بازدید 2016

آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل تیم رهبری گفت‌وگوهای ملی الجزایر

رئیس جمهور موقت الجزایر اعلام کرد، تصمیم گرفته است برای تشکیل تیمی از شخصیت‌های ملی جهت هدایت گفت‌وگوهای ملی، رایزنی‌ها را آغاز کند.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 19 July 2019

رئیس جمهور موقت الجزایر اعلام کرد، تصمیم گرفته است برای تشکیل تیمی از شخصیت‌های ملی جهت هدایت گفت‌وگوهای ملی، رایزنی‌ها را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد، گفت‌وگوی ملی با هدف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط شخصیت‌های مستقل و متعبر که در آینده نزدیک اسامی آنها اعلام خواهد شد، رهبری می‌شود.

طبق این بیانیه، ماموریت این اشخاص فراهم کردن مقدمات برگزاری گفت‌وگوی ملی جامع خواهد بود؛ گفت‌وگویی که هدف از آن سازمان‌دهی انتخابات سراسری و تشکیل کمیته ملی مکلف به برگزاری انتخابات و نظارت بر آن است.

"همایش ملی گفت‌وگو" روز شنبه به ریاست عبدالعزیز رحابی، وزیر سابق ارتباطات الجزائر که از تظاهرات علیه مسئولان حاکم حمایت کرده بود، برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست خواستار تشکیل هیئتی مستقل برای برگزاری انتخابات و نظارت بر آن شدند که این هیات متشکل از شخصیت‌های مورد توافق و غیر حزبی باشد و هیچگونه سابقه انتخاباتی نداشته باشند.

در این بیانیه از محتوای پیشنهاد "انجمن مدنی الجزایر برای تغییر" استقبال شده است؛ پیشنهادی که شامل اسامی شخصیت‌های ملی معروف است که می‌توانند گفت‌وگوی ملی را رهبری کنند.

انجمن مذکور ۱۳ تن را برای اداره گفت‌وگوی ملی با هدف دستیابی به راه‌حلی جهت خروج الجزایر از بحران خود پیشنهاد کرد.

پیش از این هم عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت الجزائر تمامی گروه‌های سیاسی و مدنی و نیز شخصیت‌های مستقل را به انجام رایزنی فراخوانده بود تا شرایط مساعد فراهم و سازوکارهای مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر آن مورد بررسی قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار