بازدید 6619

واکنش کنگره به ترامپ: ترامپ خودش بحران است

کد خبر: ۹۱۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ 15 July 2019
در پی توئیت اخیر رئیس جمهوری آمریکا در توهین به نمایندگان تازه‌کار دموکرات در کنگره، برخی از سناتور‌ها و اعضای کنگره آمریکا به این توئیت واکنش نشان دادند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری فوکس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیت جنجالی خود نوشت: چرا آنان به جا‌های درب و داغون و پر از جُرمی که از آن آمده‌اند، برنمی‌گردند و به درست کردن آنجا کمک نمی‌کنند؟

سناتور برنی سندرز در پاسخ در توئیتی نوشت: زمانی من به رئیس جمهوری گفتم نژادپرست، دقیقاً این همان چیزی است که من گفتم.

سناتور الیزابت وارن نیز نوشت: بگذارید مشخص و واضح درباره این اظهارنظر زننده بگویم؛ این یک حمله نژادپرستانه و بیگانه هراسی علیه زنان دموکرات کنگره است. این کشور آنهاست ترامپ می‌خواهد این را بفهمد یا می‌خواهد نفهمد.

نمایندگانی که هدف مستقیم ترامپ هم بودند به این سخنان پاسخ دادند. رشیده طلیب که علناً حامی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست، نوشت: برای بی‌قانونی و شکست کامل یک رئیس جمهوری پاسخ می‌خواهید؟ او خودش بحران است. ایدئولوژی خطرناک او بحران است. او باید استیضاح شود.

اوکازیو کورتز نیز در چند توئیت به ترامپ یادآور شد که خودش و همتایانش همگی از آمریکا هستند و ترامپ را به توهین به وی و همتایانش متهم کرد، چون به گفته او "دونالد ترامپ نمی‌تواند بپذیرد که ما از او نمی‌ترسیم".

وی نوشت: آقای رئیس جمهور، کشوری که من از آن آمده‌ام و کشوری که همگی ما به آن قسم خوردیم، آمریکاست. شما نمی‌توانید بپذیرید که ما این رفتار شما را بلوف می‌دانیم و یک دیدگاه مثبت برای این کشور پیشنهاد می‌کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می‌شود شما خشمگین شوید.

ایلهان عمر نیز در توئیتی نوشت: آقای رئیس جمهور، من به عنوان عضوی از کنگره باید بگویم تنها کشوری که من به آن سوگند یاد کردم، آمریکاست که دلیلی است بر این مساله که چرا ما در حال مبارزه برای دفاع از آن در برابر فاسدترین و بی‌منطق‌ترین رئیس‌جمهوری هستیم که تا امروز دیده‌ایم.

عمر، طلیب و اوکازیو کورتز در جریان انتخابات کنگره در سال ۲۰۱۸ وارد کنگره شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی