بازدید 11835

هشدار روسیه درمورد اقدام نظامی علیه ایران

کد خبر: ۹۱۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵ 17 July 2019
سخنگوی وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه هشدار داد هر گونه اقدام نظامی علیه ایران به فروپاشی منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه درباره مخاطرات هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.

وی که با رادیو روسی «کمسومولسکایا برافدا» گفتگو می‌کرد، افزود: «پیش‌بینی درباره نتایج سناریوی استفاده از جنگ علیه ایران حتی برای کسانی که کارشناس مسایل نظامی نیستند هم آسان است».

خانم زاخاروا با بیان اینکه «منطقه همچنان با مشکلات ناشی از تحولات و رویداد‌های لیبی، سوریه و یمن دست و پنجه نرم می‌کند»، افزود: «بدیهی است که اجرای سناریوی نظامی علیه ایران باعث فروپاشی منطقه می‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «جامعه جهانی تاکنون راهی برای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه خاورمیانه پیدا نکرده است و این تنش‌های کنونی منطقه برای همگان نگران کننده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه چندی پیش بر آمادگی کشورش برای کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکید کرده بود.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است.

در تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز، بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی شد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی