بازدید 37852

۳ اپیزود از اقتدار سپاه در خلیج فارس

کد خبر: ۹۱۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 20 July 2019

انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها فهمیده‌اند که راهی جز پذیرش قیادت جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه راهبردی هرمز ندارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، راهزنی و دزدی دریایی، قاچاق سوخت با استفاده از کشتی‌ها و نفتکش‌های استیجاری، فرستادن هواپیمای بدون سرنشین برای جاسوسی و همچنین نقض حریم مرزی دریایی و هوایی کشورمان، از جمله اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مناطق دریایی طی یک ماه گذشته بوده است که البته هیچ‌کدام از این اقدامات بدون پاسخ نمانده است.

یگان‌های دریایی و هوافضای سپاه که بر اساس ماموریت‌های قانونی خود و در راستای برقراری امنیت در آب‌راه تنگه هرمز و منطقه راهبردی خلیج فارس، تمام تحرکات بیگانگان به ویژه نیرو‌های تروریست آمریکا و انگلیسی‌ها را هوشمندانه و به طور مستمر تحت نظارت و کنترل دقیق دارند، طی ۲ روز گذشته به دشمنانی که کیلومتر‌ها از سرزمین خودشان دور شدند و سرو کله‌شان در خلیح فارس پیدا شده است، پاسخ‌های قاطع و محکمی دادند.

اپیزود اول
حوالی ظهر روز پنجشنبه ۲۷ تیر روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل تردد‌های شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در ۲۳ تیرماه گشت‌های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند. این کشتی که ظرفیت حمل ۲ میلیون لیتر سوخت را دارد با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج‌های ایرانی به کشتی‌های بیگانه در مناطق دور‌تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در پایان با تکذیب ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر توقیف کشتی دیگری در روز‌های اخیر توسط ایران و اشاره به اینکه پرونده تخلف کشتی حامل سوخت قاچاق در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد تاکید کرده است: یگان‌های شناوری این منطقه طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه جانبه، مأموریت‌های امنیتی و مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت و هوشمندی را به طور شبانه‌روزی اجرا و در صیانت از منافع و سرمایه‌های ملت ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

اپیزود دوم
در پی ادعای واهی و دروغین شبانگاه ۲۸ تیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی توسط ناوچه تهاجمی آبی-خاکی USS Boxer (یو اس اس باکسر) این کشور در تنگه هرمز، در مرحله اول ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از اساس تکذیب کرد.

سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ، تمامی پهپاد‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند و هیچ‌گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است. اظهارات بی پایه رئیس جمهور آمریکا در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آب‌راه استراتژیک تنگه هرمز تلقی می‌شود. نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می‌دانند.

حوالی ظهر ۲۹ تیر و پس از این اظهارات سردار شکارچی، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی تصاویر پهپاد‌های سپاه از ناوچه «یو اس اس باکسر» آمریکایی که مدعی سرنگون ساختن یک پهپاد ایرانی در روز پنجشنبه ۲۸ تیر بر فراز تنگه هرمز شده است را منتشر خواهیم کرد تا دروغ و بی پایه و اساس بودن این ادعا در معرض افکار عمومی جهانیان قرار گیرد.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از سوی روابط عمومی سپاه نشان داد که پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای ماموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است.

در این فیلم‌ها مشخص شد که با اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روز پنجشنبه ۲۷ تیر، حین اجرای مأموریت‌های جاری، ورود ناوچه امریکایی «یو اس اس باکسر» و ۵ فروند شناور همراه را به طور کامل و از لحظه ورود به تنگه هرمز، به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشته است و در این مدت پایگاه‌های پهپادی خودی، هیچ گونه اقدام غیرمتعارف و تهدید کننده‌ای از سوی نیرو‌های تروریستی آمریکا در ناو مذکور را ثبت و مشاهده نکرده اند.

کدام پهپاد ایرانی اطلاعات USS Boxer را ثبت کرد؟
تصاویر منتشر شده از رصد ناو آمریکایی USS Boxer توسط پهپاد‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که این تصاویر توسط پهپاد مهاجر ۴ ثبت و ضبط شده است. پهپاد «مهاجر ۴» برای مراقبت هوایی و شناسایی اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری طراحی و ساخته شده است. سطح مقطع راداری کم، کاهش سطح هواپیما از روبرو، کمک اثرسطح به بلند شدن پرنده در صورت برخاست از باند و کاهش نیروی مقاومت هوا (درگ) القایی از جمله مزیت‌های این پهپاد است.

هواپیمای مهاجر ۴ با بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی ۷ ساعته دارد و می‌تواند در انواع شرایط جوی به پرواز درآید. از پهپاد مهاجر ۴، نمونه‌های دیگر هم ساخته شده که می‌توان به پهپاد‌های «شاهین» نزاجا و «صادق» نیروی دریایی سپاه و دیگر نمونه هایی، چون فتوگرامتری و نمونه مجهز به موشک هوابه هوا اشاره کرد که تفاوت‌هایی با مهاجر ۴ دارند.

اپیزود سوم
در ساعات پایانی روز ۲۸ تیر یعنی ۱۵ روز بعد از توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی در دریای مدیترانه و آب‌های سرزمینی جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی انگلیس، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «stena impero» (استنا ایمپرو) هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد».

پیش‌تر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۵ تیر و در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بیان کرده بودند «حالا انگلیس خبیث -که واقعاً خُبث او واضح است- دزدی دریایی میکند، کشتی ما را در واقع میدزدند؛ در واقع این دزدی است. حالا معمولاً رفتارشان این جوری است که جنایت را میکنند، به جنایت خودشان میخواهند یک قالب قانونی بدهند، یک چیزی هم درست میکنند که بله، علّتش این بوده؛ امّا واقع قضیّه همین است که یک دزدی دریایی است؛ دزدی دریایی هم میکنند که البتّه ان‌شاءالله جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن آن، این کار‌ها را، این خباثت‌ها را بی‌جواب نمیگذارند، در فرصت خود و جای خود پاسخ خواهند داد».

امنیت دریا را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌دهیم
همچنین سردار «علی شادمانی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) دو روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفته بود: ما از عملکرد انگلیس در جریان توقیف غیرقانونی نفتکش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های سرزمینی جیبارتار یا جبل‌الطارق به شدت عصبانی هستیم و قطعا این اقدام آن‌ها را پاسخ خواهیم داد. ما امنیت دریا را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌دهیم.

و کلام پایانی اینکه به نظر می‌رسد این روز‌ها انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها فهمیده‌اند که راهی جز پذیرش قیادت جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریایی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه راهبردی هرمز ندارند. آن‌ها با گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده‌اند که اگر یکی بزنند، ده تا می‌خورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی