بازدید 9831
۶
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

ریزش قیمت سکه در محاصره دلار/ سایه سنگین رکود بر بازار تهران

سکه امروز هم با کاهش قیمت معامله شد. روندی که در چند روز اخیر با کاهش قیمت ارز به ویژه دلار همراه شده و در این میان نوسان نرخ جهانی طلا در کانال ۱۴۰۰ دلار، خنثی شده است و بازار نیز با رکودی کم سابقه مواجه است. تا جاییکه پیش بینی تخلیه کامل حباب سکه در رزو‌های آتی، دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 15 July 2019
تابناک اقتصادیسکه امروز هم با کاهش قیمت معامله شد. روندی که در چند روز اخیر با کاهش قیمت ارز به ویژه دلار همراه شده و در این میان نوسان نرخ جهانی طلا در کانال ۱۴۰۰ دلار، خنثی شده است و بازار نیز با رکودی کم سابقه مواجه است. تا جاییکه پیش بینی تخلیه کامل حباب سکه در رزو‌های آتی، دور از ذهن نیست.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و چهارم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، بازهم شاهد روند کاهشی قیمت‌ها بودیم. این در حالی است که به گفته فعالان بازار طلا و سکه، تقاضا در کمترین سطح چند ماهه اخیر قرار دارد و بازار با رکودی کم سابقه دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان دو مولفه اونس جهانی طلا ونرخ ارز به ویژه دلار بر نرخ گذاری طلا و سکه در بازار داخلی اثرگذار هستند. اما قدرت اسکناس دلار بیش از اونس جهانی است. تا جاییکه روند افزایشی اونس با عبور از سطح ۱۴۰۰ دلار نتوانست تاثیر چشم گیری در جهت گیری نرخ طلا و سکه دشاته باشد، زیرا با افزایش نرخ اونس، بازار شاهد افت بهای ارز به ویژه دلار بود و این عامل ارزی، روند نرخ گذاری طلا و سکه با کاهش همراه کرد و به نوعی سیگنال افزایشی اونس جهانی طلا را خنثی کرد.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر معتقد است در شرایط کنونی با توجه به روند کاهشی بهای طلا و سکه، شاهد کاهش تقاضا در بازار و همچنین، شاهد افزایش ورود سکه‌های انبار شده در خانه‌ها به بازار هستیم و در نهایت پیش بینی تخلیه کامل حباب سکه در روز‌های آینده مطرح است.
 
کشتی آرای قیمت سکه طلا حباب خرید سکه تابناک

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی به آخرین نرخ‌های بازار طلا و سکه  (ساعت ۱۷:۳۰) اشاره داشت و با تاکید بر اینکه امروز هر اونس طلا در بازار جهانی بدون تغییر، در سطح ۱۴۱۶ دلار بود، اظهار داشت:

امروز اونس جهانی طلا با نوسان بین ۱۴۱۱ تا ۱۴۱۸ دلار همراه بود و در لحظه این گفتگو، به رقم ۱۴۱۵ دلار رسیده است.

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در حالی ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز با کاهش ۶۵ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه امامی در بازار امروز ۲۱۰ هزار تومان محاسبه شده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان می‌باشد که نسبت به روز یکشنبه، ۷۰ هزار تومان کاهش داشته است. هر ربع سکه بهار آزادی با کاهش ۱۰ هزار تومان به رقم یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، با افت ۱۰ هزار تومانی، ۹۷۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد. این در حالی است که روز گذشته،  گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز یکشنبه، ۲۸ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

کشتی آرای در پایان اظهار داشت امروز بازار طلا و سکه با توجه به کاهش بهای ارز، با روند نزولی همراه شده است و در این شرایط، کاهش داد و ستد‌ها مشهود است و به نوعی می توان گفت که معاملات متوقف شده است، زیرا متقاضی در انتظار کاهش بیشتر نرخ‌هاست و برخی فروشند‌ها نیز با توجه به خرید با نرخ‌های بالاتر، فعلا برای فروش، دست نگه داشته اند. وی همچنین در خصوص نرخ ارز در بازار آزاد اظهار داشت: دلار و یورو با کاهش همراه شده و به نرخ‌های ۱۲۳۰۰ و ۱۴۰۰ تومان رسیده است. همچنین درهم امارات و لیر ترکیه به ترتیب به قیمت‌های ۳۳۵۰ و ۲۲۰۰ تومان معامله شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چرا درباره حباب دو برابری قیمت سکه گرمی کامل و واضح نمیگین یا تابناک توضیح نمیده؟
قیمت سکه گرمی 961 هزار تومنه ولی حبابش در این لحظه 464 هزار تومنه.
یعنی داره به دوبرابر قیمت واقعی فروخته میشه!!

از این کار پرسودتر داریم؟ طلای خام رو ضرب کنی و به دو برابر قیمت (100 درصد سود) بفروشی!!!!!!!!
با اميد كاهش قيمتها در همه حوضه ها و بالا رفتن قدرت خريد مردم
ای بترکه این حباب. حباب نیست فولاده.
دستکاری وبالابردن غیرواقعی شاخص بورس همرمان باکاهش دستوری قیمت ارز کاملا موفتی بوده وبزودی این روندمعکوس خواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
جالبه هر وقت رو به کاهشه اعلام میشه. بعد که افزایشی میشه دیگه میگن حق ندارن تو سایتا اعلام کنن.
کاهش دلار همش بازی دولته .پس چرا همه اجناس و کالاها روز به روز در حال گران شدن است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل