بازدید 4301
۱

لاوروف: فقط ایران مسئول حفظ برجام نیست

کد خبر: ۹۱۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 19 July 2019
وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای آلمانی خود گفت: کشور‌های اروپایی می‌توانستند موضع قاطع‌تر و روشن‌تری علیه رفتار‌های آمریکا در خصوص برجام بگیرند.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار روز پنجشنبه خود با «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان از تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای برجام خواست برای حفظ این توافق تلاش کنند.

به نوشته ایتارتاس، لاوروف بعد از دیدار با همتای آلمانی خود گفت: «ما در حال همکاری با ایران هستیم، یعنی همان کاری که آلمان، فرانسه، انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می‌دهند. ما خواستار خویشتنداری و هم‌افزایی تلاش‌ها جهت نگاه داشتن این توافق هسته‌ای هستیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره رایزنی‌هایش با هایکو ماس گفت: «امروز تأکید کردیم اطمینان یافتن از هماهنگی اقدامات و مواضع برای همه طرف‌های باقی مانده در برجام بسیار مهم است.»

طبق نوشته ایتارتاس، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «اگر ما مرتب بگوییم که بقای برجام صرفاً به ایران بستگی دارد مشکل بتوان توافق را حفظ کرد. ضروری است همه را به خویشتنداری دعوت کنیم. ضمن آنکه ما نباید دلیل اصلی [مشکلات]را نادیده بگیریم: یک عضو دائم شورای امنیت قطعنامه این نهاد سازمان ملل را نادیده گرفته و از بقیه هم می‌خواهد که این قطعنامه را اجرا نکنند. لازم است این موضوع به صورت اصولی ارزیابی شود. امیدواریم شریکان اروپایی‌مان چنین ارزیابی‌هایی ارائه کنند.»

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش از اتحادیه اروپا خواست موضع روشنی در خصوص تلاش‌های ایالات متحده برای جلوگیری از عمل به تعهدات خود ذیل توافق اتخاذ کند.

او تأکید کرد: «اقدامات ایالات متحده که با نقض قطعنامه شورای امنیت از این توافق خارج شده و حالا جلوی عمل سایر طرف‌ها به تعهداتشان را می‌گیرد آشکارا در تضاد با هنجار‌های جامعه متمدن هستند. شریکان اروپایی می‌توانستند درباره این مسئله موضع روشن‌تر و قاطع‌تری بگیرند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب با این هندونه زیر بغل ایران گذاشتن دارید پول درمیارید. داداش شما خودت تحت تحریم آمریکا هستی : )
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان