بازدید 3846

نرخ تورم چین در بالاترین سطح 15 ماهه

کد خبر: ۹۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۱ 16 July 2019

بالا بودن قیمت گوشت باعث شد تا جلوی کاهش تورم چین گرفته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، همان طور که انتظار می‌رفت تا پایان دوازده ماه منتهی به ماه ژوئن نرخ تورم چین بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در سطح ۲.۷ درصد باقی ماند که بالاترین نرخ تورم در طول ۱۵ ماه اخیر در دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود.

در شرایطی که تورم در بخش‌های زیادی کاهش یافته است، بالا بودن نرخ مواد غذایی مانع از شروع روند کاهشی شاخص قیمت‌ها شده است و تورم مواد غذایی هنوز در بالاترین سطح هفت سال و نیم اخیر خود قرار دارد. به دنبال شیوع آنفلونزای خوکی در آفریقا و تصمیم چین به ممنوعیت واردات گوشت از کانادا، نرخ گوشت در چین در یکی از بالاترین سطوح یک دهه اخیر خود قرار دارد.

نرخ تورم مواد غذایی از ۷.۷ درصد در ماه می به ۸.۱ درصد در ماه ژوئن رسیده است که در این بین تورم قیمت گوشت با ۲۱.۱ درصد و میوه با ۴۲.۷ درصد بیش از سایر اقلام بوده است.

بر مبنای ماهانه نرخ تورم چین منفی ۰.۱ درصد عنوان شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹معادل ۵.۱۵ درصد بوده است ک هبالاترین نرخ تورم مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۴.۸ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲۲ درصد بوده است. نرخ تورم برای اقلام غیر غذایی کاهشی بوده است و از ۱.۶ درصد به ۱.۴ درصد رسیده است.

طبق اعلام مرکز امار چین، هسته تورمی که تغییرات قیمتی اقلام غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد به ۱.۶ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته است که در طول سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر