بازدید 13793

«حسینی، زرافشان و محمدی» گزینه‌های اصلی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش

هرچند سید جواد حسینی نسبت به گزینه‌های مطرح دیگر شانس بیشتری دارد و جدی‌تر است، به لحاظ سوابق عقب‌تر از دو رقیب دیگری است که نام آن‌ها برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش در مقابل او مطرح شده است، چون حسینی بیشتر سوابقش در استان خراسان بوده و مسئولیت بزرگی نظیر تصدی امور یک وزارتخانه را تا قبل از تصدی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بر عهده نداشته است.
کد خبر: ۹۱۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 20 July 2019

در پی استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش و پذیرش استعفای او توسط رئیس جمهور، گزینه های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که نهایتا حسن روحانی از میان این گزینه ها، با صدور حکمی سید جواد حسینی را به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی «رئیس جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند، حداکثر برای سه ماه سرپرست تعیین کند».

به گزارش «تابناک»؛ هرچند هنوز تا پایان مدت زمان سه ماهه سرپرستی در وزارت آموزش و پرورش زمان باقی است، گویا رئیس جمهور قصد دارد نظیر آنچه درباره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتفاق افتاد، زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند و بنابراین، احتمالا به زودی از گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد تا این وزارتخانه به وسیله وزیر اداره شود.

سه آموزش و پرورشی آماده اداره امور دانش آموزان

آنچه از دل دولت به گوش می رسد، این است که تاکنون گزینه‌های متعددی برای این وزارتخانه مطرح شده اند که جدی ترین و اصلی ترین آنها «سیدجواد حسینی» سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش است تا رویکردی که رئیس جمهور در قبال وزارت آموزش و پرورش به کار گرفته بود، یعنی معرفی سرپرست به عنوان وزیر پیشنهادی ادامه پیدا کند هرچند کار احتمالا برای حسینی جهت گرفتن رأی اعتماد کمی سخت خواهد بود.

«حسینی، زرافشان و محمدی» گزینه‌های اصلی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش

هرچند سید جواد حسینی نسبت به گزینه‌های مطرح دیگر شانس بیشتری دارد و جدی‌تر است، به لحاظ سوابق عقب‌تر از دو رقیب دیگری است که نام آن‌ها برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش در مقابل او مطرح شده است، چون حسینی بیشتر سوابقش در استان خراسان بوده و مسئولیت بزرگی نظیر تصدی امور یک وزارتخانه را تا قبل از تصدی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بر عهده نداشته است.

از «علی زرافشان» معاون اسبق آموزش متوسطه که حالا در سمت معاون جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی فعالیت می‌کند و البته در ابتدای دولت دوازدهم نامش به عنوان یکی از گزینه های جدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد و همچنین «داود محمدی» نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به عنوان دیگر گزینه های مطرح برای معرفی شدن از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش یاد می شود.

سه گزینه اصلی وزارت آموزش و پرورش را بهتر بشناسید

سید جواد حسینی متولد ۱۳۴۶ در روستای رامشین از توابع شهرستان سبزوار است. او اکنون وزارت آموزش و پرورش است که از نوزدهم خرداد ۱۳۹۸ با حکم رئیس جمهور این مسئولیت را بر عهده گرفته است. او دکترای تخصصی جامعه‌شناسی از دانشگاه ملی علوم روسیه و سوابقی نظیر مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم مقام استانداری خراسان رضوی و فرمانداری در کارنامه خود دارد.

اما «علی زرافشان» دیگر گزینه مطرح برای وزارت آموزش و پرورش، متولد ۱۳۳۴ است و هم‌اکنون بعنوان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی فعالیت می کند.

وی دانش‌آموخته کارشناسی برنامه‌ریزی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی از دانشگاه تهران است. زرافشان در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ مشاور آموزشی وزیر آموزش و پرورش و از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بود. وی از سال ۱۳۹۲ عهده‌دار معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شد. از جمله طرح‌های انجام شده در دوره مسئولیت او، طرح تعالی مدیریت مدارس است، که بر اساس آن دبیرستان‌های کشور، درجه‌بندی شده‌اند.

داود محمدی، سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی متولد ۱۳۲۹ در قم و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لیست سی نفرهٔ اصلاح طلبان قرار گرفت و توانست با کسب ۱٬۱۲۱٬۰۴۲ رأی و رتبهٔ بیست و هفتم تهران، وارد مجلس دهم شود. نایب رئیسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دبیرکلی انجمن اسلامی معلمان کشور، ریاست آموزش و پرورش استان قم، مدیرکلی سیاسی انتظامی استانداری فارس، معاونت آموزشی منطقه ۱۲ تهران و سرپرستی فرمانداری جهرم از سوابق مهم اوست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
در این دوسال باقی مانده امیدواریم کسی وزیر بشه که اولا تونایی داشته باشه و فقط حرف نزنه بعد در بره و ثانیا اگه هم دردی از معلم دوا نمیکنه لااقل یه درد هم به درداش اضافه نکنه . ( البته نسخه پیچی های شخصی و جناحی تا حالا آموزش و پرورشی باقی نذاشته )
بهترین گزینه .حذف روحانی است و سپردن کشور به مردان بزرگ
کلک تر از دولت روحانی نبود.
اصلا هیچی واسه مردم نداشت
فاتحه اموزش وپرورش راباید خواند اقایان این ها را برای این دستگاه عظیم مطرح نمایید
نجفی رو هم به این گزینه ها اضافه کنه
اول باید در آموزش و پرورش یک انقلاب علمی شود، بعد مهم نیست که چه شخصی وزیر باشد!
هر سه نفر خوبند انشاا...رتبه بندی و سازمان نطام معلمی از حرف به عمل اید و...
هر کدامشان بهتر بتوانند علنی یا دزدکی سند 2030 را اجرا کنند ان در این مجلس و دولت شانس بیشتری برای وزیر شدن دارد
متاسفانه آموزش و پرورش همیشه ضعیفترین وزرا رو به خود دیده
سایت انتخاب و آفتاب نظراتی را که راجع به روحانی و عملکرد بسیار ضعیفش را منعکس نمی کند . راجع به اظهارات روحانی در مورد کرایه مسکن . یکی نیست بهش بگوید اخر تو که نه کرایه نشینی و نه از وضعیت اجاره بها خبر داری بعد از یکسال آمدی می خواهی حرف بزنی آن هم برا ساس آمارهای دروغی که بهت داده اند . خیلی زحمت کشیدی
روحانی که مردم را به دروغ از همه چیز تحریم و تجارت را بسته ای و بیکاری و کشوری به هزار مشکل ایجا د کرده ای و هیچ کسز را قبول نداری و هر روز وزیر عوص می کنی
وزیر لازم نیست . فکر جدید لازم است .
امیدا دارم آقای روحانی کسی را به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند که دارای ر ای باشدواین فرد کسی جزآقای داودمحمدی نیست.
زرافشان بهتره
این افراد سالهاست که دراین وزاتخانه اند یکی نیست ازاینها بپرسه تا حالا چه کردید که ازحالا به بعد می خواهید انجام دهید؟؟!!
هر که میخواهد وزیر شود یکی ار اولویتهایش باید معلمان حق التدریس باشد که در بدترین مناطق آموزش و پرورش با یک ملیون تومان حقوق و 8 الی 9 ماه بیمه دارند خدمت می کنند
اگه هزینه هایی مانند سرویس از یک تومان کسر شود در اصل دریافتیشان حدود 800تومان خواهد بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار