دارویی را انجام می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر