بازدید 6706
۹

بحران ترافیک در مهر ماه امسال

کد خبر: ۹۱۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 16 July 2019

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: اگر روند ترافیکی با این منوال پیش رود ما در مهرماه امسال دچار بحران خواهیم شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تیترشهر، محمدعلی کرونی در گفت وگو با تیترشهر با اشاره به نارضایتی شهروندان در خصوص اجرای مرحله دوم طرح ترافیک، اظهارکرد: شورای شهر در خصوص روند اجرایی این طرح نقشی نداشته بلکه این طرح در شورای ترافیک شهر تهران با حضور ۳ نماینده از پلیس راهور، استانداری و وزارت کشور بررسی شده که درنهایت نرخ این طرح، نحوه اجرا و ۲۰ روز تردد رایگان در شورا مطرح شده و شورای شهر هیچ نظر و دخالتی در این زمینه نداشته است.

شهرداری پاسخگو باشد
وی با بیان اینکه اگر شاهد افزایش نارضایتی و شکایتی مردمی در این زمینه باشیم از شهرداری می‌خواهیم تا در این زمینه ورود کرده و پاسخگو باشد، گفت: البته در حال حاضر حجم بسیاری از شکایات و اعتراضات مردمی را دریافت کردیم و مقرر شده تا در اسرع وقت جلسه‌ای در کمیسیون با حضور پلیس راهور و شهرداری تشکیل شود تا مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: قطعا با فرارسیدن سال تحصیلی جدید نیز مشکلات ترافیکی افزایش می‌یابد و اگر روند ترافیکی با این منوال پیش رود ما در مهرماه امسال دچار بحران خواهیم شد.
کرونی در ادامه با بیان اینکه فعلا در این مرحله بوده و اتخاذ خاصی تا این لحظه در شورای شهر تهران صورت نگرفته است، افزود: امیدواریم در جلسه مذکور راهکار‌های مناسبی ارائه شود تا مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

نامه نگاری بسیار برای بازگشایی کامل پیاده رو خیابان ۱۷ شهریور
همچنین وی در ادامه در خصوص بازگشایی پیاده رو خیابان ۱۷ شهریور و مشکلات بسیار برای اهالی محله و کسبه نیز اظهارکرد: مکاتبات متعدد برای بازگشایی این منطقه به شهرداری ارسال شد همچنین بازدید‌های بسیار در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: نامه‌های بسیاری از سوی شورای شهر به شهرداری ارسال شد که آخرین نامه نگاری از سوی رییس شورای شهر تهران به شهردار، معاون حمل و نقل و شهردار منطقه بود و در آن نامه درخواست شده است که هر چه سریعتربازگشایی کامل صورت گیرد.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از اهالی و کسبه نامه‌ای را در این زمینه ارسال کردند و این اقدامات تاکنون در این راستا صورت گرفته، ولی اگر اکنون شاهد تأخیر و تعلل در این زمینه هستیم قطعا به شهرداری برمی گردد و اصلا قابل پذیریش نیست.

شورای شهر موافق بازگشایی کامل پیاده رو خیابان ۱۷ شهریور است
کرونی در ادامه با اشاره به عدم پاسخگویی شهرداری در این خصوص گفت: شهردار منطقه نیز مطرح کرد که منتظر نظر نهاد بالادستی است، بنابراین شهردار باید پای کار بیاید و مشکل را حل کند.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پیایان اظهارکرد: شورای شهر تهران موضوع را پیگیری می‌کند و موافق بازگشایی کامل پیاده رو خیابان ۱۷ شهریور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
سلام.یکی از راههای کاهش ترافیک در کلانشهرها استفاده کارمندان دولت از سرویسهای عمومی است.بجای اینکه هر کارمند یک ماشین تک سرنشین استفاده کند یک مینی بوس یا ون ده نفر را جابجا کند.یعنی بجای ده ماشین یک ماشین .هم در مصرف بنزین صرفه جویی میشه و هم در ترافیک کم میشه.
انهایی که این ظرخ را داده اند کلا متوجه مشکلات این طرح نبوده اند .من برای رفتن به خیابان فرشته از سمت چمران مصیبت کشیدم در حالیکه فبلا طرخ تفسیم شده بود وتردد در محدوده زوح و فرد بدلیل تفسیم ماشین ها بار ترافیکی را کاهش می داد.هرچه سریعتر این ظرخ باید متوقف شود .گرچه اینجا عادت به گوش شنوا نیست وهمه مجریان طرح حود را بلند نظر می پندارند.
حل بحران یک شبه نیست ولی متاسفانه مسئولین محترم به نظرات مردم توجه نمی کنند. این مردم تمام وقت خود را در ترافیک می گذرانند و بهتر است راهکارهای آنان نیز مد نظر قرار گیرد. شاید خیلی از مردم مانند بنده در همین سایتها یک سری راهکارها را پیشنهاد داده باشند ولی کو قدری توجه.
به خدا راهکار دارد فقط کمی گوش شنوا می خواهد. بنده در خصوص استفاده از دوچرخه که بصورت عمومی شود، ایجاد تغییر دیدگاه مردم از وسائل شخصی به عمومی، ایجاد فعالیتهای عمرانی شهری برای حداقل 5 سال بعد و .... نظرهائی نوشتم ولی فکر نمی کنم حتی زحمت خواندن هم تقبل کرده باشند.
از ابتدا به ساکن مشخص بود که این طرح پولی برای کنترل آلودگی هوا نیست ... !!!!
کلیه آحاد مردم میدانند که اینکار نتیجه ای جز درهم و برهمی ترافیکی و افزایش بیشتر دود و سروصدای بیش از حد خودروها در محدوده حداقل ذوج وفرد حاصل نکرده و تنها چیزی که مدنظر شورای شهریها و شهرداری بوده کسب درآمد از طریق فروش مجوز ورود به ذوج وفرد میباشد.
چطور حتی یک نفر هم فکر نکرد که در مهرماه تا آذر ماه چه اتفاقی در این طرح در سطح شهر بعداز بازشدن مدارس و دانشگاهها قرار است بیفتد !!!؟؟؟
بعدش در 3ماهه زمستان که وارونگی هوا هم معضل چندین ساله است حداقل 5 برابر بیشتر نمود خواهد کرد و تازه باید آمار تلفات انسانی این آلودگی را نیز بخاطر آورد ...!!!
و دردآور اینکه همه سرشونو کردن تو برف ...!!!
پشنهاد اینست که حداقل برگردند بهمان طرح قبلی و اگر واقعا دلشون بخاطر آلودی هوا و جان مردم سوخته بجای 4 روز استفاده پلاک ذوج بطور یکسان مانند پلاک فرد بتوانند از طرح استفاده کنند....
البته مصرف بنزین و سایر سوختها را نیز با این طرح اشتباه به مراتب افزایش خواهند داد که خودش یک مشکل بزرگ اقتصادی برای جامعه است و حرف وحدیث های بسیاری رو ازجمله گرانی کرایه ها و ارزاق و تعمیرات خودرو و لوازم خانگی و خوراکی و بهداشت و سلامت جسمی و روحی و روانی و غیره و غیره بر اقتصاد کلان کشور تحمیل خواهد کرد !!!
بیدار شید آقایان و زودتر این طرح بی فکری رو ملغی کنید.!!
اگر شوراى شهر طرح را تصويب نكرده پس شهردارى تخلف كرده اين طرح را اجرا كرده است اين آقا فراموش نموده شورا هم تصويب و از اين معضل هنوز هم ميكند و پليس هم با اين طرح مخالف بوده حتى كار به شكايت هم كشيده شد ولى نتوانست كارى كند
یک عده آدم غیرکارشناس نشستن و فقط با اعصاب و روان مردم بازی میکنن و برای جیب مردم نقشه میکشن.. نه پلیس راهور کارشناس واقعی حمل و نقل و ترافیک داره نه شهرداری... خصوصا شهرداری که فردی مثل پورسید آقایی شده مسوول حمل و نقل و ترافیک ابرشهری مثل تهران درحالیکه ایشون حتی در حد داشتن مسولیت حمل و نقل یک روستا هم نیست.. واقعا این طرح جدید نه تنها هیچ دردی از آلودگی هوا کم نکرد که برعکس باعث آلودگی بیشتر هم شده خصوصا با بار ترافیکی که ایجاد کرده.. آقایون مسول بفکر چاره باشن خصوصا با نزدیک شدن به مهرماه... از شهردار تهران هم انتظار میره در خصوص ادامه کار افرادی مثل پورسید آقایی که هیچ چیزی از حمل و نقل حالیش نیست و معلوم نیست یر چه اساسی چنین مسولیت هایی به ایشون محول میشه تجدید نظر کنه
این طرح جدیدی شهرداری نوعی اخاذی از شهروندان است ومردم انتظار دارند نیروی محترم انتظامی شورای شهر و دیگ رمراجع ذیصلاح در این زمینه ورود پیدا کنند
اکثرمردم با این طرح مخالفند و حتی پرونده آن در دیوان مفتوح است
بله خودتون رو بکشید کنار واقعا خجالت اوره طرح ترافیک جدید رو میندازن گردن جای دیگه شماها این این چهار سال واقعا چکار کردید برای مردم تهران
حتی 1متر فضای سبز نساختید 1 متر جاده وبزرگراه نساختید.حمل ونقل عمومی که هیچ
پس چی شدکه میگفتیدنتیجه این طرح خیلی خوب بوده؟ هنوزمونده.جوجه رواین باراول پاییز میشمارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان